Nový Renault Scénic príde v januári

Streda, 07 december 2011

Renault uverejnil všetky podstatné informácie o modernizovanom modeli Scénic, ktorý uvedie na trh začiatkom roku 2012. Zmeny sa dotýkajú omladeného vzhľadu i nových motorov.

scenic a grand scenic
Scénic a Grand Scénic zaujmú už januári 2012 pozície v showroomoch Renaultu

Súčasný model je na trhu dva roky a predalo sa ho až 400 tisíc kusov. Zmeny sa týkajú modelu Scénic i Grand Scénic. Na prednej časti karosérie sú teraz nové svetlomety v tvare slzy a zasahujú do kapoty i blatníkov. Iný prepracovaný je aj predný nárazník, na ktorom je nenalakovaná iba jeho prostredná časť, od kapoty po spodný spojler. Novým prvkom sú LED diódové svetlá na denné svietenie, ktoré sú integrované do predných hmloviek. Viacero vodorovných liniek v prednej časti má vytvárať efekt zníženia karosérie.

Cieľ opticky znížiť automobil pri pohľade z boku má spĺňať chrómovaná lišta a bočná linka. Renault neponechal nezmenené ani zadné koncové svetlá: Tie nové dodávajú Scénicu zvlášť dynamický výraz. Iné však bude mať Scénic a iné Grand Scénic. Pri prvom sú smerované do stredu, dlhý model ich má orientované viac do bokov karosérie. Modelový rad nových Scénicov pridáva aj dve nové farby karosérie – červenú Grenat a modrú Majorelle.

Dve nové vyhotovenia má interiér. Môže byť s béžovým odtieňom pre stupne výbavy Expression a Privilège a novým tmavým odtieňom dreveného uhlia pre Privilège. Pripravené je aj nové textilné čalúnenia a nový balík koža/alcantara.

Pre modelový rok 2012 Renaultu Scénic a Grand Scénic budú k dispozícii dve nové pohonné jednotky Energy, ktoré by mali poskytnúť väčší pôžitok z jazdy a nižšiu spotrebu vďaka niekoľkým inovatívnym technológiám z formuly 1, napríklad systém Stop&Start, rekuperácia brzdnej energie a ďalšie.

Od februára 2012 sa bude do modelov Scénic a Grand Scénic montovať dieselový motor Energy dCi 130, ktorý Renault uviedol v modeli Scénic už v lete tohto roku a ktorý nahradil starší 1,9 sCi 130. Od jari 2012 bude obsahovať ponuka motorov aj celkom nový benzínový motor Energy TCe 115, ktorý sa pýši nízkymi emisiami CO2 (135 g/km) a o 20 % nižšou spotrebou paliva (o 1,6 l/100km v porovnaní s 1,6 16V 110k).

Scénic a Grand Scénic budú prvými modelmi Renaultu s Visio Systemom, ktoré pri nedobrovoľnom opustení jazdného pruhu upozornia na to vodiča zvykovým signálom. Druhou novinkou je automatická funkcia svetiel – na aute sa rozsvietia po tom, ako kamera v aute zistí prítomnosť napríklad pouličného svietenia. Ďalšou novinkou je asistent rozjazdu do kopca.

Na francúzskom trhu napriek vyššej výbave sa ceny začínajú na sume 21 350 €. Slovenské ceny budú známe neskôr.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.