Opel Grandland X odkryl slovenské ceny

Štvrtok, 05 október 2017

Najnovším SUV Grandland X završuje Opel po menších modeloch Mokka X a Crossland X svoju trojčlennú modelovú rodinu X. Nový Grandland X sa už dá objednávať a v showroomoch slovenských predajcov sa prvé grandlandy objavia už začiatkom novembra.

Opel Grandland X
Opel Grandland X, tretie najväčšie a najluxusnejšie SUV nemecko-francúzskej automobilky, už pozná slovenské ceny. Predávať sa začne koncom tohto roku.

Opel Grandland X, aktuálne najväčší člen rodiny X, je s rozmermi 4477/1856/1609 (dĺžka/šírka/výška) a objemom batožinového priestoru od 514 do 1652 litrov, ďalším členom v portfóliu značky v segmente C. Má moderné, dynamické línie, vzhľad off-roadu, zvýšenú polohu sedadiel, dobrý výhľad na všetky strany ako sme zvyknutý pri modeloch SUV, navyše to všetko v kombinácii s veľkým vnútorným priestorom a vyšším komfortom.

Tretie SUV Opla, Grandland X, ktoré si záujemcovia na Slovensku mohli objednávať už od leta tohto roku, ponúka automobilka zatiaľ len s dvomi agregátmi, benzínovým trojvalcom s turbom a výkonom 130 koní a štvorvalcovým turbodieselom 1,6 litra s výkonom 120 koní. Oba sa môžu kombinovať buď so šesťstupňovým manuálom alebo automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov. Neskôr Opel ráta s rozšírením ponuky pohonných jednotiek.

Ceny Grandlandu X sa začínajú na sume 18 290 eur v akčnej cene, ktorá je dlhodobá a pri každom modeli 2000 eur, získa kupujúci Grandland X s vitálnym benzínovým trojvalcovým motorom 1,2 Turbo s výkonom 96 kW/130 k v prvej výbave Selection a so 6stupňovým manuálom. Už takto vybavený Grandland X má okrem iného ABS/ESP, čelné, bočné a hlavové airbagy, ale aj bočné airbagy vzadu, LED denné a koncové svetlá, elektrické ovládanie všetkých okien, klimatizáciu, palubný počítač, rad asistenčných systémov a ďalšie prvky.

Najlacnejší Granland X s dieselovým motorom 1,6 CDTI/120k a systémom Stop/Start vo výbava Selection a so 6stupňovou manuálnou prevodovkou sa bude predávať za cenu 20 090 eur. Aj pri tejto verzii si vodič môže užívať rovnako bohatú výbavu a spoliehať sa na podporu rovnakých asistenčných systémov ako pri modeli s benzínovým motorom.

Na druhý stupeň výbavy Enjoy sa pripláca 1600 eur má navyše systém OnStar, audiosystém R4.0 IntelliLink so 6 reproduktormi, ovládanie audiosystému a tempomatu na volante a17" disky z ľahkých zliatin a ďalšie prvky.

Tretí stupeň Innovation má k tomu parkovací asistent, senzory vpredu a vzadu, bezkľúčové otváranie a štartovanie, bezdotykové otváranie piatych dverí, automatické diaľkové svetlá, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kožený volant, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, 18" disky z ľahkých zliatin a ďalšie prvky. Grandland X v tejto výbave s benzínovým motorom 1,2 Turbo/130k stojí 21 690 eur, s turbodieselom 1,6 CDTI/120k vyjde na 23 490 eur – oba so 6stupňovým manuálom. Šesťstupňový automat je za príplatok 1500 eur.

Vrcholná výbava Ultimate má navyše LED predné svetlomety AFL, navigačný systém 5.0 IntelliLink, prémiový Sound systém Denon, bezdrôtovú nabíjačku, panoramatickú parkovaciu kameru, automatický parkovací asistent, aktívne sledovanie jazdného pruhu, varovanie pred čelnou kolíziou, systém protikolízneho brzdenia, senzor únavy vodiča, vyhrievanie čelného skla, predných a zadných sedadiel a volantu, sedadlo vodiča AGR, a 19" disky z ľahkých zliatin.

Za model s výbavou Ultimate s benzínovým trojvalcom 1,2 Turbo/130k a 6st. manuálnou prevodovkou zaplatí kupujúci 26 990 eur (na 6stup. automat sa pripláca 1500 eur), s naftovým motorom 1,6 CDTI/120k Stop/Start a 6st. manuálom sa platí 28 790 eur (6stup. automat + 1500 eur).

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.