Opel Insignia: premiéra v Londýne

Sobota, 05 júl 2008

Nový elegantný a dynamický Opel Insignia sa verejnosti po prvý raz predstaví už koncom tohto mesiaca na autosalóne v Londýne. Hneď v dvoch verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Vlaková loď značky Opel, ktorá vyniká najnižším koeficientom aerodynamického odporu vo svojej triede, príde do predaja koncom tohto roka.

Opel Insignia Opel Insignia

V Londýne v dňoch od 23. júla do 3. augusta predstaví Opel svoj model strednej triedy Insignia. Nová vlajková loď sa bude vyrábať v dvoch karosárskych verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Obe verzie nového modelu majú elegantnú siluetu karosérie s krivkou strechy v štýle kupé. V oboch prípadoch majú automobily rovnakú dĺžku 4830 mm i rázvor 2737 mm.

Skutočnosť, že na trh prichádza hneď od začiatku súčasne verzia sedan i hatchback je obzvlášť dôležitá pre britský a francúzsky trh, kde 5dverový hatchback má tradične vysoký podiel na predaji automobilov strednej triedy. Nemeckí a španielski zákazníci viac preferujú štvordverovú verziu sedan. Ceny budú známe už 22. júla a na trh sa nový Opel Insignia dostane pred koncom tohto roka. Opel očakáva približne rovnaký objem predaja oboch variantov.

Opel Insignia

Od začiatku predaja bude mať Insignia k dispozícii široký rad pohonných jednotiek. Spolu sa bude ponúkať sedem motorov. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5 a budú sa dodávať so 6stupňovými prevodovkami. Tri benzínové štvorvalcové motory a jeden vidlicový šesťvalec budú mať výkon od 115 do 260 koní. Tri nové preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním, vyvinuté špeciálne pre Opel Insignia, majú zdvihový objem 2,0 litra a výkony od 110 do 160 k.

Novo vyvinutý podvozok môže byť vybavený inovatívnym integrovaným systémom FlexRide, ak aj sofistikovaným pohonom všetkých kolies Adaptive 4x4. Jeho schopnosť bleskurýchle prenášať a rozdeľovať krútiaci moment medzi štyri kolesá zabezpečuje špičkovú stabilitu a trakciu, ktorá zlepšuje ovládateľnosť i výkonnosť pri dynamickej jazde.

Vynikajúca aerodynamika Insignie je výsledkom doladenia v earodynamickom tuneli počas vyše 650 hodín. Nový automobil má tiež vynikajúcu jazdnú dynamiku, vo svojej triede najnižší koeficient aerodynamického odporu karosérie cx =0,27, nízke emisie CO2 a nízku spotrebu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.