Opel Astra pred premiérou

Piatok, 21 august 2009

Stretnutia s novým modelom pred jeho svetovou premiérou nebýva obvyklá udalosť. Opel túto výnimku s novou Astrou, ktorú predstaví na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte, urobil v nebývalom štýle neďaleko Budapešti. S novým modelom nemeckej automobilky sa tak postupne oboznamovali novinári prakticky všetkých európskych štátov. Za novou Astrou sme do blízkeho Maďarska vyrazili aj my.

Opel Astra
Presne ako tento prototyp bude vyzerať aj sériový model Opel Astra štvrtej generácie

Prototyp zo sklolaminátovou karosériou sme tu videli presne v podobe, ako má vyzerať pri svojej premiére na blížiacom sa autosalóne. Pri tejto statickej prehliadke nás budúci model nemeckej automobilky zaujal a obdivovali sme dizajn karosérie i technické riešenia Astry štvrtej generácie, ktoré novinárom veľmi detailne a precízne prezentovali prítomní nemeckí návrhári.

Snahu automobilky o to, aby nová Astra bola úspešná, bolo tu uprostred maďarských viníc cítiť práve tak, ako sa na novej Astre odzrkadľovalo stvárnenie každého detailu, ale aj odhodlanie a zodpovednosť dizajnérov, konštruktérov a technikov pri navrhovaní novej Astry.

Opel Astra
Model pod plachtou prezrádzal oblé tvary prototypu novej Astry štvrtej generácie

Nový model zahalený plachou prezrádzal oblé tvary kombinované s ostrými hranami, zmenenú líniu prednej kapoty, čelného skla a nadväzujúcej strechy a pomerne ostrý sklon zadnej časti automobilu. Po odhalení sme potom mohli konštatovať, že nová Astra má najmä v prednej časti spoločné rysy s väčšou Insigniou. A keďže na vzhľade predstavenej Astry by sa už nemalo nič podstatné meniť, máme sa pri sériovom modeli na čo tešiť.

Príbuznosť novej Astry k značke Opel sa prejavuje na jej dizajne, ktorý nesie znaky väčšej Insignie. Najviac badateľné to je na mriežke chladiča, prednom nárazníku, prelisoch kapoty motora a predných adaptívnych bi-xenónových svetlometoch (s diódovými svetlami pre denné svietenie), ktoré viac zasahujú do blatníkov. Okrem toho je nová Astra oproti predchodcovi aj výrazne športovejšia. Spoločné so starším modelom má nová Astra aj to, že prvou verziou bude aj teraz päťdverový hatchback. Ďalšie verzie prídu postupne: kombi Sports Tourer v polovici roka 2010, neskôr aj trojdverová Astra GTC.

Opel Astra
Takto elegantne bude vyzerať interiér novej Astry, ktorá sa predstaví vo Frankfurte

S vonkajším vzhľadom Astry štvrtej generácie držal krok aj interiér. Zaujali nás špičkové sedadlá s výraznejšie vystupujúcimi bokmi, nová palubná doska, stredový panel s množstvom odkladacích miest (s tromi nápojovými miestami pri parkovacej brzde), prístrojový panel s červeným podsvietením, multifunkčný kožou potiahnutý volant a dverová výplň s priestorom pre 1,5litrové PET fľaše.

Svoje si užijú aj cestujúci na zadných sedadlách, pre ktorých je dosť miesta tak na výšku, ako v priečnom sme i pre nohy. Aj batožinový priestor (jeho dno môže mať tri polohy), aj keď nepoznáme jeho objem, vyzerá o nejaký liter väčší v porovnaní so súčasnou Astrou. Navyše do zadného nárazníka bude možné integrovať praktický nosič bicyklov Flex Fix.

Opel Astra
Nový adaptívny podvozok sľubuje pre Astru výborné jazdné vlastnosti a jazdný komfort

Vysoký jazdný komfort novej Astry je výsledkom novej konštrukcie podvozku, ktorému majú asistovať adaptívne tlmiče a kolesá väčších rozmerov. Predvádzaný exemplár stál na 19palcových ráfikoch, ktoré Astre veľmi pristali. Vo vzájomnej súčinnosti to vytvorí tie najlepšie predpoklady pre vynikajúce správanie sa Astry na ceste.

Paleta motorov sa bude začínať pri benzínových štvorvalcoch 1,4/100 k a 1,6/115, pokračovať bude novým preplňovaným motorom 1,4 Turbo (140 k) a známym 1,6 Turbo (180 k). Z naftových by mal byť základom 1,3 CDTi (95 k), chýbať nebudú 1,7 CDTi (110 k a 125 k) a 2,0 CDTi (160 k).

Sériová výroba sa má rozbehnúť koncom tohto roku a do predaja na Slovensko by prvé kusy mali doraziť začiatkom roku 2010.

Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.