Opel: Corsa OPC a GTC Concept

Nedeľa, 10 jún 2007

Nadupaná Corsa OPC a kupé GTC Comcept boli hlavnými ťahákmi, ktoré spolu s takmer všetkými produkčnými modelmi značky Opel lákali pozornosť návštevníkov ženevského autosalónu. V prvom prípade sa ladiči Opla pohrali s benzínovým štvorvalcom 1,6 l, aby mu naočkovali výkon 141 kW/192 k. Ten sa prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky prenáša na 17-palcové kolesá (s pneumatikami 215/45 R 17) prednej nápravy. Najvyšší krútiaci moment 230 Nm dosahuje motor v rozmedzí 1980 až 5800 otáčok, pričom ho v prípade potreby funkciou "overboost" možno zvýšiť na 266 Nm. O dynamike svedčí údaj 7,2 s, za ktorý Corsa OPC dokáže zrýchliť z nuly na stovku, a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 225 km/h. Vďaka zníženému podvozku, zosilnenej torznej tyči zadnej nápravy, tvrdším pružinám, športovým tlmičom pruženia, zväčšeným a odvetraným brzdovým kotúčom, úpravám na karosérií i interiéri má Corsa OPC skutočne športový šmrnc.

Opel Corsa OPC Opel Corsa OPC Opel Corsa OPC

Medzeru po kupé typu Calibra, ktoré sa už viac rokov nevyrába, hodlá Opel vyplniť novým kupé predstaveným v Ženeve ako GTC Concept. Dvojdverové kupé pôsobí dosť futuristicky, kým sa však dostane do výroby, veľa sa na ňom môže zmeniť. Práve tak, ako na vystavovanej štúdii sa stlačením tlačidla zmení štvormiestny interiér na dvojmiestny a batožinový priestor narastie pre kupátko až na neskutočne veľký objem 1020 litrov. Pohonnou jednotkou konceptu je benzínový preplňovaný motor 2,8 V6 s výkonom 220 kW/300 k, ktorý sa elektronicky prenáša na všetky štyri kolesá. Kupé GTC Concept má dĺžku 4820 mm, šírku 1867 mm, výšku 1432 mm a závor náprav 2737 mm.

Opel Corsa OPC Opel GTC Concept Opel GTC Concept Opel GTC Concept Opel GTC Concept
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.