Nový superšport Hondy: Acura NSX

Štvrtok, 22 január 2015

Dvadsaťpäť rokov po premiére pôvodného superšportovej Hondy NSX predstavila americká odnož tejto japonskej značky na autosalóne v Detroite produkčnú verziu dlho očakávaného nástupcu – novú generáciu Acura NSX. Vyvinuli ju v Spojených štátoch a tu sa bude aj vyrábať.

1 Honda NSX
Superšport Hondy, Acura NSX pôsobí svojim dizajnom veľmi agresívne a dravo

Úlohou modelu NSX je vniesť do segmentu superšportov nové zážitky zo športovej jazdy, práve tak, ako to robila jeho prvá generácia pred štvrťstoročím. Produkčný model červenej farby uvedený na americkom autosalóne bude poháňať hybridné ústrojenstvo s hlavným motorom uloženým uprostred, ktorý na vysoký výkon dopujú dve turbodúchadlá.

Nová hnacia jednotka modelu NSX má dvakrát preplňovaný motor V6 s uhlom rozovretia valcov 75 stupňov s ventilovým rozvodom DOHC, ktorý je spojený s 9stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je kombinovaný so športovým hybridným systémom (Sport Hybrid system) tvoreným tromi elektromotormi. Hnacie ústrojenstvo je integrované do mimoriadne tuhej a ľahkej karosérie z rôznych materiálov.

2 Honda NSX
Acura NSX v produkčnej podobe na autosalóne v Detroite vo svetovej premiére

Superšport NSX využíva benzínový agregát kombinovaný s hlavným elektromotorom na pohon zadných kolies, ktorú sú obuté do pneumatík s rozmerom 295/30 R 20. Predné kolesá s pneumatikami 245/30 R 19 majú pohon od dvoch menších elektromotorov a plnia funkciu správneho dávkovania krútiaceho momentu v zákrutách. Krotenie sily pohonného agregátu majú na starosti karbón keramické brzdy, vpredu šesťpiestikové a vzadu so štyrmi piestikmi.

6 Honda NSX 2
Usporiadanie pohonného ústrojenstva Acura NSX. Má ponúknuť výkon okolo 550 k.

Na aerodynamiku dohliada usmernené prúdenie vzduchu od predných nasávacích otvorov a bočných prelisov až po difúzor v spodnej časti auta a zadný spojler, v ktorého strede vyúsťujú štyri koncovky výfuku. Rozmery nového kupé sú 4470/1940/1215 mm a dajú sa porovnávať s Ferrari 458 Italia.

Vďaka filozofii "superšportu zameraného na človeka" kladie toto vozidlo vodiča vo všetkých ohľadoch na prvé miesto. Najmodernejšie hybridné hnacie ústrojenstvo, karoséria a podvozok novej generácie zaisťujú modelu NSX mimoriadne intuitívnu a okamžitú odozvu na pokyny vodiča.

3 Honda NSX
Skvelý vzhľad má i zadná časť modelu Acura NSX s viacerými dominujúcimi prvkami

"Naším cieľom bolo vytvoriť celkom nový model NSX, ktorý by bol verný odkazu svojho predchodcu: superšportový automobil, ktorý by svojmu majiteľovi prinášal nové zážitky z jazdy, keď každá súčasť vozidla rešpektuje tú najinteligentnejšiu časť – vodiča," uviedol Mike Accavitti, senior viceprezident a generálny riaditeľ divízie Acura.

4 Honda NSX
Interiéru dominuje moderný štýl prístrojovej dosky v strede s veľkým TFT displejom

Interiér NSX umožňuje mimoriadne dobrý výhľad dopredu a vyznačuje sa jednoduchým a intuitívnym ovládaním a špičkovou ergonómiou. Sedadlá ponúkajú už na pohľad skvelú oporu kombinovanú s prvotriednym komfortom a umožňujú ľahké nastupovanie i vystupovanie. Prístrojový panel NSX má dynamický TFT displej, ktorý reaguje na vodičom zvolený režim integrovaného systému jazdnej dynamiky. Umožňuje vodičovi zvoliť si režim hybridného systému z režimov Quiet, Sport, Sport+ a Track.

Uprostred kruhového ovládača nového integrovaného systému jazdnej dynamiky na stredovej konzole je štartovacie tlačidlo, ktorým sa aktivuje športové hybridné hnacie ústrojenstvo. Pod kožou ručne obšitým panelom palubnej dosky sa nachádza obnažený stredový rám – funkčný konštrukčný prvok podvozka, ktorý svojím dizajnom pripomína rám nekapotovaných športových motocyklov.

5 Honda NSX
Sedadlá NSX ponúkajú skvelú oporu a prvotriednym komfort i ľahké nastupovanie

Nová generácia NSX je podľa Hondy výstavnou skriňou automobilového štýlu, dizajnu a parametrov hybridného superšportového automobilu s motorom uprostred.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.