Opel Combo Life sa predstavil v Šamoríne

Štvrtok, 13 september 2018

Nové osobné MPV Opel Combo prichádza ako tretí člen rodiny francúzskej skupiny PSA, aj teraz s názvom Combo, ale už nie Kadett, ako sme ho poznali už od osemdesiatych rokov predchádzajúceho storočia ako úžitkový automobil. Novému nemeckému modelu Opel Combo koluje v žilách francúzska krv skupiny Group PSA.

1 Opel Combo
Opel Combo Life, osobná verzia vhodná pre rodinu, prichádza práve do predaja

Opel Combo je v siluete veľmi podobný súrodeneckej dvojici Peugeot Rifter a Citroën Berlingo. Tým, že Combo patrí do rodiny skupiny PSA, do ktorej patria Peugeot, Citroën a nová značka DS, preberá aj technický základ Berlinga, ktorý automobilka predstavila ako prvý zo súrodeneckej trojice. Combo prichádza ako osobná verzia vhodná pre rodinu a viaže sa k nej dodatok Life. Neskôr príde ešte úžitková verzia modelu Combo.

Predná časť nového modelu Combo stojí na koncernovej platforme EMP2, pričom zadná časť je na doterajšej RG5. Takto sa ušetrilo 70 kg hmotnosti, zároveň sa získala výhoda, že takáto platforma umožní dve rôzne dĺžky auta. Combo tak vzhľadom na túto výhodu môže v predĺženej verzii byť buď sedemmiestna alebo mať vzadu väčší úložný priestor. Ponúkať sa bude v päť- alebo sedemmiestnej verzii s jednými alebo dvomi zadnými posuvnými dverami.

Základná "krátka" verzia nového modelu Combo, je dlhá 4,4 metra, predĺžená až 4,75 metra. Úložný priestor sériového modelu má objem 597 litrov. Predĺžená verzia má objem 850 litrov, po sklopený druhého radu sedadiel sa tento objem zväčší na 2126 litrov, pri predĺženej verzii 2693 litrov. Dlhej verzii pribudne tretí rad sedadiel, ktoré sú posuvné v rozmedzí 130 mm. Auto je potom sedemmiestne, ale úložný priestor sa zmenší, jeho veľkosť automobilka neuvádza. Predĺžená verzia bude niesť dodatkové označenie XL.

Interiér v základnej päťmiestnej verzii má vpredu dve samostatné sedadlá, za nimi je rad sedadiel pre troch pasažierov, ktoré sa veľmi jednoducho a prakticky sklápajú a vytvoria takmer rovnú podlahu. Combo ako každé MPV je dostatočne priestranný. Prístrojový panel je celý z tvrdých plastov a vystupuje z neho dohora vyčnievajúci displej.

Na rozdiel od súrodenca Berlingo, modelu Combo chýba interiéru väčšia farebnosť, a tak pôsobí dosť fádne. Na druhej strane je interiér s množstvom odkladacích priestorov veľmi praktický. Má množstvo elektrických zásuviek a niekoľkých USB portov. Nechýba ani zásuvka na 230 voltov. Neprakticky veľká je stredová konzola - uberá priestor pre kolená vodičovi i prednému spolujazdcovi.

Combo má početne zastúpené moderné bezpečnostné systémy, ako adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, kontrolu trakcie s head-up displejom , varovanie pred kolíziou s automatickým brzdením, senzory únavy vodiča a iné. Za príplatok je množstvo dodatkovej výbavy, napríklad dvojzónová klimatizácie, vyhrievaný volant a sedadlá, tri individuálne zadné sedadlá a sklopné stolčeky, panoramatická strecha a ďalšie.

Všetky použité pohonné jednotky vyhovujú emisným normám Euro 6. Z benzínových motorov si zákazník bude vyberať niektorú z troch výkonových verzií trojvalcového motora s objemom 1,2 litra, napríklad s výkonom 81 kW/110k. Na naftu to bude štvorvalec s objemom 1,5 litra a môže mať 56 kW/76k, 75 kW/102k alebo 96 kW/130 k. Štandardom je 5stupňová prevodovka s priamym radením, pre vrcholnú verziu 6stupňová alebo 8stupňova samočinná.

Predaj sa rozbehol a začína na sume 12 990 eurách (výbava Selection), Enjoy vyjde na 14 590 eur a Innovation na 15 590 eur.

1 Opel Combo 2 Opel Combo 3 Opel Combo 4 Opel Combo 5 Opel Combo 6 Opel Combo 7 Opel Combo 8 Opel Combo 9 Opel Combo
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.