Opel Astra GTC: nový vzhľad a športový podvozok

Streda, 08 jún 2011

Skvostný dizajn, karoséria medzi hatchbackom a kupé s dramatickými proporciami, nová konštrukcia prednej nápravy a priestranný, variabilný interiér s množstvom inovatívnych technológií – taká bude nová trojdverová Astra GTC, ktorá sa vo svetovej premiére predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Opel Astra GTC
Trojdverová Astra GTC má úplne nový dizajn a premiéru bude mať vo Frankfurte

Nová Astra GTC zaujme v prvom rade výrazným dizajnom. Po technickej stránke bude profitovať z novej konštrukcie prednej nápravy HiPerStrut. Takúto sofistikovanú konštrukciu prednej nápravy ponúka iba veľmi málo automobilov v segmente. Ideálne ju dopĺňa inovatívna zadná náprava Opel s Wattovým priamovodom, čo vozidlu zabezpečuje dokonalú stabilitu a vynikajúcu ovládateľnosť. Zadná náprava tohto typu má jednoduchšie riešenie, je lacnejšia ako viacprvková a autu dodáva veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Astra GTC má oproti päťdverovej znížený podvozok o 15 mm, väčší rázvor náprav o 10 mm (teraz 2695 mm), väčší rozchod kolies vpredu o 40 mm (1584 mm) a vzadu o 30 mm (1588 mm). To dovolilo použiť kolesá väčšieho priemeru so športovými nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré zlepšujú stabilitu a zvýrazňujú jej športový vzhľad. Šesť zo siedmich druhov diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu od 17 do 20 palcov určených pre Astru je vyhradených exkluzívne pre GTC.

Konštrukcia podvozku Astra GTC používa systém tlmičov pruženia FlexRide. Systém zvyšuje dynamickú stabilitu vozidla, zlepšuje jazdné vlastnosti v zákrutách a optimalizuje reakciu vozidla na impulzy riadenia automatickým prispôsobovaním charakteristiky tlmičov pruženia stavu cesty, rýchlosti a individuálneho štýlu jazdy vodiča. FlexRide umožňuje vodičovi jednoduchým stlačením gombíka meniť celkové nastavenie podvozka v režimoch Standard, Tour alebo Sport.

Spočiatku sa bude Astra GTC dodávať s troma benzínovými a jedným naftovým agregátom. Základným je 1,4 s turbodúchadlom s výkonom 120 koní (88 kW), stred tvorí jeho výkonnejšia verzia so 140 konskými silami (103 kW) a najvýkonnejším je prepĺňaný 1,6litrový motor s výkonom 180 koní (132 kW). Systém Stop/Start sa montuje štandardne pri obidvoch štvorvalcoch 1,4 Turbo. Oba sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Opel Astra GTC
Dizajn kokpitu modelu Astra GTC sa vyznačuje vysokou kvalitou a dynamickými líniami

Na naftu bude vylepšený turbodiesel 2,0 CDTI so zvýšeným výkonom 165 koní (121 kW), ktorý sa spája so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka funkcii overboost poskytuje maximálny krútiaci moment 380 Nm a modelu Astra GTC udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť s týmto motorom je 210 km/h, kombinovaná spotreba 4,9 l/100 km a emisie CO2 129 g/km. Súčasťou štandardného vybavenia je aj nový systém Stop/Start.

Po premiére na frankfurtskom autosalóne budú k dispozícii aj ďalšie motory. Najšportovejšie verzie, vrátane vysokovýkonnej OPC (výkon okolo 290 k), prídu na trh v roku 2012.

Nový model trojdverovej Astry GTC si bude možné objednať u slovenských predajcov od konca septembra. Ceny pre slovenský trh budú známe koncom júna tohto roku.

Opel Astra GTC Opel Astra GTC Opel Astra GTC Opel Astra GTC
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.