Opel GT X Experimental: Štúdia naznačuje budúcnosť Opla

Pondelok, 27 august 2018

Štúdia dlhá 4,06 metra, široká 1,83 metr a vysoká 1,53 metra s rázvorom 2,625 metra naznačuje mnohé z budúcnosti značky Opel. Opel GT X Experimental svojou dynamickou siluetou a štvormiestnou kabínou je predobrazom budúceho dizajnu, detailov exteriéru i interiéru i techniky elektrického pohonu, v konkrétnom prípade malého kompaktného SUV.

1 Opel GT-X Experimental
Opel GT X Experimental, štúdia naznačujúca budúcnosť modelov automobilky

Opel štúdiou Opel GT X Experimental prezentuje efektívnu mobilitu budúcnosti formou výrazného 4,06 metra dlhého 5-dverového elektrického SUV s profilom kupé, ktoré prekypuje inovatívnymi ideami. Zhmotňuje hodnoty a víziu značky Opel vyvinuté na báze strategického plánu PACE! predstaveného v novembri 2017.

Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel:"Máme jasnú víziu akým smerom sa budeme uberať v budúcnosti a využijeme plán PACE! ako náš kompas. Upriamujeme sa na silnú identitu značky definovanú našimi hodnotami: nemecký, dostupný, vzrušujúci. To zohráva integrálnu rolu pri našom návrate k trvale udržateľnému úspechu. Štúdia ukazuje ako sa tieto hodnoty v budúcnosti premietnu do našich produktov. Približuje pohľad ako si predstavujeme ponuku mobility Opel v budúcnosti."

Opel pretavil svoju víziu do podoby kompaktného SUV s dĺžkou iba 4,063 metra. SUV sú aktuálne najpopulárnejšou kategóriou a Opel sa usiluje urobiť tieto autá dostupnejšie pre široký okruh zákazníkov. Nato musia byť SUV efektívnejšie ako doteraz. Preto je štúdia Opel GT X Experimental skonštruovaná s využitím ľahkej architektúry, má zredukované rozmery a jazdí na 17-palcových kolesách, ktoré vďaka svojmu špeciálnemu dizajnu vyzerajú oveľa väčšie, no negatívne neovplyvňujú jazdný komfort.

Ako výraz prísľubu bude Opel ponúkať do roku 2024 elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade - podľa programu PACE! a podľa štúdie GT X Experimental. Zdrojom energie je kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria novej generácie s bezkontaktným indukčným nabíjaním.

Pri návrhu štúdie GT X Experimental boli každá bežná funkcia a zodpovedajúci konštrukčný prvok automobilu kriticky prehodnotené s cieľom dosiahnuť čistotu dizajnu odstránením všetkých nadbytočných dizajnových elementov. Tento prístup dizajnový tím Opel nazýva "vizuálnou detoxikáciou".

Mark Adams, šéf dizajnu automobilky Opel:"Opel GT X Experimental zhmotňuje ducha našich základných hodnôt – nemecký, dostupný, vzrušujúci. Je to štúdia, s ktorou sa ľudia môžu ľahko identifikovať. Suverénne kombinuje čistotu a výraznosť dizajnu s progresívnou technológiou. Toto vozidlo jasne signalizuje vzrušujúcu budúcnosť značky."

1 Opel GT-X Experimental 2 Opel GT-X Experimental 3 Opel GT-X Experimental
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.