Opel Vivaro novej generácie

Streda, 26 marec 2014

Druhá generácia Opel Vivaro sa začne predávať v lete tohto roku a po prvý raz prináša do segmentu ľahkých úžitkových vozidiel filozofiu dizajnu Opel "sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou". Nový vzhľad dopĺňajú najmodernejšie technológie a ďalšie praktické a inovatívne prvky tak pod kapotou ako aj v kabíne.

Opel Vivaro
Opel Vivaro je sesterským modelom s Renaultom Trafic. Do predaja príde v toto leto.

Exteriér nového modelu Opel Vivaro je oproti predchodcovi elegantnejší a modernejší. S veľkou maskou chladiča, charakteristickými prednými reflektormi a bočnou krivkou v profile čepele využíva výrazové prvky aktuálneho dizajnu značky, čím sa úžitkové Vivaro približuje k tvarom osobných modelov Opel.

V ponuke budú tri verzie vonkajšieho dizajnu – robustná dodávka, reprezentatívna mobilná kancelária a komfortný osobný automobil s veľkou prepravnou kapacitou. Opel ponúka pre Vivaro tiež novú paletu 11 odtieňov farieb, z ktorých päť je štandardných a 6 metalizovaných. Po uvedení na trh budú k dispozícii ďalšie špecifické farby pre špeciálne využitie vozidla. Tak si zákazníci budú môcť objednať Opel Vivaro prispôsobený pre každú podnikateľskú alebo komerčnú aktivitu.

Nová generácia modelu Vivaro pokračuje v koncepcii rozmanitých verzií, ale aj v rozličných konfiguráciách v dvoch dĺžkach a s dvoma výškami strechy. Ako skriňová dodávka, Combi so zasklenou kabínou, skriňová dodávka s dvojitou kabínou a ako malý autobus. Vivaro aj pri novom modeli pokračuje v dvoch veľkostných alternatívach – prvej s dĺžkou približne 5 metrov a druhej o 40 centimetrov dlhšej, čo vytvára väčší priestor v interiéri a zvyšuje prepravnú funkčnosť.

Pod kapotou bude Vivaro využívať najmodernejšie turbodieselové motory 1,6 CDTI a 1,6 BiTurbo CDTI so sekvenčným prepĺňaním dvoma turbodúchadlami a dvoma chladičmi stlačeného vzduchu. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ktoré pracujú buď samostatne alebo spoločne, kombinuje vysoký výkon s priaznivou spotrebou paliva.

Vivaro bolo vyvinuté v spolupráci s Renaultom a aj naďalej bude schádzať z výrobnej linky v závode Luton vo Veľkej Británii.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.