Opel Crossland X: Naživo pred svetovou premiérou

Utorok, 07 marec 2017

Horúca novinka automobilky Opel pár dní pred svetovou premiérou v Ženeve sa predstavila novinárskej obci v Bratislave. Kompaktný crossover Crossland X, druhý člen rodiny radu X, sa pripája k modelu Mokka X. Je úžasný, je nádherný!

1 DSC 0023
Nový Crossland X sa predviedol v Bratislave ešte pred svetovou premiérou v Ženeve

Novinka Crossland X, o niekoľko málo centimetrov kratšia od staršieho brata Mokka X, prináša toľko technických vychytávok, že aj vďaka ním, a tomu ako vyzerá a čo ponúka, môže byť rovnakým bestsellerom akým je v súčasnosti Mokka X.

Už koncom januára tohto roku sme nový Opel Crossland X dosť podrobne predstavili na našom webe ako novinku Opla pre Ženevu. Vidieť ho na vlastné oči však nemôžu nenahradiť žiadne "papierové informácie". A tak doraziť čo najskôr do Vodohospodárskeho múzea v bratislavskej Karlovej Vsi bolo našou prvoradou snahou.

Martin Hejral, PR manažér Opla, nás privítal s tým, že Crossland X je prvý cross-over značky Opel. Vraj vy novinári ste "nadiktovali" tento segment automobilkám s tým, že autá MPV nie sú dosť sexi, SUV sú až priveľmi off-roadové a pohon štyroch kolies prakticky nikto nevyužije. A v hatchbackoch sa vraj sedí dosť nízko. Ak teda vezmite z týchto segmentov to najlepšie a vznikne nová kategória CUV, teda crossovery – ukončil svoju krátku prednášku.

Tento segment teraz dosť frčí a automobilky ho aj preferujú. V ňom chce mať každý svojho zástupcu, takže rodina crossoverov sa utešene rozrastá. Má ho odteraz už aj Opel a Crossland X je nový oplovský príspevok do stále sa rozširujúcej masy tohto druhu modelov. Aby toho nebolo málo, Opel chystá na jeseň tohto roku uviesť ďalšie X. Bude väčšie ako Mokka X i Crossland X. Už má aj meno: Grandland X.

Opel Crossland sa radí do kategórie B, teda medzi malé autá. V ňom má Opel svojho zástupcu v modeli Corsa a odteraz aj Crossland X. Ale už na prvý pohľad nevyzerá ako drobček, aj keď sa radí do segmentu malých áut. Od Astry, ktorá je z nižšej strednej triedy, je Crossland X menší na dĺžku o rovných 16 centimetrov, keď meria 421 cm, ale je o 10 centimetrov vyšší. Ponúka veľký vnútorný priestor, komfort na pohodlné cestovanie a 410 litrový batožinový priestor, vo svojom segmente jeden z najväčších. Dá sa zväčšiť posunutím sedadiel druhého radu o 150 milimetrov na 520 litrov.

Nový Crossland má vpredu ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken) a Opel je jediným výrobcom, ktorý ponúka tento typ sedadiel v segmente B (má ich aj Mokka X). Crossland nebude mať pohon štyroch kolies, zostane mu len pohon prednej nápravy.

Aj keď sa v novinke nesedí tak vysoko ako v modeli Mokka X, na dobrý výhľad z auta na všetky strany to bohato stačí. Dáva to vodičovi a posádke väčší pocit bezpečnosti. Ďalším dôvodom obľúbenosti áut tejto kategórie je kompaktná veľkosť a pekný expresívny dizajn. A Crosslandu nič z tohto nechýba.

Pohon budú obstarávať tri benzínové motory, všetko trojvalce s objemom 1,2 a výkonmi 81, 110 a 130 koní. Dva turbodiesely budú mať objem 1,6 litra a výkony 99 a 120 koní. Prenos sily na kolesá prednej nápravy obstarajú päť- a šesťstupňové manuálne prevodovky a šesťstupňový automat.

V úvode sme spomenuli vychytávky novinky. Ide o rozličné inovácie, ktoré zvyšujú bezpečnosť, uľahčujú ovládanie a zlepšujú komfort. Napríklad inovatívne LED predné reflektory, projekčný head-up displej, panoramatická cúvacia kamera so zorným uhlom 180 stupňov, parkovací automat Advanced Park Assist, asistenčný systém Forward Collision Alert s detekciou chodcov a funkciou automatického núdzového brzdenia Autonomous Emergency Braking.

Pridávame aešte ďalšie: systém rozoznávania únavy vodiča, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávanie dopravných značiek Speed Sign Recognition a systém na monitorovanie mŕtvych uhlov Side Blind Spot Alert – to je len niekoľko príkladov, čím vás nový Crossland X môže potešiť.

Kedy si ho záujemcovia budú môcť zaparkovať do svojej garáži? Už tento mesiac bude možné si nový Crossland X záväzne objednať a začiatkom júna ho nový majiteľ už môže mať doma. O cenách sa zatiaľ nevie nič, isté však je Crossland X bude stáť menej ako Mokka X.

1 DSC 0023 2 DSC 0029 3 DSC 0034 4 DSC 0032 5 DSC 0035 6 DSC 0045 7 DSC 0046 8 DSC 0041 9 DSC 0043 10 DSC 0044 11 DSC 0054 12 DSC 0050
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.