Opel Zafira Life: Z MPV osobná dodávka s veľkým D

Nedeľa, 26 máj 2019

Opel predstavil prednedávnom nový model Zafira, ktorý s doterajšou Zafirou má spoločné len meno. Vychádza z modelov skupiny PSA, konkrétne Citroëna Space Tourer a Peugeota Traveller. Nová Zafira sa na trhu objaví vo verzii osobnej dodávky, po nej príde potom aj úžitková verzia, ktorá nahradí model Vivaro.

DSC 0002
Opel Zafira Life – osobná dodávka sa ukázala na slovenskej premiére v Bratislave

Po tom, ako Opel prešiel do skupiny PSA, jeho modely majú inú fazónu a postupne preberajú aj francúzsku techniku. Teraz prišiel rad na Zafiru postavenú na platforme modelov Citroën Space Tourer a Peugeot Traveller, a rovnakú techniku používa aj Toyota Proace Verso.

Novinka príde postupne v dĺžkach 460 cm, 495 cm a 530 cm a má tak mnohostranné využitie. V roku 2021 pribudnú aj elektrické verzie. Prvou Zafirou, ktorá príde na trh už čo nevidieť, bude osobná verzia Life.

Nová Zafira je nepriamym nástupcom aktuálnej, ktorá sa teraz dopredáva. Novinka vo verzii Life je iná aj v tom, že už to nie je MPV, ale osobná dodávka. Uvezie osem cestujúcich a oproti predchodcovi má priestrannejší interiér.

Štvrtá generácia Zafiry je nepriamym nástupcom dosluhujúceho modelu. Okrem osobnej dodávky bude aj úžitková verzia a nahradí Vivaro. Aj keď nová Zafira má zhodný základ s francúzskymi osobnými dodávkami, tiež siluetu a kabína, predná časť je čistý Opel.

Zafira vo verzii Small je dlhá 4,6 metra, Medium 4,95 metra a Large 5,3 metra. Všestranne nastaviteľné komfortné sedadlo vodiča už v základnej výbave Medium zvyšuje pohodlie na úroveň áut vyššej kategórie. Nechýbajú jej ani asistenčné systémy ako Hill Start Assist, tempomat s obmedzovačom rýchlosti či kontrola trakcie so zásahom prostredníctvom bŕzd.

Vyššie výbavy Zafiry sľubujú ešte bohatšiu výbavu, ako kožené čalúnenie, automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel, head-up displej, adaptívny tempomat a iné, nie bežné prvky v tejto kategórii vozidiel.

Spočiatku by sa pod kapotou mali objaviť turbodieselové motory 1,5 BlueHDi (88 kW) a 2,0 BlueHDi (110 kW,130 kW) z ponuky francúzskych sesterských dodávok. Verzie s elektrickým pohonom prídu v roku 2021. Budú tiež verzie s pohonom všetkých kolies.

DSC 0002 DSC 0004 DSC 0013 DSC 0015 DSC 0018 DSC 0019 DSC 0020 DSC 0021
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."