Opel Astra sedan: štvrtý do rodiny

Utorok, 12 jún 2012

Automobilka Opel pridáva teraz k trom doterajším verziám modelu Astra ďalší v podobe štvordverového sedana. Opel tak nadväzuje aj vo štvrtej generácii Astry na tradíciu sedanov rüsselsheimskej automobilky.

Opel Astra sedan
Opel Astra sedan je po hatchbacku, kombi a kupé štvrtou karosárskou verziou modelu

Sedan prichádza približne tri roky po päťdverovom hatchbacku. Po ňom sa predstavil model kombi označovaný ako Sports Tourer a v minulom roku sme spoznali trojdverovú Astru GTC. Klasický trojpriestorový štvordverový sedan uzatvára zatiaľ (?) modelový rad nižšej strednej triedy tejto nemeckej automobilky, keďže kabriolet je pre túto triedu nemeckej automobilky dosť nepravdepodobný.

Silnou stránkou nového modelu so stupňovitou zadnou časťou karosérie okrem moderných technológií a uznávanej kvality modelov Astry bude najmä väčšia cenová dostupnosť tohto pre zákazníkov vyhľadávaného typu karosérie. Nový štvordverový sedan kompletizuje modelový rad Astra, ktorý doteraz tvorili päťdverový hatchback, kombi Sports Tourer a dynamické kupé GTC.

Nový sedan má karosériu dlhú 4658 mm, na šírku meria 1814 mm a vysoký je 1476 mm. Vďaka veľkému rázvoru 2685 mm má priestranný interiér i batožinový priestor so základným objemom 460 litrov – čo je o 90 litrov viac ako má päťdverový hatchback. Sklopením operadiel zadného sedadla, deleného v pomere 60:40, sa dá objem batožinového priestoru zväčšiť na 1010 litrov.

Pri štarte predaja v júni bude v ponuke na výber 7 motorov – štyri benzínové s výkonmi od 100 do 180 koní a tri naftové s výkonmi od 95 do 130 koní. Tri najvýkonnejšie benzínové motory sa na želanie môžu kombinovať so 6stupňovou automatickou prevodovkou. Úsporné verzie Astra 1,7 CDTI EcoFLEX so systémom Start/Stop a ďalšími technológiami zvyšujúcimi účinnosť poskytujú výkony 110 koní alebo 130 koní pri spotrebe iba 3,7 l/100 km a emisiách CO2iba 99g/km.

Začiatkom budúceho roka rozšíri ponuku nová generácia vysoko účinných, výkonných a kultivovaných štvorvalcových benzínových motorov Opel SIDI ECOTEC s objemom 1,6 litra, prepĺňaných turbodúchadlom a vybavených priamym vstrekovaním paliva.

Nový sedan je významným rozšírením aktuálnej generácie modelového radu Astra. V západnej Európe, najmä v Nemecku a Španielsku sa marketingovým expertom Opla javí šanca nového sedana ako elegantná a dostupná alternatíva k sedanom strednej triedy. Veľký dopyt po kompaktných sedanoch sa očakáva tiež v strednej a východnej Európe, predovšetkým v Rusku a Turecku.

Svetová premiéra nového člena rodiny Astra bude na autosalóne v Moskve od 29. augusta do 9. septembra 2012.

Opel Astra sedan Opel Astra sedan Opel Astra sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.