Opel Astra novej generácie oficiálne

Sobota, 13 jún 2015

Po tom ako unikli prvé fotografie novej Astry, pristúpil Opel k oficiálnemu odhaleniu nového modelu a prezradil aj jej niektoré technické informácie jedenástej generácie svojho kompaktného modelu. Nová Astra bude vďaka úspešnej odtučňovacej kúre ľahšia, úspornejšia, agilnejšia i komfortnejšia.

1 Opel Astra
Opel Astra novej generácie v sériovej podobe, premiéru bude mať na jeseň vo Frankfurte

Opel Astra jedenástej genegácie je úplne nový model a do nižšej strednej triedy pribudne veľmi silný konkurent. Oproti predchodcovi nová Astra "schudla" a je ľahšia o celých 200 kg. To jej dáva v premávke väčšiu agilitu a ušetrí aj na palive a vďaka motorom novej generácie bude aj tichšia. Jej dizajn nabral na elegancii i vzhľadnosti aj preto, že nový model zmenšil svoje vonkajšie rozmery, hoci na druhej strane má v interiéri viac priestoru a vyšší komfort.

Konektivitu jej konštruktéri zvýšili novým systémom Opel OnStar. Premiéru má v novej Astre infotainment IntelliLink R 4.0 s Apple CarPlay a Android Auto. Astra novej generácie má ako prvé auto vo svojej triede inteligentné adaptívne svetlomety IntelliLux LED, ale aj technológie a asistenčné systémy z vyšších segmentov. Pre vyšší komfort posádky má sedadlá s masážnou funkciou a ventiláciu s nastavovaním v bočných častiach interiéru.

Zmenšenie vonkajších rozmerov bol krokom k väčšej kompaktnosti päťdverového hatchbacku. Oproti súčasnej generácii je nová Astra kratšie približne o päť centimetrov a meria 437 centimetrov. Nižšia celková výška o 26 mm, 146 centimetrov, priaznivo ovplyvnila tiež súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý je teraz pod hranicou 0,30. Na zníženie hmotnosti malo najväčší vplyv použitie vysokopevnostnej ocele tak na karosérii ako aj na ostatných častiach automobilu.

Nová Astra dostáva motory s najnovšieho vývoja, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6. Základnou benzínovou jednotkou je litrový turbodúchadlom preplňovaný trojvalec Ecotec s priamym vstrekovaním a výkonom 77 kW/105 k. Vyššieho radu je štvorvalcový celohliníkový motor 1,4 litra, ktorý má výkon 107 kW/145 k a najvyšší krútiaci moment 250 Nm v rozsahu otáčok od 1800 do 4000. Ďalším má byť bližšie nešpecifikovaný motor s výkonom blízko 147 kW/200 k. So vznetových má istú zelenú základný motor 1,6 CDTI s výkonom 70 kW/95 k.

Napriek menším vonkajším rozmerom je interiér novej Astry priestrannejší, a to aj napriek tomu, že rázvor náprav je menší o dva centimetre. Úpravou predných sedadiel sa konštruktéri postarali o to, že cestujúci na zadných sedadlách majú teraz až o tri a pol centimetra väčší priestor pre nohy. Masážnu funkciu sedadiel sme už skôr spomenuli.

2 Opel Astra NG
Palubná doska novej Astry je elegantná a komfortná, navyše jednoduchá a prehľadná

Multimediálny Opel OnStar systém s dotykovým 8palcovým displejom dokáže okrem iného privolať pomoc v prípade nehody. Iný systém umožní pripojiť mobil na internet a ovládanie rádia je aj na volante, ale dá sa ovládať aj hlasovými povelmi. Novej Astre nechýba ani asistent na čítanie dopravných značiek, stráženie mŕtveho uhla či kontrola vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla. Samozrejmosťou je tempomat i samočinné brzdenie v prípade hroziacej nehody alebo prekročenia rýchlostného limitu. Nechýba ani parkovací asistent a zadná kamera na bezpečné cúvanie.

Spomeňme ešte, že hlavné svetlomety s Matrix LED technológiou sú absolútnou novinkou v nižšej strednej triede a majú užitočnú a veľmi praktickú funkciu automatického vypínania diód napríklad pri stretávaní sa áut, čím odpadá prepínanie diaľkových svetiel na stretávacie a naopak. Navyše svietivosť skupiny LED diód je vyššia ako halogénových alebo xenónových žiaroviek.

Nový Opel Astra bude mať svetovú premiéru na jeseň na autosalóne IAA vo Frankfurte.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.