Nový SEAT Toledo: návrat k sedanu

Streda, 27 jún 2012

Nový Seat Toledo, o ktorom sa toľko diskutuje už od jeho premiéry na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku, a ktorý najmä v Česku považujú za identický model s pripravovanou Škodou Rapid, španielska automobilka práve v týchto dňoch predstavuje už ako hotový sériový automobil.

Seat Toledo
Nový Seat Toledo osloví zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a cenovo dostupný sedan

Oproti konceptu, ktorý sme videli v Ženeve, sa na sériovom modeli prakticky nič nezmenilo. Aspoň pri pohľade na oficiálne fotografie, ktoré výrobca poskytol médiám. Oficiálna premiéra sériového modelu bude na jeseň na autosalóne v Paríži.

Takže - nové Toledo prichádza. Seat ho predstavuje ako dynamický a elegantný sedan v modernom dizajne a v štýle španielskej automobilky. Poháňať ho budú veľmi úsporné motory TSI a TDI. Nový model sa má vyznačovať mimoriadnou praktickosťou a vynikajúcou kvalitou spracovania. Má pokračovať v úspešnej tradícii, ktorú začali prvé dve generácie Toleda a ktorých sa vyrobilo viac ako 860 000.

Nová generácia pokračuje podľa rovnakého receptu s veľkorysým vnútorným priestorom, tentoraz aj s vysokou úrovňou flexibility, mimoriadnou hospodárnosťou a vynikajúcim pomerom cena/výkon. Nové Toledo osloví zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a cenovo dostupný sedan najvyššej kvality pre celú rodinu – bez kompromisov v oblasti elegantného dizajnu a potešenia z dynamickej jazdy.

Toledo novej generácie s dĺžkou 4,48 metra je o štyri centimetre dlhšie ako predchodca z roku 2004. Na rozdiel od sedanu Toledo II, ktorý mal konvenčné veko batožinového priestoru, je najnovšia verzia vybavená veľkým výklopným vekom so širokým otvorom pre prístup do batožinového priestoru. Relatívne dlhý rázvor 2602 mm, o 80 mm väčší ako mal Toledo II, dáva predpoklad k veľkorysému vnútornému priestoru a dostatočnému miestu pre nohy pre všetkých cestujúcich.

V ponuke motorov sú úsporné zážihové motory TSI so zdvihovým objemom 1,2 a 1,4 litra s výkonom v rozpätí od 75 do 122 koní a jednotka 1,6 TDI s priamym vstrekovaním common rail a výkonom 105 koní. K vybraným pohonným jednotkám si bude možné priobjednať sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Benzínová verzia Ecomotive vypúšťa do vzduchu emisie CO2 len v množstve 116 g/km, diesel 104 g/km. V roku 2013 rozšíri Seat ponuku naftových agregátov pre Toledo o motor TDI s výkonom 66 kW (90k).

Sériová bezpečnostná výbava pre všetky modely Toledo zahŕňa airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy pre cestujúcich na predných sedadlách a hlavovo-hrudníkové airbagy. Základný model má centrálne zamykanie, delené sklápateľné zadné sedadlá a elektricky ovládané predné okná. Vyššie verzie výbavy Reference a Style ponúknu ďaleko viac komfortných a dizajnových prvkov.

Nové Toledo uvedie Seat na trh v polovici novembra najskôr v Španielsku a Portugalsku a počas roka 2013 sa začne predávať aj v ostatných častiach Európy. Okrem Španielska budú kľúčovými trhmi pre Toledo Nemecko, Mexiko a Turecko.

Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo Seat Toledo
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Komentáre
konecne normalny sedan s vykonnym dieslovim motorom a elegantne sportovim vzhladom ktory nezapre ze je to spaniel.
Pridal Majo v nedeľu 20 septembra 2015 o 16:04
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.