Opel Astra Sports Tourer - elegantné kombi

Utorok, 01 február 2011

Približne rok po uvedení päťdverovej Astry prichádza teraz aj vyhotovenie kombi. V nie menej elegantnom strihu ako jej o málo starší súrodenec. Opel si dal záležať na výzore svojich modelov už v predchádzajúcich generáciách aj iných modelových radov, či už išlo o menšiu Corsu alebo novšiu Insigniu. V tomto duchu modernizácie sa nesie aj nová Astra kombi, už nie s pomenovaním Caravan, ale Sports Tourer. Nie zmena označenia, ale najmä vyšší imidž a kvalita má pritiahnuť Oplu nových zákazníkov.

Opel Astra Sports Tourer spredu
Po päťdverovej Astre hatchback prichádza teraz predĺžená a praktickejšia verzia kombi

V Opli majú verzie kombi dlhú tradíciu. Začalo sa to už v polovici päťdesiatych rokov, presne v roku 1953 modelom Olympia Record CarAVan. Prvý "caravan" bol skôr malý autobus ako kombi v dnešnom ponímaní. Ale už ďalšie kombi, o desať rokov neskôr, Kadett A Caravan, možno bez výčitiek zaradiť do segmentu kombi. Podobne Kadett Design Study (1968), Commodore Voyage Concept (1968), Ascona Voyage (1970), Astra F Caravan (1991), Astra G Caravan (1998) a Astra H Caravan (2004), všetko predĺžené verzie s veľkým kufrom.

Prenesme sa však do súčasnosti. Nezmenilo sa len označenie z Caravanu na Sports Tourer (ST), keďže nové kombi s predošlými generáciami možno len ťažko porovnávať. Nový Sports Tourer je práve tak elegantné auto ako jeho o rok staršia sestra vo verzii hatchback, kombi je však praktickejšie. Za ďalšie: nové kombi nevyzeralo nikdy tak dobre, dizajnom sa svojim predchodcom vzdialilo na míle.

Charakter modelu Astra Sports Tourer dodávajú dozadu sa zužujúce bočné okná, pretiahnuté k zadným stĺpikom karosérie. Hoci nové kombi bolo navrhnuté paralelne so svojim kratším modelovým súrodencom, kombi má vlastnú identitu. Atletické, organicky ucelené proporcie dodávajú vozidlu osobitý vzhľad, ktorý je viac ako len predĺženou karosériou oproti hatchbacku.

Nová Astra Sports Tourer narástla medzigeneračne do dĺžky o viac ako 18 centimetrov na 4698 mm, do šírky na 1814 mm (+ 10 mm) a vysoká je teraz 1535 (+ 35 mm). Rázvor náprav je teraz paradoxne menší, meria 2685 mm (- 18 mm) – to kvôli zjednocovaniu rázvorov všetkých verzií Astry.

Opel Astra Sports Tourer interiér
Interiér Astry Sports Tourer vyniká eleganciou, vzdušnosťou a výbornou ergonómiou

Nové kombi nižšej strednej triedy svojou dĺžkou 4,7 metra patrí k najväčším vo svojej triede. Objem batožinového priestoru má slušný objem 500 litrov, čo je oproti hatchbacku viac o 170 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1550 litrov. Svojim objemom síce netrhá rekordy, radí sa však k bežných štandardom. Pred väčším objemom dali konštruktéri prednosť elegantnejšiemu dizajnu. Ten je úžasný a ak by sme ho mali známkovať, dali by sme mu známku 1 plus.

Namiesto chýbajúcich litrov batožinového priestoru má však nové kombi rad špeciálnych a praktických prvkov, ako je jednoduché a ľahké sklápanie zadných sedadiel stlačením tlačidla priamo z kufra, kryt kufra nevyžaduje vyberanie, len sa posunie dopredu a smerom hore alebo ho možno uložiť pod podlahu. Túto špecialitu uvádza Astra Sports Tourer po prvý raz a ponúka ju okrem výbavy Essentia vo všetkých ostatných výbavách.

Opel Astra Sports Tourer zboku
Charakteristickým prvkom verzie Sports Tourer sú dozadu sa zužujúce bočné okná

Už v základnej výbave má Astra kombi okrem iných prvkov napríklad elektronický stabilizačný systém ESP, čelné a bočné airbagy, manuálnu klimatizáciu, radio s CD a šiestimi reproduktormi, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších zrkadiel (s vyhrievaním), funkciu denné svietenie a ďalšie. Vyššia Enjoy má navyše hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, rádio so 7mi reproduktormi a ovládaním na volante a tempomat.

Výbava Sport a Cosmo pridáva predné svetlá do hmly, 17palcové hliníkové kolesá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, palubný počítač, elektrickú parkovaciu brzdu, volant potiahnutý kožou a iné. Špeciálnou je Edícia 20 rokov, ktorá má prvky prakticky zhodné s výbavami Sport a Cosmo pri značne zvýhodnených cenách (v tabuľke).

Cenník modelu Opel Astra Sports Tourer (ceny v €)

MotorVýkon (kW/k)EssentiaEnjoySportCosmo"20 rokov"
1,4i74/10014 12015 11017 30016 80015 170
1,6i85/11514 92015 91018 10017 60015 970
1,4 turbo88/12015 62016 61018 80018 30016 670
1,4 turbo103/14015 92016 91019 10018 60016 970
1,6 turbo132/180- - -18 21021 10020 60018 970
1,3 CDTI70/9516 67017 660- - -- - -17 370
1,7 CDTI81/11017 22018 21020 40019 90018 270
1,7 CDTI92/12518 91021 10020 60018 970
2,0 CDTI118/16020 21022 40021 90020 270

Pri financovaní prostredníctvom Opel Finance v akcii 50 : 50 zaplatí kupujúci pri podpise zmluvy 50 % obstarávacej ceny, druhú polovicu v splátke o rok. Ďalšou možnosťou je kúpa na lízing s nulovým navýšením.

Opel Astra Sports Tourer spredu Opel Astra Sports Tourer interiér Opel Astra Sports Tourer zboku Opel Astra Sports Tourer zozadu Opel Astra Sports Tourer úložný priestor Opel Astra Sports Tourer motor
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.