Opel Corsa GSi: slabšie OPC

Pondelok, 02 júl 2007

Na nedávno skončenom autosalóne v Barcelone predstavil Opel slabšiu športovú verziu modelu Corsa pomenovanú GSi. Vrátil sa tak k tradičnému značeniu z minulosti používanému u športových modelov značky.

Opel Corsa GSi Opel Corsa GSi

Uvedením GSi dal Opel zbohom časom, keď značka vystačila s jedným špičkovým modelom v triede. Vrcholným športovým modelom značky Opel v tomto segmente je Corsa OPC. Zákazník má tak na výber ostrý variant s výkonom až 192 koní a soft "len" so 150 koňmi pod kapotou.

Cieľom GSi je, na rozdiel od Corsy OPC, ponúknuť najmä mladému športovo založenému zákazníkovi namiesto nekompromisne vysokej výkonnosti OPC decentný športový výkon. GSi má pod kapotou výkonný benzínový turbomotor 1,6 s výkonom 150 k pri 5000 otáčkach. S ním dokáže vyhnať ručičku rýchlomeru na stovku za 8,1 sekundy a rozbehnúť malú Corsu na 210 km/h. Jazdné vlastnosti vylepšuje športovo naladený podvozok znížený vpredu o 18 mm a vzadu o 15 mm. Výkon GSi je postačujúci na to, aby poskytol dostatočný pocit radosti a uspokojenia zo športovej jazdy. Corsa v tejto verzii je schopná rozdávať mnoho radosti za menej peňazí a bez kompromisov, pokiaľ ide o každodenné používanie i jazdné vlastnosti.

Vzhľadovo oproti základnému modelu má GSi iné nárazníky, strešný spojler, nástavce prahov a 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Interiér sa odlišuje pestrejším dvojfarebným čalúnením, sedadlami s výrazným bočným vedením, volantom obšitým kožou a hliníkovými pedálmi. Corsa GSi je kombináciou kompaktných rozmerov a pôsobivého výkonu v celom rozsahu otáčok motora, čo ju do značnej miery posúva o triedu vyššie, než kam patrí základný model. Na rozdiel od OPC má Corsa GSi okrem troj- aj päťdverovú verziu.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.