Nový Swift Sport: teraz so silnejším motorom

Pondelok, 15 august 2011

Japonská automobilka Suzuki oznámila príchod ostrej verzie nového Swiftu Sport. Aj nový model zostáva verný atmosférickému motoru a objemu 1,6 litra, oproti predchodcovi má však zvýšený výkon na 136 koní.

Suzuki Swift Sport
Nový Suzuki Swift Sport má pri nezmenenom objeme 1,6 litra zvýšený výkon 136 koní

Nový Swift Sport je športový kompakt, ktorý nahradí doterajší model vyrábaný od roku 2006. Má agresívnejší a prepracovanejší vonkajší vzhľad, ktorý mu na prvý pohľad dodáva väčšiu stabilitu a dravosť. Má väčší predný nasávací otvor, ktorý evokuje športový výkon. Dizajn interiéru kombinuje športové prvky s kvalitnými materiálmi.

Výkonom 136 koní sa nový Swift Sport zaraďuje do stredu ostrých hatchbackov, atmosférické plnenie je však predpokladom, aby vzhľadom na iné vlastnosti patril v tejto kategórii medzi úspešné modely. Oproti staršiemu súrodencovi je nárast výkonu o 11 koní. Vyšší výkon z rovnakého objemu atmosférického motora ponúka len Hyundai (1,6 GDI – 140 koní). Ponúka aj vyšší krútiaci moment – 160 Nm pri 4400 otáčkach, kým starší model mal 148 Nm pri 4800 otáčkach.

Motor je kombinovaný s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výsledkom kombinácie nového motora a prevodovky by mali byť výborné jazdné vlastnosti. Nový Swift Sport by mal ponúknuť aj presné riadenie a perfektnú stabilitu v zákrutách a vďaka vzperám s vnútornými pružinami a špeciálnym prvkom zadnej nápravy.

Zárukou vysokej úrovne bezpečnosti nového Swift Sport je ľahká, tuhá a náraz absorbujúca karoséria, sedem airbagov vrátane hlavových a kolenného airbagu pre vodiča a elektronický stabilizačný systém.

Nový Suzuki Swift Sport bude mať premiéru v polovici septembra na autosalóne vo Frankfurte. Do predaja by sa mal dostať začiatkom roku 2012.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.