Opel Vivaro novej generácie

Streda, 26 marec 2014

Druhá generácia Opel Vivaro sa začne predávať v lete tohto roku a po prvý raz prináša do segmentu ľahkých úžitkových vozidiel filozofiu dizajnu Opel "sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou". Nový vzhľad dopĺňajú najmodernejšie technológie a ďalšie praktické a inovatívne prvky tak pod kapotou ako aj v kabíne.

Opel Vivaro
Opel Vivaro je sesterským modelom s Renaultom Trafic. Do predaja príde v toto leto.

Exteriér nového modelu Opel Vivaro je oproti predchodcovi elegantnejší a modernejší. S veľkou maskou chladiča, charakteristickými prednými reflektormi a bočnou krivkou v profile čepele využíva výrazové prvky aktuálneho dizajnu značky, čím sa úžitkové Vivaro približuje k tvarom osobných modelov Opel.

V ponuke budú tri verzie vonkajšieho dizajnu – robustná dodávka, reprezentatívna mobilná kancelária a komfortný osobný automobil s veľkou prepravnou kapacitou. Opel ponúka pre Vivaro tiež novú paletu 11 odtieňov farieb, z ktorých päť je štandardných a 6 metalizovaných. Po uvedení na trh budú k dispozícii ďalšie špecifické farby pre špeciálne využitie vozidla. Tak si zákazníci budú môcť objednať Opel Vivaro prispôsobený pre každú podnikateľskú alebo komerčnú aktivitu.

Nová generácia modelu Vivaro pokračuje v koncepcii rozmanitých verzií, ale aj v rozličných konfiguráciách v dvoch dĺžkach a s dvoma výškami strechy. Ako skriňová dodávka, Combi so zasklenou kabínou, skriňová dodávka s dvojitou kabínou a ako malý autobus. Vivaro aj pri novom modeli pokračuje v dvoch veľkostných alternatívach – prvej s dĺžkou približne 5 metrov a druhej o 40 centimetrov dlhšej, čo vytvára väčší priestor v interiéri a zvyšuje prepravnú funkčnosť.

Pod kapotou bude Vivaro využívať najmodernejšie turbodieselové motory 1,6 CDTI a 1,6 BiTurbo CDTI so sekvenčným prepĺňaním dvoma turbodúchadlami a dvoma chladičmi stlačeného vzduchu. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ktoré pracujú buď samostatne alebo spoločne, kombinuje vysoký výkon s priaznivou spotrebou paliva.

Vivaro bolo vyvinuté v spolupráci s Renaultom a aj naďalej bude schádzať z výrobnej linky v závode Luton vo Veľkej Británii.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.