Opel Insignia GSi, odteraz bez šesťvalca

Utorok, 25 júl 2017

Športovou verziou nového modelu Insignia sa Opel vracia od OPC k dávnejšiemu značeniu GSi, ktorým továreň z Rüsselsheimu označovala staršie modely Manta či Kadett. Pre vyznávačov športových modelov Opel môže byť Insignia GSi malým sklamaním, keďže nebude používať šesťvalcový motor, ale výlučne len štvorvalce, čo však športovej novinke Opla nemusí na dynamike nič ubrať.

1 Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi bude mať premiéru v polovici septembra vo Frankfurte

Namiesto predchodcom používaného vidlicového šesťvalca s objemom 2,8 litra bude mať športová Insignia GSi turbodúchadlom preplňovaný štvorvalcový dvojlitrový zážihový motor s výkonom 260 koní (191 kW) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Oproti predchodcovi Insignii OPC so šesťvalcom, ktorý mal 325 koní (239 kW) a 435 Nm je to o dosť nemej. Neskôr má mať športová Insignia GSi aj turbodiesel s rovnakým počtom valcov a zatiaľ neznámym výkonom.

Insignia GSi s benzínovým motorom sa bude spájať výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, kdesi vodič bude môcť prevody voliť aj pádlami pod volantom. Navyše môže si voliť bežný alebo športový mód zmeny prevodových stupňov. Štandardom pre verziu GSi bude tiež pohon 4x4, ktorý obstarajú dve lamelové spojky pri zadnej náprave.

Jazdné vlastnosti Insignie GSi má vylepšiť aj nižší podvozok s o 10 milimetrov kratšími pružinami a športové tlmiče pruženia. Lepšie brzdenie zverili konštruktéri brzdovému systému Brembo s prednými kotúčmi 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Jazdné vlastnosti modelu GSi ladil Opel na Severnej slučke Nürburgringu. Športovo založení vodiči si na novej Insignii GSi budú môcť vypnúť kontrolu trakcie.

Premiéru nová Insignia GSi bude mať v polovici septembra na jesennom autosalóne vo Franfurte nad Mohanom. Objednávať si novinku bude možné od polovice októbra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.