Nový Opel Meriva s unikátnymi novinkami

Piatok, 08 január 2010

Ďalším počinom nemeckého Opla pri modernizácii svojich modelových radov je minivan Meriva novej generácie. Prvé informácie a snímky nového modelu uvoľnil Opel necelé dva mesiace pred oficiálnym predstavením na autosalóne v Ženeve. Meriva potvrdzuje povesť úžasnej flexibility, ktorý nie až v takejto miere mal už predchodca, ale ktorým určite vyniká väčší súrodenec Zafira . Meriva má množstvo nových originálnych prvkov a riešení, okrem iného doteraz pri vanoch nepoužívaný systém protismerného otvárania dverí, ktorý u Opla nazvali FlexDoors.

Opel Meriva
Nový Opel Meriva upúta moderným dizajnom i novými technickými riešeniami

Aj napriek menším vonkajším rozmerom získala Meriva prvej generácie vďaka unikátnemu konceptu sedadiel FlexSpace, vyššiemu posedu, priestrannej a flexibilnej kabíne značnú pozornosť a obľubu zákazníkov. Tieto prednosti ju vyniesli na vedúcu pozíciu v triede malých monocabov, o čom hovoria aj počty predaných kusov: na európskych trhoch sa doteraz predalo viac ako milión modelov Opel Meriva.

Meriva druhej generácie posúva latku flexibility ešte vyššie. Koncept uchytenia sedadiel FlexSpace Opel ďalej rozpracoval a teraz je ešte lepšie a intuitívnejšie ovládateľný. Zásadnou novinkou Merivy druhej generácie je originálny systém protismerne sa otvárajúcich dverí FlexDoors, ktorý výrazne zlepšuje prístup do interiéru, systém, ktorý sa na masovo vyrábanom modeli objavuje po prvý raz. Flexibilná stredová konzola FlexRail ponúka zasa množstvo úložných miest a schránok. Ďalším unikátnym prvkom je aj známy oplovský integrovaný nosič bicyklov FlexFix na zadnej časti vozidla, ktorý celý skrýva zadný nárazník a vysúva sa iba v prípade potreby.

Osobitosť nového Oplu Meriva dotvára expresívny vnútorný aj vonkajší styling, ktorý zodpovedá novému dizajnérskemu jazyku značky Opel: spája sochárske umenie dizajnérov s príslovečnou nemeckou precíznosťou. Jednopriestorová karoséria má elegantné splývavé krivky, podokenné línie v zadných dverách vytvárajú originálnu vlnu, ktorá zvýrazňuje konštrukciu originálneho uchytenia dverí FlexDoors a súčasne zlepšuje výhľad vzadu sediacich pasažierov.

Opel Meriva
Meriva druhej generácie má nový systém protismerne sa otvárajúcich dverí FlexDoors

Zmenené a vyššej kvality sú aj sedadlá novej Merivy, ktoré majú podobnú konštrukciu a proporcie ako má nová Astra či Insignia. Rozsah pozdĺžneho a výškového nastavenia predných sedadiel (240 mm, resp. 65 mm) patrí k najväčším v triede a garantuje optimálny komfort cestujúcich každého veku a vzrastu.

Nová Meriva - oproti predchodcovi dlhšia o 20 cm - ťaží z dlhého rázvoru a širokého rozchodu kolies vpredu aj vzadu, čo zlepšuje jazdné vlastnosti a cestovný komfort. O pohon sa starajú hospodárne a výkonné preplňované benzínové i naftové motory s výkonmi od 75 do 140 koní. Jednou z pohonných jednotiek je aj mimoriadne úsporná verzia ecoFLEX. Motory Merivy spolupracujú s päť- a šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, v ponuke bude aj šesťstupňový automat.

Nový Opel Meriva sa bude vyrábať v španielskej Zaragoze a v predaji sa objaví už v lete tohto roku.

Opel Meriva Opel Meriva Opel Meriva Opel Meriva
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.