Opel Insignia: nový dizajn pre novú epochu

Piatok, 25 apríl 2008

Opel ohlásil premiéru dlho avizovanej novinky strednej triedy. Uskutoční sa v júli tohto roku na autosalóne v Londýne. Novinka s novým menom Insignia nahradí súčasný model Vectra.

Opel Insignia Opel Insignia

Nové meno, nový automobil, nová epocha – takto predstavuje Opel svoj nový model. A aby sme tomu uverili, pribalil k tomu štyri fotografie exteriéru. Pri pohľade na ne možno tvrdeniu výrobcu dať vo všetkom za pravdu. Vďaka svojmu atraktívnemu designu a sofistikovaným technológiám je nový Opel Insignia výrazným krokom k omladeniu značky.

Dizajn nového päťsedadlového modelu je pre značku Opel netradičný. Svojou siluetou Insignia pripomína veľké kupé a jej vzhľad je ďalším krokom v stratégii značky Opel: prinášať vyspelé technológie v atraktívnom balení. V tomto smere je nový model veľkým posunom vpred, keďže už na fotografiách vidieť, aká krásna limuzína sa nás pozerá. Revolučný dizajn sa musí páčiť každému, kto obdivuje pekné automobily.

Opel Insignia Opel Insignia

Vzhľad Insignie upúta z každého pohľadu, či už je to celková silueta, maska chladiča s novým logom značky Opel, bočný profil s netradične vedenými prelismi, tvar adaptívnych svetlometov, oblúkovitý tvar strechy, ktorý sa plynule zvažuje a nadväzuje na veko batožinového priestoru s decentne riešenou odtrhovou hranou. Všetky tieto dizajnérske prvky dávajú Insignii suverénny a pritom graciózny imidž.

Pre lepšiu predstavivosť o veľkosti nového modelu spomeňme, že Insignia svojou dĺžkou 4,83 metra je väčšia ako jej najvážnejší konkurenti. V šírke a rázvore je väčší len Ford Mondeo a Citroën C5 a na výšku má viac len Mondeo. Rekordne veľký je aj batožinový priestor Insignie s 500 litrami, len Mazda6 má 510 litrov.

Interiér rozvíja štýl exteriéru – všetky povrchy a ostatné prvky interiéru vynikajú dokonalým spracovaním každého detailu. Prístrojová doska sa na okrajoch plynulo zaobľuje a svojimi okrajmi prechádza do výplní dvier, takže pocitovo pôsobivo "objíma" tak vodiča, ako aj spolujazdca. Veľkú pozornosť venovali návrhári sedadlám, ktoré stanovujú najvyššie štandardy ergonomickosti, komfortu a bezpečnosti.

Adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) Insignie sú najnovšej generácie, pracujú v deviatich rôznych automaticky aktivovaných režimoch. Vďaka tomu má vodič vždy optimálny výhľad, čo zvyšuje bezpečnosť jazdy v noci. Novým prvkom svetlometov sú LED diódy pre denné svietenie, ktoré spotrebujú výrazne menej energie než konvenčné halogénové výbojky a znižujú tak emisie CO2 z doterajších 6 g/km prakticky na nulu.

Opel Insignia Opel Insignia

Od začiatku sa Insignie budú ponúkať vo verzii s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Vyspelý systém Adaptive 4x4 (s dvoma spojkami Haldex – jedna medzi prednou a zadnou nápravou, druhá ako zadný diferenciál) aktívne rozdeľuje krútiaci moment tak, aby bola zaručená optimálna trakcia, jazdná stabilita a špičkové jazdné vlastnosti.

Modely Insignia s pohonom všetkých štyroch kolies majú aktívny podvozok FlexRide, ktorého systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastaviť podvozok momentálnym jazdným podmienkam a vodičovi zvoliť si preferovaný jazdný režim. Systém FlexRide je k dispozícii i pre modely s pohonom len predných kolies.

Nová Insignia sa od uvedenia na trh bude dodávať so siedmimi motormi, pričom všetky spĺňajú podmienky emisnej normy Euro 5. Môžu spolupracovať s manuálnymi alebo automatickými šesťstupňovými prevodovkami. Štyri zážihové motory majú výkonovú škálu od 115 k do 260 k – tento výkon bude mať agregát 2,8 V6. Tri nové turbodiesely s priamym vstrekovaním nafty dávajú z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Ponuku motorov obohatia neskôr EcoFLEX verzie, ktoré produkujú minimum CO2 a objaviť sa majú aj ešte výkonnejšie agregáty.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.