Nový SEAT Toledo: návrat k sedanu

Streda, 27 jún 2012

Nový Seat Toledo, o ktorom sa toľko diskutuje už od jeho premiéry na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku, a ktorý najmä v Česku považujú za identický model s pripravovanou Škodou Rapid, španielska automobilka práve v týchto dňoch predstavuje už ako hotový sériový automobil.

Seat Toledo
Nový Seat Toledo osloví zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a cenovo dostupný sedan

Oproti konceptu, ktorý sme videli v Ženeve, sa na sériovom modeli prakticky nič nezmenilo. Aspoň pri pohľade na oficiálne fotografie, ktoré výrobca poskytol médiám. Oficiálna premiéra sériového modelu bude na jeseň na autosalóne v Paríži.

Takže - nové Toledo prichádza. Seat ho predstavuje ako dynamický a elegantný sedan v modernom dizajne a v štýle španielskej automobilky. Poháňať ho budú veľmi úsporné motory TSI a TDI. Nový model sa má vyznačovať mimoriadnou praktickosťou a vynikajúcou kvalitou spracovania. Má pokračovať v úspešnej tradícii, ktorú začali prvé dve generácie Toleda a ktorých sa vyrobilo viac ako 860 000.

Nová generácia pokračuje podľa rovnakého receptu s veľkorysým vnútorným priestorom, tentoraz aj s vysokou úrovňou flexibility, mimoriadnou hospodárnosťou a vynikajúcim pomerom cena/výkon. Nové Toledo osloví zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a cenovo dostupný sedan najvyššej kvality pre celú rodinu – bez kompromisov v oblasti elegantného dizajnu a potešenia z dynamickej jazdy.

Toledo novej generácie s dĺžkou 4,48 metra je o štyri centimetre dlhšie ako predchodca z roku 2004. Na rozdiel od sedanu Toledo II, ktorý mal konvenčné veko batožinového priestoru, je najnovšia verzia vybavená veľkým výklopným vekom so širokým otvorom pre prístup do batožinového priestoru. Relatívne dlhý rázvor 2602 mm, o 80 mm väčší ako mal Toledo II, dáva predpoklad k veľkorysému vnútornému priestoru a dostatočnému miestu pre nohy pre všetkých cestujúcich.

V ponuke motorov sú úsporné zážihové motory TSI so zdvihovým objemom 1,2 a 1,4 litra s výkonom v rozpätí od 75 do 122 koní a jednotka 1,6 TDI s priamym vstrekovaním common rail a výkonom 105 koní. K vybraným pohonným jednotkám si bude možné priobjednať sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Benzínová verzia Ecomotive vypúšťa do vzduchu emisie CO2 len v množstve 116 g/km, diesel 104 g/km. V roku 2013 rozšíri Seat ponuku naftových agregátov pre Toledo o motor TDI s výkonom 66 kW (90k).

Sériová bezpečnostná výbava pre všetky modely Toledo zahŕňa airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy pre cestujúcich na predných sedadlách a hlavovo-hrudníkové airbagy. Základný model má centrálne zamykanie, delené sklápateľné zadné sedadlá a elektricky ovládané predné okná. Vyššie verzie výbavy Reference a Style ponúknu ďaleko viac komfortných a dizajnových prvkov.

Nové Toledo uvedie Seat na trh v polovici novembra najskôr v Španielsku a Portugalsku a počas roka 2013 sa začne predávať aj v ostatných častiach Európy. Okrem Španielska budú kľúčovými trhmi pre Toledo Nemecko, Mexiko a Turecko.

Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Komentáre
konecne normalny sedan s vykonnym dieslovim motorom a elegantne sportovim vzhladom ktory nezapre ze je to spaniel.
Pridal Majo v nedeľu 20 septembra 2015 o 16:04
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.