Nový Peugeot 308 SW: priestranné i športové kombi

Sobota, 01 február 2014

Krátko po uvedení nového hatchbacku Peugeot 308 dopĺňa francúzska automobilka svoju ponuku o verziu kombi, ktorú Francúzi označujú ako SW. Aj nový Peugeot 308 SW, podobne ako prednedávnom uvedený hatchback 308, je úplne novým modelom a po svojom predchodcovi prevzal len jeho meno. Novinku predstaví Peugeot vo svetovej premiére na Autosalóne v Ženeve, do predaja príde na jar tohto roku.

1 Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW, nové francúzske kombi, má rekordne veľký batožinový priestor

Nová generácia francúzskeho kombi narástla do dĺžky o 18 centimetrov na súčasných 458 cm. Na výšku má menej o rovných 10 centimetrov, takže namiesto extrémnych 157 cm bude výška nového kombi 147 centimetrov.

Kombi bude vynikať nadmieru priestranným batožinovým priestorom, jedným z najväčším vo svojej kategórii. Objem 610 litrov, ktorým sa bude chváliť Peugeot 308 SW, má len nová Octavia Combi.

Peugeot je veľké dynamické kombi nízkeho, elegantného a športového vzhľadu. Veľkorysé rozmery, dĺžka 458 cm a výška 147 cm, vychádzajú v ústrety požiadavkám zákazníkov, ktorí vyžadujú priestor, objem, variabilitu vnútorného priestoru a účelovosť verzií kombi.

Batožinový priestor vďaka pravidelným tvarom je predovšetkým praktický a veľmi dobre prístupný. Je variabilita je príkladne jednoduchá, keďže sklápanie sedadiel sa ovláda priamo z batožinového priestoru, po ktorom vznikne úplne rovná podlaha.

2 Peugeot 308 SW
Novinka 308 SW od Peugeotu je oproti predchodcovi dlhšia o 18 cm a nižšia o 10 cm

Nový Peugeot 308 SW využíva podobne ako hatchback novú modulárnu platformu EMP2, vďaka ktorej je nové kombi až o 140 kg ľahšie a dynamickejšie ako jeho predchodca. Jeho jazdné vlastnosti sú podľa výrobcu na úrovni nového hatchbacku 308.

Pri uvedení na trh bude mať nové kombi 308 SW benzínové a naftové motory, ktoré vyhovujú emisnej norme Euro 6. Navyše ponúknu tiež obdivuhodnú výkonnosť. Napríklad verzie nových naftových motorov 1,6 BlueHDi/120k budú mať emisie iba 85 g CO2/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 3,2 l/100 km. Silnejším naftovým agregátom je motor 2,0 BlueHDi/150k a tiež vyhovuje norme Euro 6.

Interiér 308 SW má moderný, elegantný a inovatívny priestor typu Peugeot i‑Cockpit, ktorý poskytuje tak vodičovi ako aj posádke vysoký komfort a pohodlie. Starostlivosť, ktorú tvorcovia venovali novému modelu Peugeot 308 SW, sa odráža aj v tých najmenších detailoch. Cieľom bolo vytvoriť model na úrovni tých najlepších a potvrdiť tak posun smerom k luxusným modelom.

6 Peugeot 308 SW
Praktický batožinový priestor modelu 308 SW má ohromujúci až 610 litrový objem

Nový Peugeot 308 SW sa vyrába v hlavnom závode Peugeotu vo francúzskom Sochaux, pohonné jednotky tiež vo Francúzsku, v závodoch v Trémery a Douvrin.

Nové kombi Peugeot 308 SW sa začne predávať najprv vo Francúzsku, potom následne v ostatnej Európe.

1 Peugeot 308 SW 2 Peugeot 308 SW 3 Peugeot 308 SW 4 Peugeot 308 SW 5 Peugeot 308 SW 6 Peugeot 308 SW
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.