Opel Astra OPC Extreme: Rýdza vášeň

Piatok, 31 január 2014

Opel pripravil pre tohtoročný ženevský autosalón najšportovejšiu verziu modelu Astra OPC. Vychádza zo štúdie, ktorú Opel predstavil v roku 2012 ako Astra OPC X-treme Concept. Tak ako táto štúdia aj nová Astra OPC Extreme majú predstavovať športový automobil schopný jazdiť po verejných cestách. Rozdiel je však v tom, že štúdia spred dvanástich rokov existovala len v jednom exemplári, pripravovaná OPC Extreme je základom budúcej malej série. Zatiaľ ju Opel prezentuje len na jednej fotografii, v reálnej podobe ju uvidíme už začiatkom marca v Ženeve.

Opel Astra OPC
Astra OPC Extreme je špeciál s vlastnosťami pretekárskeho auta, ktorý bude jazdiť aj po verejných cestách. Jeho výkon a ďalšie parametre Opel zatiaľ neprezradil. Odhadujeme však, že výkon na hranici 300 koní by pre štvorvalec OPC Extreme nemal byť nereálny.

Zatím nepotvrzenou informací je navýšení výkonu, také zde však zatím můžeme jen odhadovat. Hranice 300 koní by pro přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec rozhodně neměla být nepřekonatelnou překážkou. Více se dozvíme v Ženevě.

Opel novú špeciálnu verziu Astra OPC s pretekárskymi vlastnosťami vhodnú pre bežnú premávku i na jazdu na okruhu ukáže približne o miesiac, presnejšie 4. marca na 84. ženevskom autosalóne. Nový čistokrvný športový automobil nadväzuje na tradíciu štúdie Astra OPC X-treme Concept.

Nový špeciál je odvodený od pretekárskeho automobilu Astra OPC Cup, ktorý bol vyvinutý pre seriál vytrvalostných pretekov na okruhu Nürburgring. Adaptovali ho pre bežnú premávku a bude sa dať reálne kúpiť. Bude historicky najrýchlejším modelom Astra spôsobilým pre bežnú premávku konštruovaným v duchu motta Opel Performance Center: OPC – Rýdza vášeň.

Karbónové komponenty vysokej kvality znižujú hmotnosť oproti sériovému modelu Astra OPC, ktorý má výkon 280 koní a ktorý mal premiéru v roku 2012. K prvkom prevzatým priamo z automobilového športu patria integrovaná bezpečnostná klietka v kabíne, škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.

Nové športové kupé OPC Extreme využije nekompromisnú pretekársku technológiu pre jazdu po verejných cestách, čo umožní príležitostne si vyštartovať na okruh Nürburgring Nordschleife, teda na Severnú slučku tohto pretekárskeho okruhu. To bola hlavná idea pre konštrukciu modelu Astra OPC Extreme, ktorý vznikol priamo v Opel Performance Center na legendárnom pretekovom okruhu.

Aj tento nový model, podobne ako všetky najvýkonnejšie modely Opel OPC (Corsa OPC, Astra OPC alebo Insignia OPC) musí pred schválením do výroby úspešne absolvovať vytrvalostný rýchlostný test v dĺžke 10000 kilometrov v náročných podmienkach na okruhu Nürburgring Nordschleife.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.