Opel Combo Life - ideálny pre viacčlennú rodinu

Streda, 13 jún 2018

Opel vypúšťa do sveta jednu novinku za druhou, teraz prichádza s osobnou a úžitkovou verziou Combo, ktorá vzišla zo spolupráce s Peugeotom a Citroënom. Takže aj nové kompaktné Combo stojí na rovnakej platforme ako Peugeot Rifter a Citroën Berlingo.

1 Opel Combo Life
Opel Combo, tretí z radu osobných a úžitkových automobilov PSA Peugeot Citroën

V programe Opla je Combo už od polovice osemdesiatich rokov. Vtedy ho postavili ho na základy modelu Kadett, druhá a tretia generácia potom na základoch Corsy. Štvrtá generácia vznikla v období, keď Opel spolupracoval s Fiatom, od ktorého si požičal techniku modelu Doblo, vrátane jeho motorov. Najnovšia, v poradí už piata generácia modelu Combo, si tyká s alianciou PSA Peugeot Citroën, a vyzerá to tak, že osobná verzia nazvaná Combo Life má šťastie na svojich súrodencov.

Na Slovensku sa nové Combo predstavilo v polovici minulého týždňa v bratislavskom obchodnom centre Eurovea. Bezprostredné dojmy z jeho uvedenia nemáme, na podrobnejší popis nového modelu tak použijeme textové a obrázkové materiály Opla. Neskôr by sme sa k bližšiemu predstaveniu tohto veľmi zaujímavého modelu radi vrátili v redakčnom teste.

Karoséria novinky Combo má jednoduchšie tvary ako sesterské modely PSA, maska chladiča má však typické tvarovanie značky Opel. Bez zbytočných príkras je aj interiér, ktorý pochádza od Citroënu. Grafika prístrojov a volant pochádzajú od Opla. Plasty prístrojového panela sú síce z tvrdých plastov, zato však si kritiku či výhrady nezaslúžia.

Predné sedadlá sú oddelené pomerne širokým stredovým tunelom, napriek tomu majú vodič i spolujazdec dostatok miesta tak v priestoru ramien, ako aj v pozdĺžnom smere. Je tu aj dostatok samostatných odkladacích priestorov a schránok na drobné predmety a fľaše s pitím.

Vo výbave novinky Combo nebudú chýbať štandardné bezpečnostné asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, samočinné núdzové brzdenie alebo systém na udržanie jazdného pruhu. Komfort zvýši vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. Má aj priehľadový displej v podobe doštičky, čo by malo byť ako náhrada za head-up displej.

Zadné sedenie má Combo riešené buď delenou lavicou, alebo tromi samostatnými sedadlami rovnakej veľkosti. Priestoru nad hlavou tak vpredu ako aj na zadných sedadlách je aj pre nadmerne vysoké osoby dostatočne veľký. Praktické sklápanie operadiel zadných sedadiel vytvorí takmer rovnú ložnú plochu.

Nové Combo bude v ponuke vo dĺžkach 4,45 a 4,75 metra pri rázvore náprav 2,79 a 2,98 metra. Už kratšia verzia ponúkne pomerne veľký priestor pre batožiny: 597/2126 litra, dlhšia až 850/2693 litra. Zákazníkov s viacčlennou rodinou poteší možnosť dokúpiť sa tretí rad sedadiel a to tak pri kratšej ako aj dlhšej verzii. Zadné bočné dvere na pravej strane sú štandardne riešené ako posuvné, na ľavej strane to môže byť na prianie kupujúceho. Praktické je tiež vyklápanie okna piatych zadných dverí.

Pre pohon bude mať nový Opel Combo Life päť motorov, všetky z produkcie PSA. Dva benzínové trojvalce s objemom 1,2 litra s výkonmi 81kW/110k a 96 kW/130k. Ďalej tri štvorvalcové 1,5 turbodiesely s výkonmi 55 kW/75k, 73 kW/100k a 96 kW/130k. K dispozícii pre najvýkonnejšie verzie budú 8stupňové samočinné prevodovky, inak mechanické s ručným radením.

Nový Opel Combo sa do predaja dostane v septembri. Verzia dodávka príde k prvým zákazníkom pravdepodobne v novembri. Ceny Opel má oznámiť približne v polovici júla.

1 Opel Combo Life 2 Opel Combo Life 3 Opel Combo Life 4 Opel Combo Life 5 Opel Combo Life 6 Opel Combo Life
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.