Opel Insignia: premiéra v Londýne

Sobota, 05 júl 2008

Nový elegantný a dynamický Opel Insignia sa verejnosti po prvý raz predstaví už koncom tohto mesiaca na autosalóne v Londýne. Hneď v dvoch verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Vlaková loď značky Opel, ktorá vyniká najnižším koeficientom aerodynamického odporu vo svojej triede, príde do predaja koncom tohto roka.

Opel Insignia Opel Insignia

V Londýne v dňoch od 23. júla do 3. augusta predstaví Opel svoj model strednej triedy Insignia. Nová vlajková loď sa bude vyrábať v dvoch karosárskych verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Obe verzie nového modelu majú elegantnú siluetu karosérie s krivkou strechy v štýle kupé. V oboch prípadoch majú automobily rovnakú dĺžku 4830 mm i rázvor 2737 mm.

Skutočnosť, že na trh prichádza hneď od začiatku súčasne verzia sedan i hatchback je obzvlášť dôležitá pre britský a francúzsky trh, kde 5dverový hatchback má tradične vysoký podiel na predaji automobilov strednej triedy. Nemeckí a španielski zákazníci viac preferujú štvordverovú verziu sedan. Ceny budú známe už 22. júla a na trh sa nový Opel Insignia dostane pred koncom tohto roka. Opel očakáva približne rovnaký objem predaja oboch variantov.

Opel Insignia

Od začiatku predaja bude mať Insignia k dispozícii široký rad pohonných jednotiek. Spolu sa bude ponúkať sedem motorov. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5 a budú sa dodávať so 6stupňovými prevodovkami. Tri benzínové štvorvalcové motory a jeden vidlicový šesťvalec budú mať výkon od 115 do 260 koní. Tri nové preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním, vyvinuté špeciálne pre Opel Insignia, majú zdvihový objem 2,0 litra a výkony od 110 do 160 k.

Novo vyvinutý podvozok môže byť vybavený inovatívnym integrovaným systémom FlexRide, ak aj sofistikovaným pohonom všetkých kolies Adaptive 4x4. Jeho schopnosť bleskurýchle prenášať a rozdeľovať krútiaci moment medzi štyri kolesá zabezpečuje špičkovú stabilitu a trakciu, ktorá zlepšuje ovládateľnosť i výkonnosť pri dynamickej jazde.

Vynikajúca aerodynamika Insignie je výsledkom doladenia v earodynamickom tuneli počas vyše 650 hodín. Nový automobil má tiež vynikajúcu jazdnú dynamiku, vo svojej triede najnižší koeficient aerodynamického odporu karosérie cx =0,27, nízke emisie CO2 a nízku spotrebu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.