Opel Insignia GSi, odteraz bez šesťvalca

Utorok, 25 júl 2017

Športovou verziou nového modelu Insignia sa Opel vracia od OPC k dávnejšiemu značeniu GSi, ktorým továreň z Rüsselsheimu označovala staršie modely Manta či Kadett. Pre vyznávačov športových modelov Opel môže byť Insignia GSi malým sklamaním, keďže nebude používať šesťvalcový motor, ale výlučne len štvorvalce, čo však športovej novinke Opla nemusí na dynamike nič ubrať.

1 Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi bude mať premiéru v polovici septembra vo Frankfurte

Namiesto predchodcom používaného vidlicového šesťvalca s objemom 2,8 litra bude mať športová Insignia GSi turbodúchadlom preplňovaný štvorvalcový dvojlitrový zážihový motor s výkonom 260 koní (191 kW) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Oproti predchodcovi Insignii OPC so šesťvalcom, ktorý mal 325 koní (239 kW) a 435 Nm je to o dosť nemej. Neskôr má mať športová Insignia GSi aj turbodiesel s rovnakým počtom valcov a zatiaľ neznámym výkonom.

Insignia GSi s benzínovým motorom sa bude spájať výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, kdesi vodič bude môcť prevody voliť aj pádlami pod volantom. Navyše môže si voliť bežný alebo športový mód zmeny prevodových stupňov. Štandardom pre verziu GSi bude tiež pohon 4x4, ktorý obstarajú dve lamelové spojky pri zadnej náprave.

Jazdné vlastnosti Insignie GSi má vylepšiť aj nižší podvozok s o 10 milimetrov kratšími pružinami a športové tlmiče pruženia. Lepšie brzdenie zverili konštruktéri brzdovému systému Brembo s prednými kotúčmi 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Jazdné vlastnosti modelu GSi ladil Opel na Severnej slučke Nürburgringu. Športovo založení vodiči si na novej Insignii GSi budú môcť vypnúť kontrolu trakcie.

Premiéru nová Insignia GSi bude mať v polovici septembra na jesennom autosalóne vo Franfurte nad Mohanom. Objednávať si novinku bude možné od polovice októbra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.