Opel Insignia 2,0 Biturbo: 195 k a 400 Nm

Pondelok, 19 december 2011

Nový naftový dvojlitrový štvorvalec, dve turbodúchadlá, výkon takmer dvesto koní a enormný krútiaci moment. Tým všetkým sa môže pochváliť nová verzia modelu Opel Insignia. A môžete ju mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

Insignia BiTurbo
Insignia so 195 koňovým turbodieselom dostala pridané ďalšie turbo, podvozok SuperSport a pre zvýšenie aktívnej bezpečnosti adaptívny tempomat a ďalšie prvky

Doteraz najsilnejší turbodiesel používaný modelom Insignia mal 160 koní 350 Nm. Opel ponúkal na výber ešte zo svojej palety vznetových motorov slabšie 110 a 130 koňové, všetky radové štvorvalce. Z benzínovej ponuky najvýkonnejším je vidlicový šesťvalec s objemom 2,8litra preplňovaný turbodúchadlom s výkonom 260 koní. Pestrosť pohonných jednotiek Insignie dopĺňajú ďalšie zážihové motory – základný 1,6/115 k, 1,6/180 k Turbo, 1,8/140 k a 2,0/220 k Turbo.

Nový špičkový dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel s dvojitým preplňovaním sa bude dodávať so 6stupňovou manuálnou alebo automatom s rovnakým počtom prevodov. Zákazník ho môže mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Pri manuálnej prevodovke má pridaný systém Stop/Start, aj vďaka ktorému sa Insignia 2,0 Biturbo môže pýšiť kombinovanou spotrebou len 4,9 litra na sto kilometrov, dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 230 km/h.

Cieľom pri vývoji motora 2,0 CDTI Biturbo bolo dosiahnuť rýchly nárast prepĺňaného tlaku v oblasti nízkych otáčok a skrátiť reakčný čas motora pri zmene polohy pedála akcelerátora v oblasti stredných otáčok. Tomu slúži malý prídavný chladič stlačeného vzduchu a je súčasťou inovatívnej koncepcie dvojitého chladenia, ktorý Opel použil ako prvý automobilový výrobca.

Malý chladič funguje ako kvapalinový výmenník s vysokou účinnosťou. Schladený vzduch rýchlejšie plní spaľovacie priestory motora, čím sa zvyšuje objemová účinnosť prepĺňania. V oblasti stredných otáčok motora sa postupne do prepĺňania zapája väčšie turbodúchadlo - a vtedy stlačený vzduch prúdi cez väčší, klasický chladič komprimovaného vzduchu.

Insignia BiTurbo motor
Najsilnejší vznetový motor modelu Insignia má 195 koní, 400 Nm a spotrebuje 4,9 l/100

Inováciou pre všetky verzie modelu Insignia s pohonom všetkých kolies je na želanie dodávaný podvozok SuperSport, technológia pôvodne vyhradená pre špičkový športový model OPC. SuperSport obsahuje mechatronický podvozok FlexRide s elektronicky regulovanými adaptívnymi tlmičmi pruženia, vysoko výkonné brzdy Brembo a špeciálnu prednú nápravu HiPerStrut (High Performance Strut) z modelu Insignia OPC (325 k), čo ďalej zlepšuje jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla.

Insignii sa dostalo aj vylepšení v oblasti aktívnej bezpečnosti. Príplatkovou výbavou je adaptívny tempomat ACC, systém, ktorý na báze radaru automaticky udržiava zvolenú rýchlosť a odstup od vozidla idúceho vpredu. Radarový systém má aj ďalšie možnosti. Tak funkcia Following Distance Indication vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu, Forward Collision Alert vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkcia Collision Imminent Braking automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.

Ceny modelu Insignia s najvýkonnejším vznetovým motorom 2,0 CDTI Biturbo Opel ešte neoznámil, v Nemecku sa však začína na sume necelých 33 a pol tisíc euro a verzia Sports Tourer (kombi) je približne o vyše tisíc euro drahšia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."