Nový superšport Hondy: Acura NSX

Štvrtok, 22 január 2015

Dvadsaťpäť rokov po premiére pôvodného superšportovej Hondy NSX predstavila americká odnož tejto japonskej značky na autosalóne v Detroite produkčnú verziu dlho očakávaného nástupcu – novú generáciu Acura NSX. Vyvinuli ju v Spojených štátoch a tu sa bude aj vyrábať.

1 Honda NSX
Superšport Hondy, Acura NSX pôsobí svojim dizajnom veľmi agresívne a dravo

Úlohou modelu NSX je vniesť do segmentu superšportov nové zážitky zo športovej jazdy, práve tak, ako to robila jeho prvá generácia pred štvrťstoročím. Produkčný model červenej farby uvedený na americkom autosalóne bude poháňať hybridné ústrojenstvo s hlavným motorom uloženým uprostred, ktorý na vysoký výkon dopujú dve turbodúchadlá.

Nová hnacia jednotka modelu NSX má dvakrát preplňovaný motor V6 s uhlom rozovretia valcov 75 stupňov s ventilovým rozvodom DOHC, ktorý je spojený s 9stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je kombinovaný so športovým hybridným systémom (Sport Hybrid system) tvoreným tromi elektromotormi. Hnacie ústrojenstvo je integrované do mimoriadne tuhej a ľahkej karosérie z rôznych materiálov.

2 Honda NSX
Acura NSX v produkčnej podobe na autosalóne v Detroite vo svetovej premiére

Superšport NSX využíva benzínový agregát kombinovaný s hlavným elektromotorom na pohon zadných kolies, ktorú sú obuté do pneumatík s rozmerom 295/30 R 20. Predné kolesá s pneumatikami 245/30 R 19 majú pohon od dvoch menších elektromotorov a plnia funkciu správneho dávkovania krútiaceho momentu v zákrutách. Krotenie sily pohonného agregátu majú na starosti karbón keramické brzdy, vpredu šesťpiestikové a vzadu so štyrmi piestikmi.

6 Honda NSX 2
Usporiadanie pohonného ústrojenstva Acura NSX. Má ponúknuť výkon okolo 550 k.

Na aerodynamiku dohliada usmernené prúdenie vzduchu od predných nasávacích otvorov a bočných prelisov až po difúzor v spodnej časti auta a zadný spojler, v ktorého strede vyúsťujú štyri koncovky výfuku. Rozmery nového kupé sú 4470/1940/1215 mm a dajú sa porovnávať s Ferrari 458 Italia.

Vďaka filozofii "superšportu zameraného na človeka" kladie toto vozidlo vodiča vo všetkých ohľadoch na prvé miesto. Najmodernejšie hybridné hnacie ústrojenstvo, karoséria a podvozok novej generácie zaisťujú modelu NSX mimoriadne intuitívnu a okamžitú odozvu na pokyny vodiča.

3 Honda NSX
Skvelý vzhľad má i zadná časť modelu Acura NSX s viacerými dominujúcimi prvkami

"Naším cieľom bolo vytvoriť celkom nový model NSX, ktorý by bol verný odkazu svojho predchodcu: superšportový automobil, ktorý by svojmu majiteľovi prinášal nové zážitky z jazdy, keď každá súčasť vozidla rešpektuje tú najinteligentnejšiu časť – vodiča," uviedol Mike Accavitti, senior viceprezident a generálny riaditeľ divízie Acura.

4 Honda NSX
Interiéru dominuje moderný štýl prístrojovej dosky v strede s veľkým TFT displejom

Interiér NSX umožňuje mimoriadne dobrý výhľad dopredu a vyznačuje sa jednoduchým a intuitívnym ovládaním a špičkovou ergonómiou. Sedadlá ponúkajú už na pohľad skvelú oporu kombinovanú s prvotriednym komfortom a umožňujú ľahké nastupovanie i vystupovanie. Prístrojový panel NSX má dynamický TFT displej, ktorý reaguje na vodičom zvolený režim integrovaného systému jazdnej dynamiky. Umožňuje vodičovi zvoliť si režim hybridného systému z režimov Quiet, Sport, Sport+ a Track.

Uprostred kruhového ovládača nového integrovaného systému jazdnej dynamiky na stredovej konzole je štartovacie tlačidlo, ktorým sa aktivuje športové hybridné hnacie ústrojenstvo. Pod kožou ručne obšitým panelom palubnej dosky sa nachádza obnažený stredový rám – funkčný konštrukčný prvok podvozka, ktorý svojím dizajnom pripomína rám nekapotovaných športových motocyklov.

5 Honda NSX
Sedadlá NSX ponúkajú skvelú oporu a prvotriednym komfort i ľahké nastupovanie

Nová generácia NSX je podľa Hondy výstavnou skriňou automobilového štýlu, dizajnu a parametrov hybridného superšportového automobilu s motorom uprostred.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.