Nový Peugeot 508 predstavia v Paríži

Pondelok, 12 júl 2010

Nový Peugeot 508 sa predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži a nahradí hneď dva dožívajúce modelové rady – 407 a 607. Predávať sa začne začiatkom roka 2011. Podobu nového modelu môžeme vidieť na snímkach, ktoré uvoľnila francúzska automobilka na publikovanie. V Paríži sa nový Peugeot 508 predstaví vo dvoch karosárskych verziách – sedan i kombi.

Peugeot 508

Nový model 508 vo vyhotovení sedan bude dlhý 4,79 metra, verzia kombi, označovaná ako SW, bude o čosi dlhšia – bude merať 4,81 metra. Svojimi rozmermi zapadne model 508 do strednej triedy a jeho konkurentmi budú napríklad Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat, Citroën C5, ale aj Škoda Superb.

Model 508 má základ v koncepte "5byPeugeot", ktorý automobilka predstavila na jar tohto roku v Ženeve. Koncept v podobe štvordverového sedanu zdieľal nový dizajnový štýl Peugeotu Motion and Emotion (používa ho model MPV 5008). Päťka v označení konceptu naznačila, že nový model bude mať označenie 508. Nový model sa bude profilovať ako športový a luxusný automobil. Charakterizuje ho nízky pontón a väčšie presklené plochy.

Peugeot 508
Peugeot 508 v základnej karosárskej verzii sedan zaujme svojim elegantným vzhľadom

Prednej časti modelu 508 dominuje vyššie položená štvoruholníková mriežka chladiča, ktorá nahrádza doteraz požívané rozmerné vstupné otvory (tlamy) pre vzduch. Lemujú ju do blatníkov pretiahnuté kompaktné diódové svetlomety. Na prednú kapotu nadväzujú štíhle stĺpiky čelného skla a dozadu sa zvažujúci klenutý oblúk strechy. To spolu s rovnou spodnou hranou línie okien pôsobí elegantne a luxusne.

Peugeot 508
Ani verzii kombi nového Peugeota 508 SW nebude chýbať elegancia a komfort

Okrem konvenčných pohonných jednotiek bude mať nový model 508 aj hybridný systém HYbrid4, ktorý má pozostávať z motora 2,0 HDi/163 k (bude poháňať kolesá prednej nápravy) a 27 kW (37 k) elektromotor (poháňať bude kolesá zadnej nápravy). Celkový výkon štvorkolky bude tak rovných 200 koní a kombinované emisie CO2 nebudú vyššie ako 99 g/km. Pri bežnej jazde budú pohon obstarávať obe pohonné jednotky, pri pomalej rýchlosti bude automobil využívať na jazdu výhradne elektromotor. Nový model 508 bude využívať aj novú generáciu systému Auto Star/Stop.

Peugeot 508 sa bude pre celý európsky trh vyrábať v meste Rennes-La-Janais vo Francúzsku, od roku 2011 sa verzia sedan bude vyrábať tiež v Číne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.