Opel GT X Experimental: Štúdia naznačuje budúcnosť Opla

Pondelok, 27 august 2018

Štúdia dlhá 4,06 metra, široká 1,83 metr a vysoká 1,53 metra s rázvorom 2,625 metra naznačuje mnohé z budúcnosti značky Opel. Opel GT X Experimental svojou dynamickou siluetou a štvormiestnou kabínou je predobrazom budúceho dizajnu, detailov exteriéru i interiéru i techniky elektrického pohonu, v konkrétnom prípade malého kompaktného SUV.

1 Opel GT-X Experimental
Opel GT X Experimental, štúdia naznačujúca budúcnosť modelov automobilky

Opel štúdiou Opel GT X Experimental prezentuje efektívnu mobilitu budúcnosti formou výrazného 4,06 metra dlhého 5-dverového elektrického SUV s profilom kupé, ktoré prekypuje inovatívnymi ideami. Zhmotňuje hodnoty a víziu značky Opel vyvinuté na báze strategického plánu PACE! predstaveného v novembri 2017.

Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel:"Máme jasnú víziu akým smerom sa budeme uberať v budúcnosti a využijeme plán PACE! ako náš kompas. Upriamujeme sa na silnú identitu značky definovanú našimi hodnotami: nemecký, dostupný, vzrušujúci. To zohráva integrálnu rolu pri našom návrate k trvale udržateľnému úspechu. Štúdia ukazuje ako sa tieto hodnoty v budúcnosti premietnu do našich produktov. Približuje pohľad ako si predstavujeme ponuku mobility Opel v budúcnosti."

Opel pretavil svoju víziu do podoby kompaktného SUV s dĺžkou iba 4,063 metra. SUV sú aktuálne najpopulárnejšou kategóriou a Opel sa usiluje urobiť tieto autá dostupnejšie pre široký okruh zákazníkov. Nato musia byť SUV efektívnejšie ako doteraz. Preto je štúdia Opel GT X Experimental skonštruovaná s využitím ľahkej architektúry, má zredukované rozmery a jazdí na 17-palcových kolesách, ktoré vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu vyzerajú oveľa väčšie, no negatívne neovplyvňujú jazdný komfort.

Ako výraz prísľubu bude Opel ponúkať do roku 2024 elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade - podľa programu PACE! a podľa štúdie GT X Experimental. Zdrojom energie je kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria novej generácie s bezkontaktným indukčným nabíjaním.

Pri návrhu štúdie GT X Experimental boli každá bežná funkcia a zodpovedajúci konštrukčný prvok automobilu kriticky prehodnotené s cieľom dosiahnuť čistotu dizajnu odstránením všetkých nadbytočných dizajnových elementov. Tento prístup dizajnový tím Opel nazýva "vizuálnou detoxikáciou".

Mark Adams, šéf dizajnu automobilky Opel:"Opel GT X Experimental zhmotňuje ducha našich základných hodnôt – nemecký, dostupný, vzrušujúci. Je to štúdia, s ktorou sa ľudia môžu ľahko identifikovať. Suverénne kombinuje čistotu a výraznosť dizajnu s progresívnou technológiou. Toto vozidlo jasne signalizuje vzrušujúcu budúcnosť značky."

1 Opel GT-X Experimental 2 Opel GT-X Experimental 3 Opel GT-X Experimental
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.