Nový Peugeot 508 predstavia v Paríži

Pondelok, 12 júl 2010

Nový Peugeot 508 sa predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži a nahradí hneď dva dožívajúce modelové rady – 407 a 607. Predávať sa začne začiatkom roka 2011. Podobu nového modelu môžeme vidieť na snímkach, ktoré uvoľnila francúzska automobilka na publikovanie. V Paríži sa nový Peugeot 508 predstaví vo dvoch karosárskych verziách – sedan i kombi.

Peugeot 508

Nový model 508 vo vyhotovení sedan bude dlhý 4,79 metra, verzia kombi, označovaná ako SW, bude o čosi dlhšia – bude merať 4,81 metra. Svojimi rozmermi zapadne model 508 do strednej triedy a jeho konkurentmi budú napríklad Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat, Citroën C5, ale aj Škoda Superb.

Model 508 má základ v koncepte "5byPeugeot", ktorý automobilka predstavila na jar tohto roku v Ženeve. Koncept v podobe štvordverového sedanu zdieľal nový dizajnový štýl Peugeotu Motion and Emotion (používa ho model MPV 5008). Päťka v označení konceptu naznačila, že nový model bude mať označenie 508. Nový model sa bude profilovať ako športový a luxusný automobil. Charakterizuje ho nízky pontón a väčšie presklené plochy.

Peugeot 508
Peugeot 508 v základnej karosárskej verzii sedan zaujme svojim elegantným vzhľadom

Prednej časti modelu 508 dominuje vyššie položená štvoruholníková mriežka chladiča, ktorá nahrádza doteraz požívané rozmerné vstupné otvory (tlamy) pre vzduch. Lemujú ju do blatníkov pretiahnuté kompaktné diódové svetlomety. Na prednú kapotu nadväzujú štíhle stĺpiky čelného skla a dozadu sa zvažujúci klenutý oblúk strechy. To spolu s rovnou spodnou hranou línie okien pôsobí elegantne a luxusne.

Peugeot 508
Ani verzii kombi nového Peugeota 508 SW nebude chýbať elegancia a komfort

Okrem konvenčných pohonných jednotiek bude mať nový model 508 aj hybridný systém HYbrid4, ktorý má pozostávať z motora 2,0 HDi/163 k (bude poháňať kolesá prednej nápravy) a 27 kW (37 k) elektromotor (poháňať bude kolesá zadnej nápravy). Celkový výkon štvorkolky bude tak rovných 200 koní a kombinované emisie CO2 nebudú vyššie ako 99 g/km. Pri bežnej jazde budú pohon obstarávať obe pohonné jednotky, pri pomalej rýchlosti bude automobil využívať na jazdu výhradne elektromotor. Nový model 508 bude využívať aj novú generáciu systému Auto Star/Stop.

Peugeot 508 sa bude pre celý európsky trh vyrábať v meste Rennes-La-Janais vo Francúzsku, od roku 2011 sa verzia sedan bude vyrábať tiež v Číne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.