Opel Astra OPC Extreme: Rýdza vášeň

Piatok, 31 január 2014

Opel pripravil pre tohtoročný ženevský autosalón najšportovejšiu verziu modelu Astra OPC. Vychádza zo štúdie, ktorú Opel predstavil v roku 2012 ako Astra OPC X-treme Concept. Tak ako táto štúdia aj nová Astra OPC Extreme majú predstavovať športový automobil schopný jazdiť po verejných cestách. Rozdiel je však v tom, že štúdia spred dvanástich rokov existovala len v jednom exemplári, pripravovaná OPC Extreme je základom budúcej malej série. Zatiaľ ju Opel prezentuje len na jednej fotografii, v reálnej podobe ju uvidíme už začiatkom marca v Ženeve.

Opel Astra OPC
Astra OPC Extreme je špeciál s vlastnosťami pretekárskeho auta, ktorý bude jazdiť aj po verejných cestách. Jeho výkon a ďalšie parametre Opel zatiaľ neprezradil. Odhadujeme však, že výkon na hranici 300 koní by pre štvorvalec OPC Extreme nemal byť nereálny.

Zatím nepotvrzenou informací je navýšení výkonu, také zde však zatím můžeme jen odhadovat. Hranice 300 koní by pro přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec rozhodně neměla být nepřekonatelnou překážkou. Více se dozvíme v Ženevě.

Opel novú špeciálnu verziu Astra OPC s pretekárskymi vlastnosťami vhodnú pre bežnú premávku i na jazdu na okruhu ukáže približne o miesiac, presnejšie 4. marca na 84. ženevskom autosalóne. Nový čistokrvný športový automobil nadväzuje na tradíciu štúdie Astra OPC X-treme Concept.

Nový špeciál je odvodený od pretekárskeho automobilu Astra OPC Cup, ktorý bol vyvinutý pre seriál vytrvalostných pretekov na okruhu Nürburgring. Adaptovali ho pre bežnú premávku a bude sa dať reálne kúpiť. Bude historicky najrýchlejším modelom Astra spôsobilým pre bežnú premávku konštruovaným v duchu motta Opel Performance Center: OPC – Rýdza vášeň.

Karbónové komponenty vysokej kvality znižujú hmotnosť oproti sériovému modelu Astra OPC, ktorý má výkon 280 koní a ktorý mal premiéru v roku 2012. K prvkom prevzatým priamo z automobilového športu patria integrovaná bezpečnostná klietka v kabíne, škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.

Nové športové kupé OPC Extreme využije nekompromisnú pretekársku technológiu pre jazdu po verejných cestách, čo umožní príležitostne si vyštartovať na okruh Nürburgring Nordschleife, teda na Severnú slučku tohto pretekárskeho okruhu. To bola hlavná idea pre konštrukciu modelu Astra OPC Extreme, ktorý vznikol priamo v Opel Performance Center na legendárnom pretekovom okruhu.

Aj tento nový model, podobne ako všetky najvýkonnejšie modely Opel OPC (Corsa OPC, Astra OPC alebo Insignia OPC) musí pred schválením do výroby úspešne absolvovať vytrvalostný rýchlostný test v dĺžke 10000 kilometrov v náročných podmienkach na okruhu Nürburgring Nordschleife.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.