Opel GT X Experimental: Štúdia naznačuje budúcnosť Opla

Pondelok, 27 august 2018

Štúdia dlhá 4,06 metra, široká 1,83 metr a vysoká 1,53 metra s rázvorom 2,625 metra naznačuje mnohé z budúcnosti značky Opel. Opel GT X Experimental svojou dynamickou siluetou a štvormiestnou kabínou je predobrazom budúceho dizajnu, detailov exteriéru i interiéru i techniky elektrického pohonu, v konkrétnom prípade malého kompaktného SUV.

1 Opel GT-X Experimental
Opel GT X Experimental, štúdia naznačujúca budúcnosť modelov automobilky

Opel štúdiou Opel GT X Experimental prezentuje efektívnu mobilitu budúcnosti formou výrazného 4,06 metra dlhého 5-dverového elektrického SUV s profilom kupé, ktoré prekypuje inovatívnymi ideami. Zhmotňuje hodnoty a víziu značky Opel vyvinuté na báze strategického plánu PACE! predstaveného v novembri 2017.

Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel:"Máme jasnú víziu akým smerom sa budeme uberať v budúcnosti a využijeme plán PACE! ako náš kompas. Upriamujeme sa na silnú identitu značky definovanú našimi hodnotami: nemecký, dostupný, vzrušujúci. To zohráva integrálnu rolu pri našom návrate k trvale udržateľnému úspechu. Štúdia ukazuje ako sa tieto hodnoty v budúcnosti premietnu do našich produktov. Približuje pohľad ako si predstavujeme ponuku mobility Opel v budúcnosti."

Opel pretavil svoju víziu do podoby kompaktného SUV s dĺžkou iba 4,063 metra. SUV sú aktuálne najpopulárnejšou kategóriou a Opel sa usiluje urobiť tieto autá dostupnejšie pre široký okruh zákazníkov. Nato musia byť SUV efektívnejšie ako doteraz. Preto je štúdia Opel GT X Experimental skonštruovaná s využitím ľahkej architektúry, má zredukované rozmery a jazdí na 17-palcových kolesách, ktoré vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu vyzerajú oveľa väčšie, no negatívne neovplyvňujú jazdný komfort.

Ako výraz prísľubu bude Opel ponúkať do roku 2024 elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade - podľa programu PACE! a podľa štúdie GT X Experimental. Zdrojom energie je kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria novej generácie s bezkontaktným indukčným nabíjaním.

Pri návrhu štúdie GT X Experimental boli každá bežná funkcia a zodpovedajúci konštrukčný prvok automobilu kriticky prehodnotené s cieľom dosiahnuť čistotu dizajnu odstránením všetkých nadbytočných dizajnových elementov. Tento prístup dizajnový tím Opel nazýva "vizuálnou detoxikáciou".

Mark Adams, šéf dizajnu automobilky Opel:"Opel GT X Experimental zhmotňuje ducha našich základných hodnôt – nemecký, dostupný, vzrušujúci. Je to štúdia, s ktorou sa ľudia môžu ľahko identifikovať. Suverénne kombinuje čistotu a výraznosť dizajnu s progresívnou technológiou. Toto vozidlo jasne signalizuje vzrušujúcu budúcnosť značky."

1 Opel GT-X Experimental 2 Opel GT-X Experimental 3 Opel GT-X Experimental
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."