Opel Combo Life sa predstavil v Šamoríne

Štvrtok, 13 september 2018

Nové osobné MPV Opel Combo prichádza ako tretí člen rodiny francúzskej skupiny PSA, aj teraz s názvom Combo, ale už nie Kadett, ako sme ho poznali už od osemdesiatych rokov predchádzajúceho storočia ako úžitkový automobil. Novému nemeckému modelu Opel Combo koluje v žilách francúzska krv skupiny Group PSA.

1 Opel Combo
Opel Combo Life, osobná verzia vhodná pre rodinu, prichádza práve do predaja

Opel Combo je v siluete veľmi podobný súrodeneckej dvojici Peugeot Rifter a Citroën Berlingo. Tým, že Combo patrí do rodiny skupiny PSA, do ktorej patria Peugeot, Citroën a nová značka DS, preberá aj technický základ Berlinga, ktorý automobilka predstavila ako prvý zo súrodeneckej trojice. Combo prichádza ako osobná verzia vhodná pre rodinu a viaže sa k nej dodatok Life. Neskôr príde ešte úžitková verzia modelu Combo.

Predná časť nového modelu Combo stojí na koncernovej platforme EMP2, pričom zadná časť je na doterajšej RG5. Takto sa ušetrilo 70 kg hmotnosti, zároveň sa získala výhoda, že takáto platforma umožní dve rôzne dĺžky auta. Combo tak vzhľadom na túto výhodu môže v predĺženej verzii byť buď sedemmiestna alebo mať vzadu väčší úložný priestor. Ponúkať sa bude v päť- alebo sedemmiestnej verzii s jednými alebo dvomi zadnými posuvnými dverami.

Základná "krátka" verzia nového modelu Combo, je dlhá 4,4 metra, predĺžená až 4,75 metra. Úložný priestor sériového modelu má objem 597 litrov. Predĺžená verzia má objem 850 litrov, po sklopený druhého radu sedadiel sa tento objem zväčší na 2126 litrov, pri predĺženej verzii 2693 litrov. Dlhej verzii pribudne tretí rad sedadiel, ktoré sú posuvné v rozmedzí 130 mm. Auto je potom sedemmiestne, ale úložný priestor sa zmenší, jeho veľkosť automobilka neuvádza. Predĺžená verzia bude niesť dodatkové označenie XL.

Interiér v základnej päťmiestnej verzii má vpredu dve samostatné sedadlá, za nimi je rad sedadiel pre troch pasažierov, ktoré sa veľmi jednoducho a prakticky sklápajú a vytvoria takmer rovnú podlahu. Combo ako každé MPV je dostatočne priestranný. Prístrojový panel je celý z tvrdých plastov a vystupuje z neho dohora vyčnievajúci displej.

Na rozdiel od súrodenca Berlingo, modelu Combo chýba interiéru väčšia farebnosť, a tak pôsobí dosť fádne. Na druhej strane je interiér s množstvom odkladacích priestorov veľmi praktický. Má množstvo elektrických zásuviek a niekoľkých USB portov. Nechýba ani zásuvka na 230 voltov. Neprakticky veľká je stredová konzola - uberá priestor pre kolená vodičovi i prednému spolujazdcovi.

Combo má početne zastúpené moderné bezpečnostné systémy, ako adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, kontrolu trakcie s head-up displejom , varovanie pred kolíziou s automatickým brzdením, senzory únavy vodiča a iné. Za príplatok je množstvo dodatkovej výbavy, napríklad dvojzónová klimatizácie, vyhrievaný volant a sedadlá, tri individuálne zadné sedadlá a sklopné stolčeky, panoramatická strecha a ďalšie.

Všetky použité pohonné jednotky vyhovujú emisným normám Euro 6. Z benzínových motorov si zákazník bude vyberať niektorú z troch výkonových verzií trojvalcového motora s objemom 1,2 litra, napríklad s výkonom 81 kW/110k. Na naftu to bude štvorvalec s objemom 1,5 litra a môže mať 56 kW/76k, 75 kW/102k alebo 96 kW/130 k. Štandardom je 5stupňová prevodovka s priamym radením, pre vrcholnú verziu 6stupňová alebo 8stupňova samočinná.

Predaj sa rozbehol a začína na sume 12 990 eurách (výbava Selection), Enjoy vyjde na 14 590 eur a Innovation na 15 590 eur.

1 Opel Combo 2 Opel Combo 3 Opel Combo 4 Opel Combo 5 Opel Combo 6 Opel Combo 7 Opel Combo 8 Opel Combo 9 Opel Combo
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
KLEBER Dynaxer HP4
Značka Kleber v rámci svojho dvojročného cyklu vývoja pneumatík ponúka novinku radu Dynaxer UHP a Dynaxer HP4. Majú vylepšený výkon na mokrej vozovke, kratšiu brzdnú dráhu, čo rovnako platí aj na suchých cestách. To vďaka novopatentovanej zmesi behúňa a samozamykacím lamelám, ktoré redukujú deformáciu pneumatiky počas jazdy. Asymetrický behúň s dvoma kontinuálnymi vonkajšími drážkami zvýrazňuje asymetriu pneumatiky pre zlepšenie priľnavosti a pre odvádzanie vody na mokrej vozovke. Technológia samozamykacích lamiel pomáha dezénu zvýšiť tuhosť v kontakte s vozovkou. Zvýšená tuhosť behúňa znižuje valivý odpor pneumatiky a tým aj spotrebu paliva. Pneumatiky Kleber Dynaxer HP4 sú dostupne v rozmeroch s priemerom 15, 16 a 17 palcov, Kleber Dynaxer UHP v rozmeroch 17, 18 a 19 palcov.
Mercedes-Benz
Na autosalóne v New Yorku v dňoch 19. až 28. apríla tohto roku sa značky Mercedes-Benz a Mercedes-AMG budú niesť v znamení modelov SUV. Svetové premiéry tu zažijú modely GLS a GLC kupé, aktualizované výkonné modely GLC SUV a kupé z Affalterbachu. Po prvý raz sa ukážu aj modely CLA 35 4Matic a A 35 4Matic sedan, rovnako aj nové najväčšie a najluxusnejšie SUV značky, model GLS. Je triedou S značky v segmente prémiových SUV. Svetovú premiéru oslávi aj modernizované GLC kupé. Predvedie sa s novým vzhľadom, inovatívnymi asistentmi vodiča, novou paletou motorizácií a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Premiéru budú mať tiež Mercedes-AMG A 35 4MATIC sedan a Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC.
Sikyna Arco 2019
Štvrté preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa konali v Taliansku neďaleko mesta Arco di Trento. Slovákovi Richardovi Šikyňovi jeho ostrý motocykel tentoraz v kvalifikácii fungoval s problémami a tak ju absolvoval s tréningovým strojom a obsadil až 30. miesto. V dvoch hlavných nedeľňajších pretekoch aj preto skončil až na 25. a 20. mieste a pripísal si len jeden ďalší bod do priebežného hodnotenia seriálu. Peter Kolek, manažér: "Richard si aj napriek nevydarenej kvalifikácii vybojoval ďalší bod za 20. miesto do priebežného hodnotenia. Najbližšie preteky sú na programe 11.-12. mája, dovtedy bude viac času pre mechanikov na prípravu motocykla a pre Richarda na oddych i doladenie formy."