Opel Insignia: nový štýl

Streda, 28 január 2009

Opel chcel v strednej triede preraziť na vrchol. Pokúšal sa o to s modelom Vectra. Neuspelo však niekoľko jej generácií. Až teraz, so zmenou mena a štýlu, keď Vectru nahradila Insignia. A je to trefa ako hrom. S týmto modelom je Opel takmer v cieli. Bude tomu tak naozaj?

Opel Insignia

Od polovice decembra minulého roku sa Opel Insignia predáva aj na Slovensku. Premiéru mala v Londýne začiatkom druhej polovice minulého roku. Insignia sa tu predstavila ako klasická štvordverová limuzína i vo vyhotovení päťdverového liftbacku. Obe karosárske verzie sú dlhé 4830 mm a rázvor náprav je 2737 mm. Už na jar tohto roku však príde na trh aj kombi Insignia Sports Tourer. Veľkou poctou pre nový model Opel Insignia je titul európske Auto roka 2009, ktorej sa Insignii dostalo v závere minulého roka.

Nový model má v ponuke pohonných jednotiek päť benzínových a tri naftové motory. Základnou pohonnou jednotkou je benzínový motor 1,6 s výkonom 115 koní, rovnaký objem má aj preplňovaná verzia, ale výkon 180 koní. Medzeru medzi týmito dvomi jednotkami vypĺňa nepreplňovaný motor s objemom 1,8 a výkonom 140 koní. V ponuke sú ďalej dva turbo motory. Prvým je dvojliter s výkonom 220 koní a druhým najsilnejší 2,8V6 s výkonom 260 koní. Tri dvojlitrové turbodieselové pohonné jednotky ponúkajú 110 koní, 130 koní a 160 koní. Paletu ponúkaných motorov posilní ešte v tomto roku nový dvojlitrový turbodiesel s dvoma turbami a s výkonom 190 koní.

Opel Insignia

Všetky motory – zážihové i vznetové – majú štvorventilový rozvod a sú štandardne prepojené so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Najvýkonnejšie verzie potom môžu byť prepojené so šesťstupňovým automatom. Modely poháňané zážihovými motormi 2,0 Turbo a 2,8 V6 Turbo môžu mať aj stály pohon všetkých kolies Adaptive 4x4, neskôr bude pohon Adaptive 4x4 k dispozícii i pre výkonnejšie vznetové verzie.

Insignia má klasický pohon predných kolies. Okrem predného pohonu ponúka aj s pohonom 4x4 s dvoma aldex spojkami. Z nich jedna slúži ako medzinápravový diferenciál, druhá ako zadný diferenciál. Insignia má úžasný dizajn a skvelú aerodynamiku (cx = 0,27) a pochváliť sa môže aj adaptívnym podvozkom FlexRide, inteligentným pohonom všetkých kolies Adaptive 4x4, svetlometmi AFL+ alebo kamerovým systémom Opel Eye a jej motory, ktoré plnia emisné limity normy Euro 5 a aj vďaka svojim vysokým výkonovým parametrom ponúkajú i pozoruhodný pôžitok z dynamickej jazdy, o čom sme sa mohli presvedčiť pri predvádzaní modelu Insignia pred pár dňami v Bratislave.

Insignia hatchbackInsignia sedan
Dĺžka (mm)4830
Šírka (mm)1856
Výška (mm)1498
Rázvor (mm)2737
Objem batožinového priestoru (l)520500

Cena nového modelu Insignia vo verzii sedan s motorom 1,6/115 k začína na 22 480 eurách, liftback je o 400 eur drahší. V ponuka sú štyri stupne výbav – Insignia, Edition, Sport a najvyššou je Cosmo.

Opel Insignia Opel Insignia Opel Insignia Opel Insignia Opel Insignia Opel Insignia Opel Insignia
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.