Opel Insignia OPC Unlimited: 270 km/h

Utorok, 10 máj 2011

Najvýkonnejšia Insignia OPC s 325 konskými silami pod kapotou je k dispozícii aj v špeciálnej verzii Unlimited bez elektronicky obmedzenej maximálnej rýchlosti. Tento nový špičkový model v portfóliu Opla, štandardne vybavený pohonom všetkých kolies Adaptive 4x4, dokáže dokonale využiť svoj dynamický potenciál. Vo verzii sedan s manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť až 270 km/h.

Opel Insignia OPC Unlimited
Špičkový model Insignia OPC v špeciálnej verzii Unlimited je v predaji už aj u nás

Špeciálnu edíciu zdôvodňuje Opel slovami svojho viceprezidenta pre predaj, marketing a popredajné služby Alain Visser tak, že Opel modelom Insignia OPC Unlimited vychádza v ústrety zákazníkom, ktorí si chcú vychutnať do detailov technické možnosti svojho vozidla, a pritom sú skúsení a zodpovední vodiči.

Insignia OPC Unlimited sa na pohľad odlišuje modrým logom Brembo na brzdách ako aj novým dizajnom rýchlomera a otáčkomera. Výrobca okrem toho plánuje vydanie špeciálnej matne čiernej edície.

Pod kapotou má OPC Unlimited turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec Ecotec s objemom 2,8 litra s výkonom 325 koní. Najvyšší krútiaci moment je 400 Nm a prenáša sa na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6stupňovej mechanickej prevodovky s ručným radením alebo šesťstupňovej automatickej, ktorá poskytuje aj možnosť manuálneho radenia, na prianie zákazníka aj s ovládaním na volante. Príplatok za novú automatickú prevodovku pre Insigniu OPC je 2700 eur.

Vysokovýkonná vlajková loď Insignia OPC Unlimited prichádza vo všetkých troch verziách karosérie. Na výber je klasický štvordverový sedan, päťdverový liftback alebo kombi Sports Tourer OPC. Jazdné výkony novej verzie Unlimited sú s výnimkou maximálnej rýchlosti zhodné so štandardnými modelmi OPC. Insignia OPC akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h za 6,0 až 6,6 sekundy – podľa typu karosérie a prevodovky. Hodnoty kombinovanej spotreby sú od 10,6 l/100 km do 11,0 l/100 km, emisie CO2ležia v rozpätí od 249 g/km do 259 g/km.

Riadiaci modul prevodovky je prepojený s podvozkom FlexRide, ktorý je súčasťou štandardného vybavenia Insignie OPC. Okrem štandardného režimu sú k dispozícii ďalšie dva režimy: pre dynamickejšiu jazdu Sport a najostrejším je mód OPC s nekompromisným využívaním celého potenciálu vozidla.

Inovatívny systém pohonu všetkých kolies Adaptive 4x4 zabezpečuje modelu Insignia OPC precíznu ovládateľnosť, maximálnu stabilitu a dokonalú trakciu. Systém využíva na rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy hydraulicky ovládanú viaclamelovú spojku Haldex v kombinácii s elektronickým samosvorným diferenciálom zadnej nápravy.

Pri kúpe modelu Unlimited zákazník automaticky získava Opel OPC tréning bezpečnej jazdy na skúšobnom okruhu značky Opel v nemeckom Dudenhofene. V tréningu sa majiteľ naučí bezpečne využívať mimoriadny dynamický potenciál modelu OPC pod vedením inštruktorov s praktickými skúsenosti v automobilovom športe i renomovaného pretekára Joachima Winkelhocka.

Insignia OPC Unlimited je k dispozícii aj pre slovenských zákazníkov a jej cenu stanovili na 43 750 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.