Nový SEAT Alhambra na Slovensku

Piatok, 29 október 2010

V týchto dňoch sa začína predaj nového SEATu Alhambra druhej generácie. Je to potešujúca správa najmä pre tých, ktorí tento na Slovensku obľúbený van už vlastnili a starší model im už dosluhuje, prípadne túžia mať nový a modernejší, ale z rovnakého španielskeho rodu ako ten predchádzajúci. Šanca na to je teraz tu. Nová Alhambra je krásavec s novým kabátom, ale aj novou kvalitou pod ním.

SEAT Alhambra spredu
SEAT Alhambra druhej generácie prichádza práve v týchto dňoch na slovenský trh

Veľkopriestorový van Alhambra k nám prišiel pred trinástimi rokmi a získal si pozornosť a záujem motoristov. Doteraz sa ho na Slovensku predalo tritisíc exemplárov a počtom predaných kusov je Alhambra kráľom vo svojom segmente. Priemerný ročný predaj prevyšoval 230 predaných kusov. Obľubu si získal pre svoj priestranný a variabilný interiér, spoľahlivú techniku a pomerne pestrú ponuku vcelku úsporných benzínových i naftových motorov.

Medzičasom prešla prvá generácia modelu Alhambra inovatívnymi procesmi, fabrike však bolo jasné, že druhá generácia s novým moderným zovňajškom, technikou, materiálmi a riešením interiéru musí prísť čo najskôr. Ten čas prišiel a nová Alhambra je tu s novým dizajnom, zhodnou technikou akú má koncernový súrodenec VW Sharan, posuvnými zadnými bočnými dverami na oboch stranách a päť- alebo sedemmiestnym interiérom z kvalitných materiálov a výborným spracovaním.

Tak ako prvá generácia bola plnohodnotným MPV, o čom vypovedá jej dlhý životný cyklus, aj nová Alhambra je pripravená pokračovať v tradícii jedného z najúspešnejších modelov španielskej značky. Novú Alhambru predurčujú k tomu nielen jej väčšia dĺžka o 22 centimetrov (teraz má 485,4 cm), šírka o 9 cm (190,4 cm) a rázvor zväčšený na 291,9 cm. Novými rozmermi prekonáva Alhambra napríklad Ford Galaxy a len o málo zaostáva za Renaultom Grand ESpace.

SEAT Alhambra zboku
Nový SEAT Alhambra nahrádza model, ktorý bol na Slovensku najkupovanejším MPV

Premenou prešiel aj interiér, ktorý je vďaka zmeneným vonkajším rozmerom teraz ešte priestrannejší, variabilnejší a praktickejší. Zmena sa dotýka aj uchytenia a uloženia sedadiel. Prostredný rad samostatných sedadiel je posuvný v pozdĺžnom smere a zadný rad namiesto vyberateľných sedadiel ich má ponorené do podlahy, takže aj pri päťmiestnom usporiadaní ich Alhambra má vždy so sebou. Zákazník si na prianie môže objednať krajné sedadlá v druhom rade s integrovanými detskými sedačkami.

Zásadnou zmenou oproti predchádzajúcemu modelu sú zadné bočné dvere teraz posuvné, kým doterajší model ich mal uchytené v pántoch. Nový systém posuvných dverí môžu byť na prianie zákazníka ovládaný elektricky. Veľkosť batožinového priestoru pri päťmiestnej verzii po jeho kryt je 809 litrov, po strechu 1339 litrov, po sklopení druhého radu sedadiel, teda pri dvojmiestnom usporiadaní, 2430 litrov.

Nová Alhambra k nám prichádza v dvoch stupňoch výbav: Reference a Style. Už prvá z nich zahŕňa ABS + ASR + ESP a EBA + signál zmeny tlaku v pneumatikách, imobilizér, sedem airbagov, poloautomatickú klimatizáciu, predné hmlovky, rádio s CD a MP3, elektrickú ručnú brzdu, palubný počítač, systém Stop/Start, elektricky ovládané predné a zadné okná, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a ďalšie prvky bezpečnosti a komfortu.

SEAT Alhambra interiér
Okrem vonkajšieho vzhľadu má nová Alhambra kompletne prepracovaný aj interiér

Výbava Style pridáva 16palcové kolesá z ľahkej zliatiny, tempomat, automatickú klimatizáciu a iné. Z príplatkovej výbavy si zákazník môže objednať napríklad kožený interiér, automatický parkovací systém alebo bi-xenónové svetlomety a rôzne akčné balíky.

Ponúkané motory sú výhradne preplňované TSI a TDI. Benzínový 1,4 TSI/150 koní doplní onedlho výkonnejší 200 koňový. Naftové TDI sú vo dvoch výkonových verziách – 140 a 170 koní. K nim dodávané prevodovku môžu byť buď 6stupňové manuálne alebo dvojspojkové 6stupňové automatické DGS.

Najlacnejšou Alhambrou je 1,4 TSI/150 k vo výbave Reference, ktorá má cenu 25 900 eur. Najlacnejším dieselovým modelom je 2,0 TDI CR/40 k vo výbave Reference – stojí 29 900 eur. Výkonnejšia 170 koňová dieselová verzia je len vo vyššej výbave Style a jej cena je 33 900 eur. Obe dieselové verzie sa môžu pochváliť jednými z najnižších hodnôt kombinovanej spotreby, ale aj nízkymi emisiami CO2 - len 5,5 l/100 km a 143 g/km (2,0 TDI/140 k), resp. 5,9 l/100 km a 154 g/km (2,0 TDI/170 k). Benzínová 1,4 TSI/150 k má tiež veľmi nízku kombinovanú spotrebu, len 7,2 l/100 km a emisie 167 g/km.

SEAT Alhambra spredu SEAT Alhambra zboku SEAT Alhambra zboku SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra interiér SEAT Alhambra zozadu
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.