Opel Insignia 2,0 Biturbo: 195 k a 400 Nm

Pondelok, 19 december 2011

Nový naftový dvojlitrový štvorvalec, dve turbodúchadlá, výkon takmer dvesto koní a enormný krútiaci moment. Tým všetkým sa môže pochváliť nová verzia modelu Opel Insignia. A môžete ju mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

Insignia BiTurbo
Insignia so 195 koňovým turbodieselom dostala pridané ďalšie turbo, podvozok SuperSport a pre zvýšenie aktívnej bezpečnosti adaptívny tempomat a ďalšie prvky

Doteraz najsilnejší turbodiesel používaný modelom Insignia mal 160 koní 350 Nm. Opel ponúkal na výber ešte zo svojej palety vznetových motorov slabšie 110 a 130 koňové, všetky radové štvorvalce. Z benzínovej ponuky najvýkonnejším je vidlicový šesťvalec s objemom 2,8litra preplňovaný turbodúchadlom s výkonom 260 koní. Pestrosť pohonných jednotiek Insignie dopĺňajú ďalšie zážihové motory – základný 1,6/115 k, 1,6/180 k Turbo, 1,8/140 k a 2,0/220 k Turbo.

Nový špičkový dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel s dvojitým preplňovaním sa bude dodávať so 6stupňovou manuálnou alebo automatom s rovnakým počtom prevodov. Zákazník ho môže mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Pri manuálnej prevodovke má pridaný systém Stop/Start, aj vďaka ktorému sa Insignia 2,0 Biturbo môže pýšiť kombinovanou spotrebou len 4,9 litra na sto kilometrov, dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 230 km/h.

Cieľom pri vývoji motora 2,0 CDTI Biturbo bolo dosiahnuť rýchly nárast prepĺňaného tlaku v oblasti nízkych otáčok a skrátiť reakčný čas motora pri zmene polohy pedála akcelerátora v oblasti stredných otáčok. Tomu slúži malý prídavný chladič stlačeného vzduchu a je súčasťou inovatívnej koncepcie dvojitého chladenia, ktorý Opel použil ako prvý automobilový výrobca.

Malý chladič funguje ako kvapalinový výmenník s vysokou účinnosťou. Schladený vzduch rýchlejšie plní spaľovacie priestory motora, čím sa zvyšuje objemová účinnosť prepĺňania. V oblasti stredných otáčok motora sa postupne do prepĺňania zapája väčšie turbodúchadlo - a vtedy stlačený vzduch prúdi cez väčší, klasický chladič komprimovaného vzduchu.

Insignia BiTurbo motor
Najsilnejší vznetový motor modelu Insignia má 195 koní, 400 Nm a spotrebuje 4,9 l/100

Inováciou pre všetky verzie modelu Insignia s pohonom všetkých kolies je na želanie dodávaný podvozok SuperSport, technológia pôvodne vyhradená pre špičkový športový model OPC. SuperSport obsahuje mechatronický podvozok FlexRide s elektronicky regulovanými adaptívnymi tlmičmi pruženia, vysoko výkonné brzdy Brembo a špeciálnu prednú nápravu HiPerStrut (High Performance Strut) z modelu Insignia OPC (325 k), čo ďalej zlepšuje jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla.

Insignii sa dostalo aj vylepšení v oblasti aktívnej bezpečnosti. Príplatkovou výbavou je adaptívny tempomat ACC, systém, ktorý na báze radaru automaticky udržiava zvolenú rýchlosť a odstup od vozidla idúceho vpredu. Radarový systém má aj ďalšie možnosti. Tak funkcia Following Distance Indication vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu, Forward Collision Alert vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkcia Collision Imminent Braking automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.

Ceny modelu Insignia s najvýkonnejším vznetovým motorom 2,0 CDTI Biturbo Opel ešte neoznámil, v Nemecku sa však začína na sume necelých 33 a pol tisíc euro a verzia Sports Tourer (kombi) je približne o vyše tisíc euro drahšia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.