Nový superšport Hondy: Acura NSX

Štvrtok, 22 január 2015

Dvadsaťpäť rokov po premiére pôvodného superšportovej Hondy NSX predstavila americká odnož tejto japonskej značky na autosalóne v Detroite produkčnú verziu dlho očakávaného nástupcu – novú generáciu Acura NSX. Vyvinuli ju v Spojených štátoch a tu sa bude aj vyrábať.

1 Honda NSX
Superšport Hondy, Acura NSX pôsobí svojim dizajnom veľmi agresívne a dravo

Úlohou modelu NSX je vniesť do segmentu superšportov nové zážitky zo športovej jazdy, práve tak, ako to robila jeho prvá generácia pred štvrťstoročím. Produkčný model červenej farby uvedený na americkom autosalóne bude poháňať hybridné ústrojenstvo s hlavným motorom uloženým uprostred, ktorý na vysoký výkon dopujú dve turbodúchadlá.

Nová hnacia jednotka modelu NSX má dvakrát preplňovaný motor V6 s uhlom rozovretia valcov 75 stupňov s ventilovým rozvodom DOHC, ktorý je spojený s 9stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je kombinovaný so športovým hybridným systémom (Sport Hybrid system) tvoreným tromi elektromotormi. Hnacie ústrojenstvo je integrované do mimoriadne tuhej a ľahkej karosérie z rôznych materiálov.

2 Honda NSX
Acura NSX v produkčnej podobe na autosalóne v Detroite vo svetovej premiére

Superšport NSX využíva benzínový agregát kombinovaný s hlavným elektromotorom na pohon zadných kolies, ktorú sú obuté do pneumatík s rozmerom 295/30 R 20. Predné kolesá s pneumatikami 245/30 R 19 majú pohon od dvoch menších elektromotorov a plnia funkciu správneho dávkovania krútiaceho momentu v zákrutách. Krotenie sily pohonného agregátu majú na starosti karbón keramické brzdy, vpredu šesťpiestikové a vzadu so štyrmi piestikmi.

6 Honda NSX 2
Usporiadanie pohonného ústrojenstva Acura NSX. Má ponúknuť výkon okolo 550 k.

Na aerodynamiku dohliada usmernené prúdenie vzduchu od predných nasávacích otvorov a bočných prelisov až po difúzor v spodnej časti auta a zadný spojler, v ktorého strede vyúsťujú štyri koncovky výfuku. Rozmery nového kupé sú 4470/1940/1215 mm a dajú sa porovnávať s Ferrari 458 Italia.

Vďaka filozofii "superšportu zameraného na človeka" kladie toto vozidlo vodiča vo všetkých ohľadoch na prvé miesto. Najmodernejšie hybridné hnacie ústrojenstvo, karoséria a podvozok novej generácie zaisťujú modelu NSX mimoriadne intuitívnu a okamžitú odozvu na pokyny vodiča.

3 Honda NSX
Skvelý vzhľad má i zadná časť modelu Acura NSX s viacerými dominujúcimi prvkami

"Naším cieľom bolo vytvoriť celkom nový model NSX, ktorý by bol verný odkazu svojho predchodcu: superšportový automobil, ktorý by svojmu majiteľovi prinášal nové zážitky z jazdy, keď každá súčasť vozidla rešpektuje tú najinteligentnejšiu časť – vodiča," uviedol Mike Accavitti, senior viceprezident a generálny riaditeľ divízie Acura.

4 Honda NSX
Interiéru dominuje moderný štýl prístrojovej dosky v strede s veľkým TFT displejom

Interiér NSX umožňuje mimoriadne dobrý výhľad dopredu a vyznačuje sa jednoduchým a intuitívnym ovládaním a špičkovou ergonómiou. Sedadlá ponúkajú už na pohľad skvelú oporu kombinovanú s prvotriednym komfortom a umožňujú ľahké nastupovanie i vystupovanie. Prístrojový panel NSX má dynamický TFT displej, ktorý reaguje na vodičom zvolený režim integrovaného systému jazdnej dynamiky. Umožňuje vodičovi zvoliť si režim hybridného systému z režimov Quiet, Sport, Sport+ a Track.

Uprostred kruhového ovládača nového integrovaného systému jazdnej dynamiky na stredovej konzole je štartovacie tlačidlo, ktorým sa aktivuje športové hybridné hnacie ústrojenstvo. Pod kožou ručne obšitým panelom palubnej dosky sa nachádza obnažený stredový rám – funkčný konštrukčný prvok podvozka, ktorý svojím dizajnom pripomína rám nekapotovaných športových motocyklov.

5 Honda NSX
Sedadlá NSX ponúkajú skvelú oporu a prvotriednym komfort i ľahké nastupovanie

Nová generácia NSX je podľa Hondy výstavnou skriňou automobilového štýlu, dizajnu a parametrov hybridného superšportového automobilu s motorom uprostred.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.