Opel Insignia 2,0 Biturbo: 195 k a 400 Nm

Pondelok, 19 december 2011

Nový naftový dvojlitrový štvorvalec, dve turbodúchadlá, výkon takmer dvesto koní a enormný krútiaci moment. Tým všetkým sa môže pochváliť nová verzia modelu Opel Insignia. A môžete ju mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

Insignia BiTurbo
Insignia so 195 koňovým turbodieselom dostala pridané ďalšie turbo, podvozok SuperSport a pre zvýšenie aktívnej bezpečnosti adaptívny tempomat a ďalšie prvky

Doteraz najsilnejší turbodiesel používaný modelom Insignia mal 160 koní 350 Nm. Opel ponúkal na výber ešte zo svojej palety vznetových motorov slabšie 110 a 130 koňové, všetky radové štvorvalce. Z benzínovej ponuky najvýkonnejším je vidlicový šesťvalec s objemom 2,8litra preplňovaný turbodúchadlom s výkonom 260 koní. Pestrosť pohonných jednotiek Insignie dopĺňajú ďalšie zážihové motory – základný 1,6/115 k, 1,6/180 k Turbo, 1,8/140 k a 2,0/220 k Turbo.

Nový špičkový dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel s dvojitým preplňovaním sa bude dodávať so 6stupňovou manuálnou alebo automatom s rovnakým počtom prevodov. Zákazník ho môže mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Pri manuálnej prevodovke má pridaný systém Stop/Start, aj vďaka ktorému sa Insignia 2,0 Biturbo môže pýšiť kombinovanou spotrebou len 4,9 litra na sto kilometrov, dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 230 km/h.

Cieľom pri vývoji motora 2,0 CDTI Biturbo bolo dosiahnuť rýchly nárast prepĺňaného tlaku v oblasti nízkych otáčok a skrátiť reakčný čas motora pri zmene polohy pedála akcelerátora v oblasti stredných otáčok. Tomu slúži malý prídavný chladič stlačeného vzduchu a je súčasťou inovatívnej koncepcie dvojitého chladenia, ktorý Opel použil ako prvý automobilový výrobca.

Malý chladič funguje ako kvapalinový výmenník s vysokou účinnosťou. Schladený vzduch rýchlejšie plní spaľovacie priestory motora, čím sa zvyšuje objemová účinnosť prepĺňania. V oblasti stredných otáčok motora sa postupne do prepĺňania zapája väčšie turbodúchadlo - a vtedy stlačený vzduch prúdi cez väčší, klasický chladič komprimovaného vzduchu.

Insignia BiTurbo motor
Najsilnejší vznetový motor modelu Insignia má 195 koní, 400 Nm a spotrebuje 4,9 l/100

Inováciou pre všetky verzie modelu Insignia s pohonom všetkých kolies je na želanie dodávaný podvozok SuperSport, technológia pôvodne vyhradená pre špičkový športový model OPC. SuperSport obsahuje mechatronický podvozok FlexRide s elektronicky regulovanými adaptívnymi tlmičmi pruženia, vysoko výkonné brzdy Brembo a špeciálnu prednú nápravu HiPerStrut (High Performance Strut) z modelu Insignia OPC (325 k), čo ďalej zlepšuje jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla.

Insignii sa dostalo aj vylepšení v oblasti aktívnej bezpečnosti. Príplatkovou výbavou je adaptívny tempomat ACC, systém, ktorý na báze radaru automaticky udržiava zvolenú rýchlosť a odstup od vozidla idúceho vpredu. Radarový systém má aj ďalšie možnosti. Tak funkcia Following Distance Indication vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu, Forward Collision Alert vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkcia Collision Imminent Braking automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.

Ceny modelu Insignia s najvýkonnejším vznetovým motorom 2,0 CDTI Biturbo Opel ešte neoznámil, v Nemecku sa však začína na sume necelých 33 a pol tisíc euro a verzia Sports Tourer (kombi) je približne o vyše tisíc euro drahšia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.