Opel GT X Experimental: Štúdia naznačuje budúcnosť Opla

Pondelok, 27 august 2018

Štúdia dlhá 4,06 metra, široká 1,83 metr a vysoká 1,53 metra s rázvorom 2,625 metra naznačuje mnohé z budúcnosti značky Opel. Opel GT X Experimental svojou dynamickou siluetou a štvormiestnou kabínou je predobrazom budúceho dizajnu, detailov exteriéru i interiéru i techniky elektrického pohonu, v konkrétnom prípade malého kompaktného SUV.

1 Opel GT-X Experimental
Opel GT X Experimental, štúdia naznačujúca budúcnosť modelov automobilky

Opel štúdiou Opel GT X Experimental prezentuje efektívnu mobilitu budúcnosti formou výrazného 4,06 metra dlhého 5-dverového elektrického SUV s profilom kupé, ktoré prekypuje inovatívnymi ideami. Zhmotňuje hodnoty a víziu značky Opel vyvinuté na báze strategického plánu PACE! predstaveného v novembri 2017.

Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel:"Máme jasnú víziu akým smerom sa budeme uberať v budúcnosti a využijeme plán PACE! ako náš kompas. Upriamujeme sa na silnú identitu značky definovanú našimi hodnotami: nemecký, dostupný, vzrušujúci. To zohráva integrálnu rolu pri našom návrate k trvale udržateľnému úspechu. Štúdia ukazuje ako sa tieto hodnoty v budúcnosti premietnu do našich produktov. Približuje pohľad ako si predstavujeme ponuku mobility Opel v budúcnosti."

Opel pretavil svoju víziu do podoby kompaktného SUV s dĺžkou iba 4,063 metra. SUV sú aktuálne najpopulárnejšou kategóriou a Opel sa usiluje urobiť tieto autá dostupnejšie pre široký okruh zákazníkov. Nato musia byť SUV efektívnejšie ako doteraz. Preto je štúdia Opel GT X Experimental skonštruovaná s využitím ľahkej architektúry, má zredukované rozmery a jazdí na 17-palcových kolesách, ktoré vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu vyzerajú oveľa väčšie, no negatívne neovplyvňujú jazdný komfort.

Ako výraz prísľubu bude Opel ponúkať do roku 2024 elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade - podľa programu PACE! a podľa štúdie GT X Experimental. Zdrojom energie je kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria novej generácie s bezkontaktným indukčným nabíjaním.

Pri návrhu štúdie GT X Experimental boli každá bežná funkcia a zodpovedajúci konštrukčný prvok automobilu kriticky prehodnotené s cieľom dosiahnuť čistotu dizajnu odstránením všetkých nadbytočných dizajnových elementov. Tento prístup dizajnový tím Opel nazýva "vizuálnou detoxikáciou".

Mark Adams, šéf dizajnu automobilky Opel:"Opel GT X Experimental zhmotňuje ducha našich základných hodnôt – nemecký, dostupný, vzrušujúci. Je to štúdia, s ktorou sa ľudia môžu ľahko identifikovať. Suverénne kombinuje čistotu a výraznosť dizajnu s progresívnou technológiou. Toto vozidlo jasne signalizuje vzrušujúcu budúcnosť značky."

1 Opel GT-X Experimental 2 Opel GT-X Experimental 3 Opel GT-X Experimental
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.
Skoda Octavia G-TEC
Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.