Opel Insignia GSi, odteraz bez šesťvalca

Utorok, 25 júl 2017

Športovou verziou nového modelu Insignia sa Opel vracia od OPC k dávnejšiemu značeniu GSi, ktorým továreň z Rüsselsheimu označovala staršie modely Manta či Kadett. Pre vyznávačov športových modelov Opel môže byť Insignia GSi malým sklamaním, keďže nebude používať šesťvalcový motor, ale výlučne len štvorvalce, čo však športovej novinke Opla nemusí na dynamike nič ubrať.

1 Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi bude mať premiéru v polovici septembra vo Frankfurte

Namiesto predchodcom používaného vidlicového šesťvalca s objemom 2,8 litra bude mať športová Insignia GSi turbodúchadlom preplňovaný štvorvalcový dvojlitrový zážihový motor s výkonom 260 koní (191 kW) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Oproti predchodcovi Insignii OPC so šesťvalcom, ktorý mal 325 koní (239 kW) a 435 Nm je to o dosť nemej. Neskôr má mať športová Insignia GSi aj turbodiesel s rovnakým počtom valcov a zatiaľ neznámym výkonom.

Insignia GSi s benzínovým motorom sa bude spájať výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, kdesi vodič bude môcť prevody voliť aj pádlami pod volantom. Navyše môže si voliť bežný alebo športový mód zmeny prevodových stupňov. Štandardom pre verziu GSi bude tiež pohon 4x4, ktorý obstarajú dve lamelové spojky pri zadnej náprave.

Jazdné vlastnosti Insignie GSi má vylepšiť aj nižší podvozok s o 10 milimetrov kratšími pružinami a športové tlmiče pruženia. Lepšie brzdenie zverili konštruktéri brzdovému systému Brembo s prednými kotúčmi 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Jazdné vlastnosti modelu GSi ladil Opel na Severnej slučke Nürburgringu. Športovo založení vodiči si na novej Insignii GSi budú môcť vypnúť kontrolu trakcie.

Premiéru nová Insignia GSi bude mať v polovici septembra na jesennom autosalóne vo Franfurte nad Mohanom. Objednávať si novinku bude možné od polovice októbra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.