Opel GT X Experimental: Štúdia naznačuje budúcnosť Opla

Pondelok, 27 august 2018

Štúdia dlhá 4,06 metra, široká 1,83 metr a vysoká 1,53 metra s rázvorom 2,625 metra naznačuje mnohé z budúcnosti značky Opel. Opel GT X Experimental svojou dynamickou siluetou a štvormiestnou kabínou je predobrazom budúceho dizajnu, detailov exteriéru i interiéru i techniky elektrického pohonu, v konkrétnom prípade malého kompaktného SUV.

1 Opel GT-X Experimental
Opel GT X Experimental, štúdia naznačujúca budúcnosť modelov automobilky

Opel štúdiou Opel GT X Experimental prezentuje efektívnu mobilitu budúcnosti formou výrazného 4,06 metra dlhého 5-dverového elektrického SUV s profilom kupé, ktoré prekypuje inovatívnymi ideami. Zhmotňuje hodnoty a víziu značky Opel vyvinuté na báze strategického plánu PACE! predstaveného v novembri 2017.

Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel:"Máme jasnú víziu akým smerom sa budeme uberať v budúcnosti a využijeme plán PACE! ako náš kompas. Upriamujeme sa na silnú identitu značky definovanú našimi hodnotami: nemecký, dostupný, vzrušujúci. To zohráva integrálnu rolu pri našom návrate k trvale udržateľnému úspechu. Štúdia ukazuje ako sa tieto hodnoty v budúcnosti premietnu do našich produktov. Približuje pohľad ako si predstavujeme ponuku mobility Opel v budúcnosti."

Opel pretavil svoju víziu do podoby kompaktného SUV s dĺžkou iba 4,063 metra. SUV sú aktuálne najpopulárnejšou kategóriou a Opel sa usiluje urobiť tieto autá dostupnejšie pre široký okruh zákazníkov. Nato musia byť SUV efektívnejšie ako doteraz. Preto je štúdia Opel GT X Experimental skonštruovaná s využitím ľahkej architektúry, má zredukované rozmery a jazdí na 17-palcových kolesách, ktoré vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu vyzerajú oveľa väčšie, no negatívne neovplyvňujú jazdný komfort.

Ako výraz prísľubu bude Opel ponúkať do roku 2024 elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade - podľa programu PACE! a podľa štúdie GT X Experimental. Zdrojom energie je kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria novej generácie s bezkontaktným indukčným nabíjaním.

Pri návrhu štúdie GT X Experimental boli každá bežná funkcia a zodpovedajúci konštrukčný prvok automobilu kriticky prehodnotené s cieľom dosiahnuť čistotu dizajnu odstránením všetkých nadbytočných dizajnových elementov. Tento prístup dizajnový tím Opel nazýva "vizuálnou detoxikáciou".

Mark Adams, šéf dizajnu automobilky Opel:"Opel GT X Experimental zhmotňuje ducha našich základných hodnôt – nemecký, dostupný, vzrušujúci. Je to štúdia, s ktorou sa ľudia môžu ľahko identifikovať. Suverénne kombinuje čistotu a výraznosť dizajnu s progresívnou technológiou. Toto vozidlo jasne signalizuje vzrušujúcu budúcnosť značky."

1 Opel GT-X Experimental 2 Opel GT-X Experimental 3 Opel GT-X Experimental
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.