Opel Astra OPC: kráľ medzi hot-hatchmi

Sobota, 12 november 2011

Nová Astra GTC sa ešte ani nepredáva a Opel už predstavuje jej najostrejšiu verziu. Nové kompaktné športové kupé vo vysokovýkonnej verzii OPC (Opel Performance Center) príde na trh v lete roku 2012.

Opel Astra OPC
Opel Astra OPC bude s výkonom 280 koní najvýkonnejším športovým kupé na trhu

Špeciálne modifikovaná karoséria Astry OPC vychádza z trojdverovej GTC. Expresívne športové línie ešte viac zvýrazňujú dynamiku. Špeciálne tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov karosérie, veľký strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru dodávajú verzii OPC osobitný športový akcent. V interiéri má extrémne výkonné kompaktné kupé špeciálne športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje.

Špičková verzia Astry GTC, Astra OPC, má pod kapotou dvojlitrový benzínový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 280 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. Astra OPC s týmto motorom v kombinácii so 6stupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo je najvyššia rýchlosť v doterajšej histórii modelu Astra. Údaj o akcelerácii Opel nezverejnil.

Východiskovým základom OPC je predná náprava high-tech HiPerStrut (oddelená tehlica) modelu Astra GTC. Okrem modifikovanej nápravy HiPerStrut profituje Astra OPC aj z plne adaptívneho podvozka FlexRide, ktorý umožňuje vodičovi nastavovať charakteristiku tlmičov pruženia, účinok posilňovača riadenia a reakciu elektronického pedála akcelerátora.

Astra OPC má špeciálne upravený podvozok so samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo. Podvozok detailne vylaďovali počas náročných jazdných testov na Severnej slučke okruhu Nürburgring pod dohľadom Joachima Winkenhocka, bývalého nemeckého pretekára, víťaza z Le Mans, Spa i Nürburgringu. Modifikovaný podvozok Astry GTC zabezpečuje pre extrémny model OPC výbornú jazdnú dynamiku a vynikajúcu ovládateľnosť.

Opel Astra OPC
Astra OPC má športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje

Vodič Astry OPC si bude môcť voliť režimy Sport a OPC. Model OPC má na prednej náprave štandardne samosvorný diferenciál, ktorý výrazne zvyšuje stabilitu jazdy a zlepšuje ovládateľnosť oproti štandardnému modelu GTC, predovšetkým pri intenzívnej akcelerácii zo zákruty, a to aj na mokrej vozovke. Vysokovýkonná brzdová sústava Brembo je zárukou optimálneho spomalenia a maximálnej stability aj pri extrémnom brzdení.

Ostrý model OPC uvedie Opel v lete 2012 ako doteraz najvýkonnejšieho predstaviteľa radu Astra. Jej konštruktéri použili na to dvojlitrový turbom preplňovaný motor, ktorého sila sa bude prenášať na kolesá prednej nápravy. S výkonom 280 koní a krútiacim momentom 400 NM sa Astra OPC postaví na úplnú špičku hot-hatchov, teda ostrých hatchbackov, a zaujme pozíciu pred VW Golf (270 k), Mazdou3 MPS (260 k), Renaultom Mégane RS (250 k) a Alfou Romeo Giulietta QV (235 k).

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.