Nový Peugeot 308 SW: priestranné i športové kombi

Sobota, 01 február 2014

Krátko po uvedení nového hatchbacku Peugeot 308 dopĺňa francúzska automobilka svoju ponuku o verziu kombi, ktorú Francúzi označujú ako SW. Aj nový Peugeot 308 SW, podobne ako prednedávnom uvedený hatchback 308, je úplne novým modelom a po svojom predchodcovi prevzal len jeho meno. Novinku predstaví Peugeot vo svetovej premiére na Autosalóne v Ženeve, do predaja príde na jar tohto roku.

1 Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW, nové francúzske kombi, má rekordne veľký batožinový priestor

Nová generácia francúzskeho kombi narástla do dĺžky o 18 centimetrov na súčasných 458 cm. Na výšku má menej o rovných 10 centimetrov, takže namiesto extrémnych 157 cm bude výška nového kombi 147 centimetrov.

Kombi bude vynikať nadmieru priestranným batožinovým priestorom, jedným z najväčším vo svojej kategórii. Objem 610 litrov, ktorým sa bude chváliť Peugeot 308 SW, má len nová Octavia Combi.

Peugeot je veľké dynamické kombi nízkeho, elegantného a športového vzhľadu. Veľkorysé rozmery, dĺžka 458 cm a výška 147 cm, vychádzajú v ústrety požiadavkám zákazníkov, ktorí vyžadujú priestor, objem, variabilitu vnútorného priestoru a účelovosť verzií kombi.

Batožinový priestor vďaka pravidelným tvarom je predovšetkým praktický a veľmi dobre prístupný. Je variabilita je príkladne jednoduchá, keďže sklápanie sedadiel sa ovláda priamo z batožinového priestoru, po ktorom vznikne úplne rovná podlaha.

2 Peugeot 308 SW
Novinka 308 SW od Peugeotu je oproti predchodcovi dlhšia o 18 cm a nižšia o 10 cm

Nový Peugeot 308 SW využíva podobne ako hatchback novú modulárnu platformu EMP2, vďaka ktorej je nové kombi až o 140 kg ľahšie a dynamickejšie ako jeho predchodca. Jeho jazdné vlastnosti sú podľa výrobcu na úrovni nového hatchbacku 308.

Pri uvedení na trh bude mať nové kombi 308 SW benzínové a naftové motory, ktoré vyhovujú emisnej norme Euro 6. Navyše ponúknu tiež obdivuhodnú výkonnosť. Napríklad verzie nových naftových motorov 1,6 BlueHDi/120k budú mať emisie iba 85 g CO2/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 3,2 l/100 km. Silnejším naftovým agregátom je motor 2,0 BlueHDi/150k a tiež vyhovuje norme Euro 6.

Interiér 308 SW má moderný, elegantný a inovatívny priestor typu Peugeot i‑Cockpit, ktorý poskytuje tak vodičovi ako aj posádke vysoký komfort a pohodlie. Starostlivosť, ktorú tvorcovia venovali novému modelu Peugeot 308 SW, sa odráža aj v tých najmenších detailoch. Cieľom bolo vytvoriť model na úrovni tých najlepších a potvrdiť tak posun smerom k luxusným modelom.

6 Peugeot 308 SW
Praktický batožinový priestor modelu 308 SW má ohromujúci až 610 litrový objem

Nový Peugeot 308 SW sa vyrába v hlavnom závode Peugeotu vo francúzskom Sochaux, pohonné jednotky tiež vo Francúzsku, v závodoch v Trémery a Douvrin.

Nové kombi Peugeot 308 SW sa začne predávať najprv vo Francúzsku, potom následne v ostatnej Európe.

1 Peugeot 308 SW 2 Peugeot 308 SW 3 Peugeot 308 SW 4 Peugeot 308 SW 5 Peugeot 308 SW 6 Peugeot 308 SW
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.