Nový Range Rover: crossover Evoque

Sobota, 03 júl 2010

Z konceptu LRX, ktorý Land Rover predstavil v roku 2008 v Detroite a Ženeve, sa stáva Range Rover Evoque, najmenší, najľahší a najúspornejší Range Rover v histórii tejto britskej automobilky.

Range Rover: crossover Evoque
Najmenší, najľahší a najúspornejší Range Rover, navyše aj s pohonom len jednej nápravy

Nové na modeli Range Rover Evogue je, že nový model sa bude ponúkať aj s pohonom len jednej nápravy, samozrejmosťou však ostáva pohon 4x4. Štúdia prerástla do sériového modelu a v tejto podobe sa slávnostne predstavila 1. júla tohto roku v londýnskom Kensingtonskom paláci na oslave 40. výročia modelového radu Range Rover.

Výstavnú premiéru bude mať novinka Evoque koncom septembra na autosalóne v Paríži. Výrobca zverejnil zatiaľ len jednu fotografiu nového kompaktného modelu Range Rover, ktorý sa od pôvodného konceptu už na prvý pohľad najviac odlišuje preznačením na Range Rover. Pôvodne mal byť LRX úsporným hybridným SUV, ale vzhľadom na jeho priaznivé prijatie verejnosťou sa výrobca rozhodol, že bude z neho švihácky crossover. Hybridu sa bude približovať nízkymi emisiami CO2, ktoré budú pod hranicou 130 g/km.

Nový Range Rover Evoque sa bude vyrábať v závode Hallewood v Liverpoole, predávať ho budú v 160 štátoch sveta a predaj odštartuje v lete 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Range Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.