Opel Astra OPC: kráľ medzi hot-hatchmi

Sobota, 12 november 2011

Nová Astra GTC sa ešte ani nepredáva a Opel už predstavuje jej najostrejšiu verziu. Nové kompaktné športové kupé vo vysokovýkonnej verzii OPC (Opel Performance Center) príde na trh v lete roku 2012.

Opel Astra OPC
Opel Astra OPC bude s výkonom 280 koní najvýkonnejším športovým kupé na trhu

Špeciálne modifikovaná karoséria Astry OPC vychádza z trojdverovej GTC. Expresívne športové línie ešte viac zvýrazňujú dynamiku. Špeciálne tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov karosérie, veľký strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru dodávajú verzii OPC osobitný športový akcent. V interiéri má extrémne výkonné kompaktné kupé špeciálne športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje.

Špičková verzia Astry GTC, Astra OPC, má pod kapotou dvojlitrový benzínový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 280 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. Astra OPC s týmto motorom v kombinácii so 6stupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo je najvyššia rýchlosť v doterajšej histórii modelu Astra. Údaj o akcelerácii Opel nezverejnil.

Východiskovým základom OPC je predná náprava high-tech HiPerStrut (oddelená tehlica) modelu Astra GTC. Okrem modifikovanej nápravy HiPerStrut profituje Astra OPC aj z plne adaptívneho podvozka FlexRide, ktorý umožňuje vodičovi nastavovať charakteristiku tlmičov pruženia, účinok posilňovača riadenia a reakciu elektronického pedála akcelerátora.

Astra OPC má špeciálne upravený podvozok so samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo. Podvozok detailne vylaďovali počas náročných jazdných testov na Severnej slučke okruhu Nürburgring pod dohľadom Joachima Winkenhocka, bývalého nemeckého pretekára, víťaza z Le Mans, Spa i Nürburgringu. Modifikovaný podvozok Astry GTC zabezpečuje pre extrémny model OPC výbornú jazdnú dynamiku a vynikajúcu ovládateľnosť.

Opel Astra OPC
Astra OPC má športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje

Vodič Astry OPC si bude môcť voliť režimy Sport a OPC. Model OPC má na prednej náprave štandardne samosvorný diferenciál, ktorý výrazne zvyšuje stabilitu jazdy a zlepšuje ovládateľnosť oproti štandardnému modelu GTC, predovšetkým pri intenzívnej akcelerácii zo zákruty, a to aj na mokrej vozovke. Vysokovýkonná brzdová sústava Brembo je zárukou optimálneho spomalenia a maximálnej stability aj pri extrémnom brzdení.

Ostrý model OPC uvedie Opel v lete 2012 ako doteraz najvýkonnejšieho predstaviteľa radu Astra. Jej konštruktéri použili na to dvojlitrový turbom preplňovaný motor, ktorého sila sa bude prenášať na kolesá prednej nápravy. S výkonom 280 koní a krútiacim momentom 400 NM sa Astra OPC postaví na úplnú špičku hot-hatchov, teda ostrých hatchbackov, a zaujme pozíciu pred VW Golf (270 k), Mazdou3 MPS (260 k), Renaultom Mégane RS (250 k) a Alfou Romeo Giulietta QV (235 k).

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.