Opel Astra OPC: ponúka 280 koní

Nedeľa, 15 júl 2012

Na slovenský trh prichádza v týchto dňoch vrcholné vyhotovenie trojdverovej Astry, model OPC, ktorá je najvýkonnejšou sériovo vyrábanou Astrou. S výkonom 280 koní (206 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm svojho preplňovaného dvojlitrového štvorvalca s priamym vstrekovaním sa nová Astra OPC radí medzi najvýhodnejšie ponuky v tejto kategórii.

Opel Astra OPC
Opel Astra

Cenu nového trojdverového kupé Astra OPC (Opel Performance Center) stanovil Opel na 25 090 eur. Za túto sumu dostane zákazník atraktívne trojdverové kupé poháňané preplňovaným štvorvalcom 2,0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min).

"Nijaký z priamych konkurentov neponúka taký výkon, pričom všetci konkurenti sú navyše výrazne drahší," citujeme z tlačovej správy Pavla Šilhu, generálneho riaditeľa českého a slovenského zastúpenia značky Opel.

Nová Astra OPC zvládne šprint z 0 na 100 km/h za rovných 6,0 sekúnd a na plný plyn dokáže ísť rýchlosťou až 250 km/h. Takou rýchlosťou nejazdila doteraz žiadna sériová Astra. Nový turbodúchadlom prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora, ktorý Opel montuje do modelového radu Insignia. Má však zvýšený výkon o 30 koní, napriek tomu však nižšiu spotrebu i emisie CO2 približne o 14 percent – 8,1l/100 km a 189 g/km.

Podvozok Astry OPC kombinuje viaceré prvky, ktoré umocňujúce jazdnú dynamiku: prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.

Vodič si za jazdy môže prepínať tri rozličné režimy. Standard má vyváženú charakteristiku so zachovaním komfortu a Šport zvýši tvrdosť tlmičov, čím sa zmenší nakláňanie karosérie a riadenie pôsobí priamejšie. Tretí režim OPC zvýši zážitok z jazdy, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie a podvozok je prispôsobený maximálnym jazdným výkonom. Navyše OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál,ktorý pomáha redukovať prešmykovanie kolies.

V interiéri športovo založených vodičov osloví nový volant s vencom splošteným v spodnej časti, ľahké škrupinové športové sedadlá a aplikácia Power App pre iPhone, ktorá poskytne vodičovi množstvo rozličných dát motora a vozidla v reálnom čase.

Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov môže mať zákazník za príplatok aj 20palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.