Nový Swift Sport: teraz so silnejším motorom

Pondelok, 15 august 2011

Japonská automobilka Suzuki oznámila príchod ostrej verzie nového Swiftu Sport. Aj nový model zostáva verný atmosférickému motoru a objemu 1,6 litra, oproti predchodcovi má však zvýšený výkon na 136 koní.

Suzuki Swift Sport
Nový Suzuki Swift Sport má pri nezmenenom objeme 1,6 litra zvýšený výkon 136 koní

Nový Swift Sport je športový kompakt, ktorý nahradí doterajší model vyrábaný od roku 2006. Má agresívnejší a prepracovanejší vonkajší vzhľad, ktorý mu na prvý pohľad dodáva väčšiu stabilitu a dravosť. Má väčší predný nasávací otvor, ktorý evokuje športový výkon. Dizajn interiéru kombinuje športové prvky s kvalitnými materiálmi.

Výkonom 136 koní sa nový Swift Sport zaraďuje do stredu ostrých hatchbackov, atmosférické plnenie je však predpokladom, aby vzhľadom na iné vlastnosti patril v tejto kategórii medzi úspešné modely. Oproti staršiemu súrodencovi je nárast výkonu o 11 koní. Vyšší výkon z rovnakého objemu atmosférického motora ponúka len Hyundai (1,6 GDI – 140 koní). Ponúka aj vyšší krútiaci moment – 160 Nm pri 4400 otáčkach, kým starší model mal 148 Nm pri 4800 otáčkach.

Motor je kombinovaný s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výsledkom kombinácie nového motora a prevodovky by mali byť výborné jazdné vlastnosti. Nový Swift Sport by mal ponúknuť aj presné riadenie a perfektnú stabilitu v zákrutách a vďaka vzperám s vnútornými pružinami a špeciálnym prvkom zadnej nápravy.

Zárukou vysokej úrovne bezpečnosti nového Swift Sport je ľahká, tuhá a náraz absorbujúca karoséria, sedem airbagov vrátane hlavových a kolenného airbagu pre vodiča a elektronický stabilizačný systém.

Nový Suzuki Swift Sport bude mať premiéru v polovici septembra na autosalóne vo Frankfurte. Do predaja by sa mal dostať začiatkom roku 2012.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.