Opel Astra novej generácie oficiálne

Sobota, 13 jún 2015

Po tom ako unikli prvé fotografie novej Astry, pristúpil Opel k oficiálnemu odhaleniu nového modelu a prezradil aj jej niektoré technické informácie jedenástej generácie svojho kompaktného modelu. Nová Astra bude vďaka úspešnej odtučňovacej kúre ľahšia, úspornejšia, agilnejšia i komfortnejšia.

1 Opel Astra
Opel Astra novej generácie v sériovej podobe, premiéru bude mať na jeseň vo Frankfurte

Opel Astra jedenástej genegácie je úplne nový model a do nižšej strednej triedy pribudne veľmi silný konkurent. Oproti predchodcovi nová Astra "schudla" a je ľahšia o celých 200 kg. To jej dáva v premávke väčšiu agilitu a ušetrí aj na palive a vďaka motorom novej generácie bude aj tichšia. Jej dizajn nabral na elegancii i vzhľadnosti aj preto, že nový model zmenšil svoje vonkajšie rozmery, hoci na druhej strane má v interiéri viac priestoru a vyšší komfort.

Konektivitu jej konštruktéri zvýšili novým systémom Opel OnStar. Premiéru má v novej Astre infotainment IntelliLink R 4.0 s Apple CarPlay a Android Auto. Astra novej generácie má ako prvé auto vo svojej triede inteligentné adaptívne svetlomety IntelliLux LED, ale aj technológie a asistenčné systémy z vyšších segmentov. Pre vyšší komfort posádky má sedadlá s masážnou funkciou a ventiláciu s nastavovaním v bočných častiach interiéru.

Zmenšenie vonkajších rozmerov bol krokom k väčšej kompaktnosti päťdverového hatchbacku. Oproti súčasnej generácii je nová Astra kratšie približne o päť centimetrov a meria 437 centimetrov. Nižšia celková výška o 26 mm, 146 centimetrov, priaznivo ovplyvnila tiež súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý je teraz pod hranicou 0,30. Na zníženie hmotnosti malo najväčší vplyv použitie vysokopevnostnej ocele tak na karosérii ako aj na ostatných častiach automobilu.

Nová Astra dostáva motory s najnovšieho vývoja, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6. Základnou benzínovou jednotkou je litrový turbodúchadlom preplňovaný trojvalec Ecotec s priamym vstrekovaním a výkonom 77 kW/105 k. Vyššieho radu je štvorvalcový celohliníkový motor 1,4 litra, ktorý má výkon 107 kW/145 k a najvyšší krútiaci moment 250 Nm v rozsahu otáčok od 1800 do 4000. Ďalším má byť bližšie nešpecifikovaný motor s výkonom blízko 147 kW/200 k. So vznetových má istú zelenú základný motor 1,6 CDTI s výkonom 70 kW/95 k.

Napriek menším vonkajším rozmerom je interiér novej Astry priestrannejší, a to aj napriek tomu, že rázvor náprav je menší o dva centimetre. Úpravou predných sedadiel sa konštruktéri postarali o to, že cestujúci na zadných sedadlách majú teraz až o tri a pol centimetra väčší priestor pre nohy. Masážnu funkciu sedadiel sme už skôr spomenuli.

2 Opel Astra NG
Palubná doska novej Astry je elegantná a komfortná, navyše jednoduchá a prehľadná

Multimediálny Opel OnStar systém s dotykovým 8palcovým displejom dokáže okrem iného privolať pomoc v prípade nehody. Iný systém umožní pripojiť mobil na internet a ovládanie rádia je aj na volante, ale dá sa ovládať aj hlasovými povelmi. Novej Astre nechýba ani asistent na čítanie dopravných značiek, stráženie mŕtveho uhla či kontrola vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla. Samozrejmosťou je tempomat i samočinné brzdenie v prípade hroziacej nehody alebo prekročenia rýchlostného limitu. Nechýba ani parkovací asistent a zadná kamera na bezpečné cúvanie.

Spomeňme ešte, že hlavné svetlomety s Matrix LED technológiou sú absolútnou novinkou v nižšej strednej triede a majú užitočnú a veľmi praktickú funkciu automatického vypínania diód napríklad pri stretávaní sa áut, čím odpadá prepínanie diaľkových svetiel na stretávacie a naopak. Navyše svietivosť skupiny LED diód je vyššia ako halogénových alebo xenónových žiaroviek.

Nový Opel Astra bude mať svetovú premiéru na jeseň na autosalóne IAA vo Frankfurte.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.