Nový Renault Twingo: moderné mini

Sobota, 15 február 2014

Pred necelými dvadsiatimi dvoma rokmi sa zrodilo v rodine Renaulta malé Twingo, model, ktorý sa zaradil do najmenšieho segmentu osobných áut. Bol tak úspešný, že Francúzi ho museli vyrábať plných pätnásť.

1 Renault Twingo
Po dvadsiatich dvoch rokoch je tu nový Renault Twingo. Predstaví sa v Ženeve.

Za jeden a pol desaťročia sa malého Twinda vyrobilo 2,4 milióna exemplárov. Druhá generácia prišla v roku 2007 a fabriku opustil necelý jeden milión týchto mini. Teraz predstavil Renault tretiu generáciu. Premiéru bude mať začiatkom marca v Ženeve.

Renault predstavuje Twingo tretej generácie v štyroch žiarivých farbách – svetlo modrej, bielej, žltej a červenej, čo predznamenáva, že duch prvej generácie Twinga je späť. To má podčiarkovať jeho osobnosť.

3 Renault Twingo
Biela, červená, žltá a svetlo modrá sú uvádzacie farby nového Renaulta Twingo

Prichádzajúca generácia však mení naruby koncepciu malého mini, keď prvá i druhá generácia používala pohon predných kolies, zatiaľ čo nové Twingo mení koncepciu, keď motor bude vzadu a poháňať bude kolesá zadnej nápravy. Nová koncepcia je výsledkom spolupráce s Daimlerom a využíva ju Smart ForTwo.

Renault sa pri navrhovaní nového Twinda nechal inšpirovať dvojicou konceptov Twin´Z a Twin´Run, ale v menších detailoch aj legendárnym modelom R5, napríáklad jeho strmšou zadnou stenou. Model predstavený onedlho v Ženeve bude mať aj ďalšiu zásadnejšiu zmenu v tom, že oproti doterajším dvom generáciám s trojdverovými karosériami pribudne novej generácii pár zadných dverí.

2 Renault Twingo
Najzásadnejšími zmenami na novom Twingu sú nová koncepcia pohonu s motorom vzadu a pohonom zadných kolies a po prvý raz namiesto trojdverovej karosérie päťdverová

Predná maska obsahuje novú identitu značky, vrátane znaku Renault na čiernom podklade. Expresívny pohľad zvýrazňujú veľké svetlomety, ktoré sú zakončené smerovkami, rovnako ako denné LED svietenie malými kruhovými prídavnými svetlami, ktoré sú odkazom na predchádzajúci model. Línie nového dávajú mestskému mini veselý, ale aj robustný výzor.

Na výstavnej premiére v Ženeve uvoľní Renault o novom Twingu ďalšie podrobnosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.