Opel Combo Life - ideálny pre viacčlennú rodinu

Streda, 13 jún 2018

Opel vypúšťa do sveta jednu novinku za druhou, teraz prichádza s osobnou a úžitkovou verziou Combo, ktorá vzišla zo spolupráce s Peugeotom a Citroënom. Takže aj nové kompaktné Combo stojí na rovnakej platforme ako Peugeot Rifter a Citroën Berlingo.

1 Opel Combo Life
Opel Combo, tretí z radu osobných a úžitkových automobilov PSA Peugeot Citroën

V programe Opla je Combo už od polovice osemdesiatich rokov. Vtedy ho postavili ho na základy modelu Kadett, druhá a tretia generácia potom na základoch Corsy. Štvrtá generácia vznikla v období, keď Opel spolupracoval s Fiatom, od ktorého si požičal techniku modelu Doblo, vrátane jeho motorov. Najnovšia, v poradí už piata generácia modelu Combo, si tyká s alianciou PSA Peugeot Citroën, a vyzerá to tak, že osobná verzia nazvaná Combo Life má šťastie na svojich súrodencov.

Na Slovensku sa nové Combo predstavilo v polovici minulého týždňa v bratislavskom obchodnom centre Eurovea. Bezprostredné dojmy z jeho uvedenia nemáme, na podrobnejší popis nového modelu tak použijeme textové a obrázkové materiály Opla. Neskôr by sme sa k bližšiemu predstaveniu tohto veľmi zaujímavého modelu radi vrátili v redakčnom teste.

Karoséria novinky Combo má jednoduchšie tvary ako sesterské modely PSA, maska chladiča má však typické tvarovanie značky Opel. Bez zbytočných príkras je aj interiér, ktorý pochádza od Citroënu. Grafika prístrojov a volant pochádzajú od Opla. Plasty prístrojového panela sú síce z tvrdých plastov, zato však si kritiku či výhrady nezaslúžia.

Predné sedadlá sú oddelené pomerne širokým stredovým tunelom, napriek tomu majú vodič i spolujazdec dostatok miesta tak v priestoru ramien, ako aj v pozdĺžnom smere. Je tu aj dostatok samostatných odkladacích priestorov a schránok na drobné predmety a fľaše s pitím.

Vo výbave novinky Combo nebudú chýbať štandardné bezpečnostné asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, samočinné núdzové brzdenie alebo systém na udržanie jazdného pruhu. Komfort zvýši vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. Má aj priehľadový displej v podobe doštičky, čo by malo byť ako náhrada za head-up displej.

Zadné sedenie má Combo riešené buď delenou lavicou, alebo tromi samostatnými sedadlami rovnakej veľkosti. Priestoru nad hlavou tak vpredu ako aj na zadných sedadlách je aj pre nadmerne vysoké osoby dostatočne veľký. Praktické sklápanie operadiel zadných sedadiel vytvorí takmer rovnú ložnú plochu.

Nové Combo bude v ponuke vo dĺžkach 4,45 a 4,75 metra pri rázvore náprav 2,79 a 2,98 metra. Už kratšia verzia ponúkne pomerne veľký priestor pre batožiny: 597/2126 litra, dlhšia až 850/2693 litra. Zákazníkov s viacčlennou rodinou poteší možnosť dokúpiť sa tretí rad sedadiel a to tak pri kratšej ako aj dlhšej verzii. Zadné bočné dvere na pravej strane sú štandardne riešené ako posuvné, na ľavej strane to môže byť na prianie kupujúceho. Praktické je tiež vyklápanie okna piatych zadných dverí.

Pre pohon bude mať nový Opel Combo Life päť motorov, všetky z produkcie PSA. Dva benzínové trojvalce s objemom 1,2 litra s výkonmi 81kW/110k a 96 kW/130k. Ďalej tri štvorvalcové 1,5 turbodiesely s výkonmi 55 kW/75k, 73 kW/100k a 96 kW/130k. K dispozícii pre najvýkonnejšie verzie budú 8stupňové samočinné prevodovky, inak mechanické s ručným radením.

Nový Opel Combo sa do predaja dostane v septembri. Verzia dodávka príde k prvým zákazníkom pravdepodobne v novembri. Ceny Opel má oznámiť približne v polovici júla.

1 Opel Combo Life 2 Opel Combo Life 3 Opel Combo Life 4 Opel Combo Life 5 Opel Combo Life 6 Opel Combo Life
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.