Opel Insignia: už aj na LPG

Sobota, 28 júl 2012

Auto na lacnejší pohon plynom LPG bude čoskoro ponúkať Opel. Pôjde o model Insignia. Rüsselsheimský výrobca upravil na tento účel motor 1,4 Turbo. Kompletné označenie verzie s pohonom na plyn bude 1,4 Turbo LPG ecoFLEX a záujemcovia si ho budú môcť objednať už v auguste tohto roku.

 Opel Insignia LPG
Opel Insignia

S upraveným motorom na propan-butan má Insignia 1,4 Turbo LPG ecoFLEX výkon 140 koní a maximálny krútiaci moment 220 Nm a spotrebuje 7,6 litra LPG na 100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 124 g/km.

Oproti benzínovej verzii s motorom 1,4 Turbo, ktorá má spotrebu 5,7 l/100 km, má štvordverový sedan na LPG o takmer 40 percent nižšie náklady na palivo. Technológia na LPG bude pre štvordverovú a päťdverovú verziu, ako aj kombi Sports Tourer. Na komplexnú úprava dáva výrobca záruku 2 roky.

Turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec má zosilnené ventily a ventilové sedlá a modifikovanú riadiacu jednotku motora. Motor LPG sa kombinuje výlučne so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Palivová nádrž na LPG má objem 42 litrov a je integrovaná do priestoru rezervného kolesa tak, že základný objem variabilného batožinového priestoru zostal zachovaný.

Dojazd na LPG je do 500 kilometrov; ak vozidlo využije aj objem benzínovej nádrže, ktorá zostala v plnom rozsahu nezmenená, celkový dojazd je pre verzie sedan a liftback až 1700 kilometrov.

Vodič si môže prepínať medzi pohonom na LPG a benzín tlačidlom na prístrojovom paneli. Prevádzku na LPG signalizuje LED kontrolka.Veľmi prakticky je vyriešený palivomer v združenom prístroji: Zásobu LPG a benzínu zobrazuje ten istý indikátor.

Insignia 1,4 Turbo LPG bude v ponuke u predajcov Opel. Objednať si ju bude možné od augusta tohto roka. Za verziu LPG si zákazník priplatí 2000 eur nad cenu modelu s motorom 1,4 Turbo/140 k. Cena Insignia SDN 1,4 Turbo LPG začína na 24 890 eurách.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Komentáre
tieto auticka maju velmi slusne ceny aj vybavy

http://autobazar.pozri.sk/vyhladavanie-ponuk/opel/insignia

len nemam skusenosti so spolahlivostou ? Podeli sa niekdo ???
Pridal marek v nedeľu 29 júla 2012 o 20:13
Dobry den,
odporucate kupu tohto vozidla?

Vdaka

T.R.
Pridal T. v piatok 23 novembra 2012 o 12:55
Ahoj,

mam 2 insignie. Prva r.v.2010 ma 75-tisic km bez poruchy, alebo ineho ako zarucneho servisu. Druha ma teraz 10 mesiacov, cca. 17-tisic km, bola jedna mala reklamacia, bezplatne odstranili za 24 hodin.
Pridal Rado v stredu 06 marca 2013 o 21:34
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.