Opel Astra OPC: kráľ medzi hot-hatchmi

Sobota, 12 november 2011

Nová Astra GTC sa ešte ani nepredáva a Opel už predstavuje jej najostrejšiu verziu. Nové kompaktné športové kupé vo vysokovýkonnej verzii OPC (Opel Performance Center) príde na trh v lete roku 2012.

Opel Astra OPC
Opel Astra OPC bude s výkonom 280 koní najvýkonnejším športovým kupé na trhu

Špeciálne modifikovaná karoséria Astry OPC vychádza z trojdverovej GTC. Expresívne športové línie ešte viac zvýrazňujú dynamiku. Špeciálne tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov karosérie, veľký strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru dodávajú verzii OPC osobitný športový akcent. V interiéri má extrémne výkonné kompaktné kupé špeciálne športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje.

Špičková verzia Astry GTC, Astra OPC, má pod kapotou dvojlitrový benzínový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 280 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. Astra OPC s týmto motorom v kombinácii so 6stupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo je najvyššia rýchlosť v doterajšej histórii modelu Astra. Údaj o akcelerácii Opel nezverejnil.

Východiskovým základom OPC je predná náprava high-tech HiPerStrut (oddelená tehlica) modelu Astra GTC. Okrem modifikovanej nápravy HiPerStrut profituje Astra OPC aj z plne adaptívneho podvozka FlexRide, ktorý umožňuje vodičovi nastavovať charakteristiku tlmičov pruženia, účinok posilňovača riadenia a reakciu elektronického pedála akcelerátora.

Astra OPC má špeciálne upravený podvozok so samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo. Podvozok detailne vylaďovali počas náročných jazdných testov na Severnej slučke okruhu Nürburgring pod dohľadom Joachima Winkenhocka, bývalého nemeckého pretekára, víťaza z Le Mans, Spa i Nürburgringu. Modifikovaný podvozok Astry GTC zabezpečuje pre extrémny model OPC výbornú jazdnú dynamiku a vynikajúcu ovládateľnosť.

Opel Astra OPC
Astra OPC má športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje

Vodič Astry OPC si bude môcť voliť režimy Sport a OPC. Model OPC má na prednej náprave štandardne samosvorný diferenciál, ktorý výrazne zvyšuje stabilitu jazdy a zlepšuje ovládateľnosť oproti štandardnému modelu GTC, predovšetkým pri intenzívnej akcelerácii zo zákruty, a to aj na mokrej vozovke. Vysokovýkonná brzdová sústava Brembo je zárukou optimálneho spomalenia a maximálnej stability aj pri extrémnom brzdení.

Ostrý model OPC uvedie Opel v lete 2012 ako doteraz najvýkonnejšieho predstaviteľa radu Astra. Jej konštruktéri použili na to dvojlitrový turbom preplňovaný motor, ktorého sila sa bude prenášať na kolesá prednej nápravy. S výkonom 280 koní a krútiacim momentom 400 NM sa Astra OPC postaví na úplnú špičku hot-hatchov, teda ostrých hatchbackov, a zaujme pozíciu pred VW Golf (270 k), Mazdou3 MPS (260 k), Renaultom Mégane RS (250 k) a Alfou Romeo Giulietta QV (235 k).

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.