Nový Range Rover: crossover Evoque

Sobota, 03 júl 2010

Z konceptu LRX, ktorý Land Rover predstavil v roku 2008 v Detroite a Ženeve, sa stáva Range Rover Evoque, najmenší, najľahší a najúspornejší Range Rover v histórii tejto britskej automobilky.

Range Rover: crossover Evoque
Najmenší, najľahší a najúspornejší Range Rover, navyše aj s pohonom len jednej nápravy

Nové na modeli Range Rover Evogue je, že nový model sa bude ponúkať aj s pohonom len jednej nápravy, samozrejmosťou však ostáva pohon 4x4. Štúdia prerástla do sériového modelu a v tejto podobe sa slávnostne predstavila 1. júla tohto roku v londýnskom Kensingtonskom paláci na oslave 40. výročia modelového radu Range Rover.

Výstavnú premiéru bude mať novinka Evoque koncom septembra na autosalóne v Paríži. Výrobca zverejnil zatiaľ len jednu fotografiu nového kompaktného modelu Range Rover, ktorý sa od pôvodného konceptu už na prvý pohľad najviac odlišuje preznačením na Range Rover. Pôvodne mal byť LRX úsporným hybridným SUV, ale vzhľadom na jeho priaznivé prijatie verejnosťou sa výrobca rozhodol, že bude z neho švihácky crossover. Hybridu sa bude približovať nízkymi emisiami CO2, ktoré budú pod hranicou 130 g/km.

Nový Range Rover Evoque sa bude vyrábať v závode Hallewood v Liverpoole, predávať ho budú v 160 štátoch sveta a predaj odštartuje v lete 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Range Rover
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.