Opel Insignia Sports Tourer: Elegantný a praktický

Utorok, 31 október 2017

Po uvedení päťdverového liftbacku Insignia Grand Sport na slovenský trh v marci tohto roku, uvádza Opel teraz ďalšiu karosársku verziu, praktické kombi Sports Tourer. Aj tentoraz, podobne ako pred pol rokom pri príchode limuzíny Grand Sport na Slovensko, sme boli pri uvádzaní nového kombi Sports Tourer, reálne sme si na ňu siahli a vieme ako nové kombi Opla jazdí.

1 Opel Insignia Sports Tourer

Predchodca novinky je na trhu od roku 2009 a štyristotisíc predaných kusov hovorí o tom, aký veľký je záujem o segment s ktorým má Opel bohatú tradíciu a veľké skúsenosti. Opel sa v tomto segmente považuje za zakladateľa kombi, čo môže doložiť historickým počtom modelov tejto verzie. Spomeňme, že na začiatku mal Opel modely ako Olympia a Caravan už od rokov 1953, potom aj začiatkom sedemdesiatych rokov, napríklad model Ascona Voyage.

Pokračovateľom a posledným modelom kombi je Insignia, ktorú poznáme pod menom Sports Tourer a ktorý je na trhu od roku 2009. Nástupca prvej generácie môže podporiť záujem kupujúcich o toto vydarené kombi a navýšiť tých 400 tisíc doteraz predaných kombi Insignií. Má k tomu všetky predpoklady, pretože Insignia Sports Tourer je považovaná odbornou verejnosťou za jedno z najkrajších kombi na trhu v tomto segmente. Model sa môže pýšiť aj ocenením európske Auto roka 2009.

6 Opel Insignia Sports Tourer

Na slovenský trh vstúpila pred pár týždňami vlajková loď značky Opel vo verzii kombi, Insignia Sports Tourer, ako nový tromf rüsselsheimskej automobilky. Oproti predchodcovi je novinka ľahšia až o 200 kilogramov, je priestrannejšia a ponúka motory s výkonom až do 260 koní. Nechýba ani v tejto verzii nie celkom bežne ponúkaný pohon všetkých kolies (elektronicky riadený), navyše s unikátnou funkciou vektorovania krútiaceho momentu.

Kombi Sports Tourer, podobne ako päťdverový liftback Grand Sport, je nabité moderným technológiami, najmodernejšími asistenčnými systémami a technológiami konektivity a nijaký iný model v segmente neposkytuje takú širokú škálu inteligentných technológií. Má napríklad LED Matrix adaptívne svetlomety (diaľkové majú dosah až 400 metrov), head-up displej, 8stupňovú automatickú prevodovku, asistenčný systém OnStar a ďalšie. Sports Tourer disponuje agilnými jazdnými vlastnosťami, vysokou úžitkovou hodnotou, priestranným interiérom, ako aj najmodernejšími asistenčnými systémami a technológiami konektivity.

3 Opel Insignia Sports Tourer

Vyberať si zákazník môže zo štyroch výbavových stupňov. Základným je Selection, nasleduje Edition, tretím je Dynamic a najvyššou výbavou je Innovation .

Proporcie má Insignia Sports Tourer ako sa na veľké kombi patrí: dĺžka je 4986 mm, šírka 2093 mm a výška 1483 mm. Objem batožinového priestoru 560 až 1665 litrov, čo je o 130 litrov viac ako mal predchodca.

7 Opel Insignia Sports Tourer

Použité motory majú zníženú spotrebou paliva o 3 až 10 percent. Prepĺňované benzínové motory používajú nové vysokoúčinné turbodúchadlo. Kombi Insignia ponúka motory od 1,5 Turbo s výkonom 103 kW/140 k po 2,0 Turbo s výkonom 191 kW/260 k a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Týmto motorom je vybavená špičková verzia, ktorá sa kombinuje výhradne s pohonom štyroch kolies a 8stupňovou automatickou prevodovkou.

Turbodieselové pohonné jednotky sú od 1,6 l s výkonom od 81 kW/110 k po 2,0 BiTurbo s výkonom 154 kW/210 k. Prevodovky? Nová vysokoúčinná 6stupňová manuálna alebo nová 8-stupňová automatická.

9 Opel Insignia Sports Tourer

Cena novej Insignie Sports Tourer sa začína na sume 21 490 eur. Špičkový model s benzínovým motorom 2,0 Turbo (191 kW/260 k) má pohon 4x4, 8stupňový automat, vo výbave Innovation stojí 32 390 eur. Turbodiesel vo vrcholnej výbave má motor 2,0 CDTI BiTurbo a výkon 154 kW/210 k, pohon 4x4, 8stupňový automat a cenu 33 290 eur. Na všetky modely Insignia poskytuje Opel jednotnú dlhodobú akciovú zľavu 3500 eur.

1 Opel Insignia Sports Tourer 2 Opel Insignia Sports Tourer 3 Opel Insignia Sports Tourer 4 Opel Insignia Sports Tourer 5 Opel Insignia Sports Tourer 6 Opel Insignia Sports Tourer 7 Opel Insignia Sports Tourer 8 Opel Insignia Sports Tourer 9 Opel Insignia Sports Tourer
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.