Opel Astra OPC: ponúka 280 koní

Nedeľa, 15 júl 2012

Na slovenský trh prichádza v týchto dňoch vrcholné vyhotovenie trojdverovej Astry, model OPC, ktorá je najvýkonnejšou sériovo vyrábanou Astrou. S výkonom 280 koní (206 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm svojho preplňovaného dvojlitrového štvorvalca s priamym vstrekovaním sa nová Astra OPC radí medzi najvýhodnejšie ponuky v tejto kategórii.

Opel Astra OPC
Opel Astra

Cenu nového trojdverového kupé Astra OPC (Opel Performance Center) stanovil Opel na 25 090 eur. Za túto sumu dostane zákazník atraktívne trojdverové kupé poháňané preplňovaným štvorvalcom 2,0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min).

"Nijaký z priamych konkurentov neponúka taký výkon, pričom všetci konkurenti sú navyše výrazne drahší," citujeme z tlačovej správy Pavla Šilhu, generálneho riaditeľa českého a slovenského zastúpenia značky Opel.

Nová Astra OPC zvládne šprint z 0 na 100 km/h za rovných 6,0 sekúnd a na plný plyn dokáže ísť rýchlosťou až 250 km/h. Takou rýchlosťou nejazdila doteraz žiadna sériová Astra. Nový turbodúchadlom prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora, ktorý Opel montuje do modelového radu Insignia. Má však zvýšený výkon o 30 koní, napriek tomu však nižšiu spotrebu i emisie CO2 približne o 14 percent – 8,1l/100 km a 189 g/km.

Podvozok Astry OPC kombinuje viaceré prvky, ktoré umocňujúce jazdnú dynamiku: prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.

Vodič si za jazdy môže prepínať tri rozličné režimy. Standard má vyváženú charakteristiku so zachovaním komfortu a Šport zvýši tvrdosť tlmičov, čím sa zmenší nakláňanie karosérie a riadenie pôsobí priamejšie. Tretí režim OPC zvýši zážitok z jazdy, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie a podvozok je prispôsobený maximálnym jazdným výkonom. Navyše OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál,ktorý pomáha redukovať prešmykovanie kolies.

V interiéri športovo založených vodičov osloví nový volant s vencom splošteným v spodnej časti, ľahké škrupinové športové sedadlá a aplikácia Power App pre iPhone, ktorá poskytne vodičovi množstvo rozličných dát motora a vozidla v reálnom čase.

Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov môže mať zákazník za príplatok aj 20palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.