Opel Combo Life sa predstavil v Šamoríne

Štvrtok, 13 september 2018

Nové osobné MPV Opel Combo prichádza ako tretí člen rodiny francúzskej skupiny PSA, aj teraz s názvom Combo, ale už nie Kadett, ako sme ho poznali už od osemdesiatych rokov predchádzajúceho storočia ako úžitkový automobil. Novému nemeckému modelu Opel Combo koluje v žilách francúzska krv skupiny Group PSA.

1 Opel Combo
Opel Combo Life, osobná verzia vhodná pre rodinu, prichádza práve do predaja

Opel Combo je v siluete veľmi podobný súrodeneckej dvojici Peugeot Rifter a Citroën Berlingo. Tým, že Combo patrí do rodiny skupiny PSA, do ktorej patria Peugeot, Citroën a nová značka DS, preberá aj technický základ Berlinga, ktorý automobilka predstavila ako prvý zo súrodeneckej trojice. Combo prichádza ako osobná verzia vhodná pre rodinu a viaže sa k nej dodatok Life. Neskôr príde ešte úžitková verzia modelu Combo.

Predná časť nového modelu Combo stojí na koncernovej platforme EMP2, pričom zadná časť je na doterajšej RG5. Takto sa ušetrilo 70 kg hmotnosti, zároveň sa získala výhoda, že takáto platforma umožní dve rôzne dĺžky auta. Combo tak vzhľadom na túto výhodu môže v predĺženej verzii byť buď sedemmiestna alebo mať vzadu väčší úložný priestor. Ponúkať sa bude v päť- alebo sedemmiestnej verzii s jednými alebo dvomi zadnými posuvnými dverami.

Základná "krátka" verzia nového modelu Combo, je dlhá 4,4 metra, predĺžená až 4,75 metra. Úložný priestor sériového modelu má objem 597 litrov. Predĺžená verzia má objem 850 litrov, po sklopený druhého radu sedadiel sa tento objem zväčší na 2126 litrov, pri predĺženej verzii 2693 litrov. Dlhej verzii pribudne tretí rad sedadiel, ktoré sú posuvné v rozmedzí 130 mm. Auto je potom sedemmiestne, ale úložný priestor sa zmenší, jeho veľkosť automobilka neuvádza. Predĺžená verzia bude niesť dodatkové označenie XL.

Interiér v základnej päťmiestnej verzii má vpredu dve samostatné sedadlá, za nimi je rad sedadiel pre troch pasažierov, ktoré sa veľmi jednoducho a prakticky sklápajú a vytvoria takmer rovnú podlahu. Combo ako každé MPV je dostatočne priestranný. Prístrojový panel je celý z tvrdých plastov a vystupuje z neho dohora vyčnievajúci displej.

Na rozdiel od súrodenca Berlingo, modelu Combo chýba interiéru väčšia farebnosť, a tak pôsobí dosť fádne. Na druhej strane je interiér s množstvom odkladacích priestorov veľmi praktický. Má množstvo elektrických zásuviek a niekoľkých USB portov. Nechýba ani zásuvka na 230 voltov. Neprakticky veľká je stredová konzola - uberá priestor pre kolená vodičovi i prednému spolujazdcovi.

Combo má početne zastúpené moderné bezpečnostné systémy, ako adaptívny tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, kontrolu trakcie s head-up displejom , varovanie pred kolíziou s automatickým brzdením, senzory únavy vodiča a iné. Za príplatok je množstvo dodatkovej výbavy, napríklad dvojzónová klimatizácie, vyhrievaný volant a sedadlá, tri individuálne zadné sedadlá a sklopné stolčeky, panoramatická strecha a ďalšie.

Všetky použité pohonné jednotky vyhovujú emisným normám Euro 6. Z benzínových motorov si zákazník bude vyberať niektorú z troch výkonových verzií trojvalcového motora s objemom 1,2 litra, napríklad s výkonom 81 kW/110k. Na naftu to bude štvorvalec s objemom 1,5 litra a môže mať 56 kW/76k, 75 kW/102k alebo 96 kW/130 k. Štandardom je 5stupňová prevodovka s priamym radením, pre vrcholnú verziu 6stupňová alebo 8stupňova samočinná.

Predaj sa rozbehol a začína na sume 12 990 eurách (výbava Selection), Enjoy vyjde na 14 590 eur a Innovation na 15 590 eur.

1 Opel Combo 2 Opel Combo 3 Opel Combo 4 Opel Combo 5 Opel Combo 6 Opel Combo 7 Opel Combo 8 Opel Combo 9 Opel Combo
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.