Opel Combo: dvojča Fiata

Sobota, 16 júl 2011

Opel sprístupnil prvé informácie a fotografie nového modelu Combo. Nový úžitkový automobil je výsledkom spolupráce nemeckého Opla a talianskeho Fiatu. Nové Combo sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte.

Opel Combo
Opel Combo sa predstaví na autosalóne vo Frankturte a predaj sa začne koncom roka

Opel Combo je vlastne dvojčaťom Fiata Doblo. Aby sa novinka odlíšila od talianskeho súrodenca, má prepracovanú prednú časť v štýle Opla. Má novú masku chladiča a predný nárazník s hmlovými svetlami. Ostatné časti karosérie, vlastne takmer celá, je verná tvarom Dobla. Tieto zvyky automobiliek sú vo svete úžitkových automobilov a vanov bežné.

Opel Combo sa bude dodávať v dvoj-, päť a sedemmiestnych verziách, s rázvormi náprav 2755 mm a 3105 mm, s celkovou dĺžkou 4,39 metra a 4,74 metra, s výškami strechy 1,85 metra a 2,10 metra a úložným priestorom pri krátkom rázvore náprav 3800 litrov a pri dlhom 4600 litrov.

Pohonné jednotky zodpovedajú ponuke motorov Fiatu Doblo. Zo šiestich agregátov sú štyri dieselové (objemy 1,3/90 k, 1,6/90 k a 105 k a 2,0/135 k), jeden benzínový (1,4/95 k) a jeden na CNG (prepĺňaný 1,4/120 k). Na poháňané predné kolesá sa výkon prenáša prostredníctvom 5- alebo 6stupňovej manuálnej prevodovky, alebo robotizovaným päťstupňovým automatom Opel Aesystronic. Všetky verzie s manuálnymi prevodovkami majú zabudovaný systém Start/Stop.

Nové Combo bude k dispozícii vo výbavách Essentia, Enyoj a Cosmo. Už v základe je ABS, posilňovač riadenia, nastavovanie volantu v dvoch smeroch, nastavovanie sedadla vodiča, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, štyri airbagy a elektrické ovládanie predných a zadných bočných okien.

Opel Combo sa do predaja má dostať koncom roka 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.