Opel Vivaro novej generácie

Streda, 26 marec 2014

Druhá generácia Opel Vivaro sa začne predávať v lete tohto roku a po prvý raz prináša do segmentu ľahkých úžitkových vozidiel filozofiu dizajnu Opel "sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou". Nový vzhľad dopĺňajú najmodernejšie technológie a ďalšie praktické a inovatívne prvky tak pod kapotou ako aj v kabíne.

Opel Vivaro
Opel Vivaro je sesterským modelom s Renaultom Trafic. Do predaja príde v toto leto.

Exteriér nového modelu Opel Vivaro je oproti predchodcovi elegantnejší a modernejší. S veľkou maskou chladiča, charakteristickými prednými reflektormi a bočnou krivkou v profile čepele využíva výrazové prvky aktuálneho dizajnu značky, čím sa úžitkové Vivaro približuje k tvarom osobných modelov Opel.

V ponuke budú tri verzie vonkajšieho dizajnu – robustná dodávka, reprezentatívna mobilná kancelária a komfortný osobný automobil s veľkou prepravnou kapacitou. Opel ponúka pre Vivaro tiež novú paletu 11 odtieňov farieb, z ktorých päť je štandardných a 6 metalizovaných. Po uvedení na trh budú k dispozícii ďalšie špecifické farby pre špeciálne využitie vozidla. Tak si zákazníci budú môcť objednať Opel Vivaro prispôsobený pre každú podnikateľskú alebo komerčnú aktivitu.

Nová generácia modelu Vivaro pokračuje v koncepcii rozmanitých verzií, ale aj v rozličných konfiguráciách v dvoch dĺžkach a s dvoma výškami strechy. Ako skriňová dodávka, Combi so zasklenou kabínou, skriňová dodávka s dvojitou kabínou a ako malý autobus. Vivaro aj pri novom modeli pokračuje v dvoch veľkostných alternatívach – prvej s dĺžkou približne 5 metrov a druhej o 40 centimetrov dlhšej, čo vytvára väčší priestor v interiéri a zvyšuje prepravnú funkčnosť.

Pod kapotou bude Vivaro využívať najmodernejšie turbodieselové motory 1,6 CDTI a 1,6 BiTurbo CDTI so sekvenčným prepĺňaním dvoma turbodúchadlami a dvoma chladičmi stlačeného vzduchu. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ktoré pracujú buď samostatne alebo spoločne, kombinuje vysoký výkon s priaznivou spotrebou paliva.

Vivaro bolo vyvinuté v spolupráci s Renaultom a aj naďalej bude schádzať z výrobnej linky v závode Luton vo Veľkej Británii.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.