Opel Combo Life - ideálny pre viacčlennú rodinu

Streda, 13 jún 2018

Opel vypúšťa do sveta jednu novinku za druhou, teraz prichádza s osobnou a úžitkovou verziou Combo, ktorá vzišla zo spolupráce s Peugeotom a Citroënom. Takže aj nové kompaktné Combo stojí na rovnakej platforme ako Peugeot Rifter a Citroën Berlingo.

1 Opel Combo Life
Opel Combo, tretí z radu osobných a úžitkových automobilov PSA Peugeot Citroën

V programe Opla je Combo už od polovice osemdesiatich rokov. Vtedy ho postavili ho na základy modelu Kadett, druhá a tretia generácia potom na základoch Corsy. Štvrtá generácia vznikla v období, keď Opel spolupracoval s Fiatom, od ktorého si požičal techniku modelu Doblo, vrátane jeho motorov. Najnovšia, v poradí už piata generácia modelu Combo, si tyká s alianciou PSA Peugeot Citroën, a vyzerá to tak, že osobná verzia nazvaná Combo Life má šťastie na svojich súrodencov.

Na Slovensku sa nové Combo predstavilo v polovici minulého týždňa v bratislavskom obchodnom centre Eurovea. Bezprostredné dojmy z jeho uvedenia nemáme, na podrobnejší popis nového modelu tak použijeme textové a obrázkové materiály Opla. Neskôr by sme sa k bližšiemu predstaveniu tohto veľmi zaujímavého modelu radi vrátili v redakčnom teste.

Karoséria novinky Combo má jednoduchšie tvary ako sesterské modely PSA, maska chladiča má však typické tvarovanie značky Opel. Bez zbytočných príkras je aj interiér, ktorý pochádza od Citroënu. Grafika prístrojov a volant pochádzajú od Opla. Plasty prístrojového panela sú síce z tvrdých plastov, zato však si kritiku či výhrady nezaslúžia.

Predné sedadlá sú oddelené pomerne širokým stredovým tunelom, napriek tomu majú vodič i spolujazdec dostatok miesta tak v priestoru ramien, ako aj v pozdĺžnom smere. Je tu aj dostatok samostatných odkladacích priestorov a schránok na drobné predmety a fľaše s pitím.

Vo výbave novinky Combo nebudú chýbať štandardné bezpečnostné asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat, samočinné núdzové brzdenie alebo systém na udržanie jazdného pruhu. Komfort zvýši vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. Má aj priehľadový displej v podobe doštičky, čo by malo byť ako náhrada za head-up displej.

Zadné sedenie má Combo riešené buď delenou lavicou, alebo tromi samostatnými sedadlami rovnakej veľkosti. Priestoru nad hlavou tak vpredu ako aj na zadných sedadlách je aj pre nadmerne vysoké osoby dostatočne veľký. Praktické sklápanie operadiel zadných sedadiel vytvorí takmer rovnú ložnú plochu.

Nové Combo bude v ponuke vo dĺžkach 4,45 a 4,75 metra pri rázvore náprav 2,79 a 2,98 metra. Už kratšia verzia ponúkne pomerne veľký priestor pre batožiny: 597/2126 litra, dlhšia až 850/2693 litra. Zákazníkov s viacčlennou rodinou poteší možnosť dokúpiť sa tretí rad sedadiel a to tak pri kratšej ako aj dlhšej verzii. Zadné bočné dvere na pravej strane sú štandardne riešené ako posuvné, na ľavej strane to môže byť na prianie kupujúceho. Praktické je tiež vyklápanie okna piatych zadných dverí.

Pre pohon bude mať nový Opel Combo Life päť motorov, všetky z produkcie PSA. Dva benzínové trojvalce s objemom 1,2 litra s výkonmi 81kW/110k a 96 kW/130k. Ďalej tri štvorvalcové 1,5 turbodiesely s výkonmi 55 kW/75k, 73 kW/100k a 96 kW/130k. K dispozícii pre najvýkonnejšie verzie budú 8stupňové samočinné prevodovky, inak mechanické s ručným radením.

Nový Opel Combo sa do predaja dostane v septembri. Verzia dodávka príde k prvým zákazníkom pravdepodobne v novembri. Ceny Opel má oznámiť približne v polovici júla.

1 Opel Combo Life 2 Opel Combo Life 3 Opel Combo Life 4 Opel Combo Life 5 Opel Combo Life 6 Opel Combo Life
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).