Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer majú slovenské ceny

Štvrtok, 23 marec 2017

Opel dlho a postupne krok po kroku predstavoval svoju novú vlajkovú loď Insignia. Ako celok ju potom v zamaskovanej podobe ukázal koncom októbra minulého roku, kompletný model začiatkom decembra. Naživo 7. marca na autosalóne v Ženeve. Teraz Opel oznámil začiatok výroby novej Insignie a aj ceny, za ktoré sa na Slovensku bude predávať.

1 Opel Insignia
Opel Insignia Sports Tourer je považovaný odborníkmi za jedno z najkrajších kombi

Insignia na Slovensku štartuje s cenou 20 490 eur. Za túto sumu dostane zákazník päťdverový liftback Grand Sport s benzínovým motorom 1,5 Turbo s výkonom 140 koní (104 kW) v prvej zo štyroch výbavových stupňov Selection. V druhej výbave Edition sa cena odvíja od 21 090 eur, v tretej Dynamic je základná cena 22 590 eur a v najvyššej Innovation je štartovacia cena 22 990 eur. Ku všetkým sa vzťahuje motor 1,5 Turbo s výkonom 140 koní.

Verzia kombi označovaná ako Sports Tourer je oproti limuzíne drahšia o tisíc eur a má základnú cenu 21 490 eur. Ceny vo vyšších výbavách verzie Sports Tourer sú odstupňované tak ako pri päťdverovom liftbacku – teda v každej vyššej výbave si kupujúci priplatí presne tisíc eur. Takže za Edition si zaplatíme 22 090 eur, Dynamic stojí 23 590 eur a Innovation má základnú cenu 23 990 eur. Vždy ide o verziu so základným motorom 1,5 Turbo (140 k).

Všetky ceny uvedené pre Insigniu Grand Sport i Sports Tourer sú uvádzacie akciové. Cenníkové ceny sú pri oboch modeloch, všetkých verziách i výbavách vyššie o 3500 eur. Súčasné uvádzacie ceny sú platné od 21. marca tohto roku.

Novinka Insignia okrem základnej benzínovej pohonnej jednotky 1,5 Turbo (140 k) môže mať vo všetkých výbavách, teda od Selection cez Edition, Dynamic a Innovation pod kapotou aj ďalší benzínový motor s rovnakým objemom, ale s výkonom 165 koní (122 kW). Dve najvyššie výbavy Danamic a Innovation ponúkajú aj motor 2,0 Turbo s výkonom 260 koní (190 kW).

2 Opel Insignia
Model Insignia v päťdverovej verzii liftback predstavil Opel v decembri minulého roku

So vznetových motorov ponúka Insignia tri. Dva 1,6 CDTI vo výkonových verziách 81 kW/110 k a 100 kW/136 k, tretí 2,0 CDTI má výkon 125 kW/170 k. Najmenej za "naftu" zaplatíme za Insigniu 1,6 CDTI/110 k vo výbave Selection – 22 690 eur. V rovnakej výbave ale so silnejším motorom 1,6 CDTI/136 k je cena 23 790 eur. Insignia s najvýkonnejším motorom 2,0 CDTI/170 k sa predáva za 24 990 eur. Aj tieto ceny sa vzťahujú k základnej výbave Selection.

Pripomeňme ešte ceny Insignie s najvýkonnejšími motormi v najvyššej výbave Innovation: s benzínovým 2,0 Turbo/260 k a 8stupňovou automatickou prevodovkou má cenu 31 390 eur a s turbodieselom 2,0 CDTI/170 k s rovnakou automatickou prevodovkou sa ponúka za 28 990 eur. Okrem tejto prevodovky ponúka Insignia aj 6stupňovú manuálnu prevodovku a 6stupňový automat. Všetky modely Opel Insignia od základného až po najdrahší v najvyššej výbave sú opatrené systémom Stop/Star.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.