Nový Opel Astra pre cestné preteky

Piatok, 31 júl 2015

Opel pokračuje v posilňovaní svojich športových aktivít a vyvíja nový pretekársky špeciál na báze nového sériového modelu Astra. Pretekársky špeciál bude mať motor naladený na 330 koní. Ďalšie technické údaje Opel zatiaľ nezverejnil.

1 Opel Astra TCR
Nákres ako by mal vyzerať nový Opel Astra TCR. Jeho sériová podoba sa môže zmeniť.

Cestný pretekársky špeciál Astra TCR bude mať svetovú premiéru v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Konštrukčne vychádza z modelu Astra novej generácie a zodpovedá aktuálnym predpisom seriálu TCR pre národné a medzinárodné majstrovstvá cestovných automobilov na okruhoch.

Turbodúchadlom prepĺňované benzínové motory so zdvihovým objemom 2,0 litra majú výkon upravený na 330 koní (243 kW) a najvyšší krútiaci moment zvýšený na 410 Nm. Motor i celý automobil vyvíja divízia automobilového športu Opel.

Opel zatiaľ zverejnil len dva prvé nákresy nového pretekárskeho auta. Konečná verzia špeciálu môže byť oproti týmto nákresom zmenená, najmä jeho predná časť alebo strešný spojler.

Seriál TCR je nový a jeho prvý ročník sa koná v tomto roku. Jeho pravidlá sú dosť podobné tým z WTCC, pre tímy však bude finančne menej náročný. Výhodou bude aj to, že okrem medzinárodného seriálu sa budú jazdiť aj lokálne národné.

2 Opel Astra TCR

"Preteky cestovných automobilov boli vždy dôležitou súčasťou značky Opel. Filozofia nového seriálu TCR korešponduje s našou predstavou zákazníckeho športu. Chceme dať ambicióznym súkromným tímom platformu pre kvalitný automobilový šport za zmysluplné náklady," povedala Tina Müller, šéfka marketingu Opel Group.

Vývoj športového špeciálu Opel Astra TCR ešte len prebieha a jeho technické špecifikácie budú známe až neskôr. Testovanie nového zákazníckeho pretekového cestovného automobilu sa začne v októbri.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.