Octavia Green E Line v reálnej premávke

Streda, 22 február 2012

Automobilka Škoda začala intenzívne testovať flotilu elektromobilov desiatich plne elektrických automobilov Škoda Octavia Green E Line. V tejto fáze testov ide o poznatky z každodennej prevádzky. Jeden z elektromobilov testuje Škoda na medzinárodnom letisku Praha Ruzyně.

Škoda Octavia Green E Line
Elektrická Octavia Green E Line podstupuje skúšobnú prevádzku v reálnej premávke

Elektrickú Octavia Green E Line predstavila Škoda ako koncept v Paríži v roku 2010. Išlo o prvý plne elektrický model Škoda. Základom bol model Octavia Combi. Spaľovací motor pod prednou kapotou nahradil elektromotor s výkonom 60 kW a najvyšším krútiacom momentom 270 Nm, ktorý je k dispozícii už pri rozjazde.

Elektricky poháňaná Octavia Green E Line akceleruje z nuly na stovku za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Na jedno nabitie prejde 150 kilometrov, čím spĺňa požiadavky väčšiny ľudí.

Skúšobná flotila desiatich elektrických Octavií Green E Line má poskytnúť dôležité poznatky pre ďalší vývoj elektrického pohonu až do stavu pripraveného pre sériovú výrobu. Ide pritom napríklad o využitie a zobrazenie nových funkcií, o umiestnenie nabíjacej zásuvky alebo o to, ako bude na seba vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonom akusticky upozorňovať.

Ďalšie vozidlá na skúšobnú prevádzku poskytne automobilka Škoda vybraným partnerom koncom marca tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.