Peugeot 108: Malá Veľká novinka

Štvrtok, 20 február 2014

Jednou z trojičiek fabriky v Kolíne pri Prahe je najmenší Peugeot 107. Vyrába sa už plných deväť rokov, takže pripravovaný model 108, ktorý ho nahradí, prichádza práve včas. Aj keď súčasný model ešte stále nepatrí do starého železa, čas pre model, ktorý ho nahradí, práve nastal a nastupujúci Peugeot 108 sa hlási na tento svet.

1 Peugeot 108
Nový Peugeot 108 sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve, v predaji bude v lete

Po deviatich rokoch výroby a dvoch modernizáciách sa o slovo hlási nový dizajn a nová technika. Už z uverejnených obrázkov vidieť, že nový najmenší Peugeot nádherne vyzerá, má moderný dizajn a je elegantný. Má charakteristické črty nových peugetov a v hornej časti masky chladiča nechýba typický nápis značky.

Francúzsky výrobca hneď od začiatku ráta okrem tradičného troj- a päťdverového hatchbacku aj s verziou označenou ako 108 Top. Ňou je model s elektricky ovládanou plátennou strechou v odtieňoch čierna, červená alebo sivá. Ladiť by mala k niektorým z ôsmich odtieňov karosérie, ktoré budú nový Peugeot 108 zdobiť. Na výber budú tri druhy interiéru a sedem zostáv ozdobných samolepiek na karosériu a niektoré jej diely, napríklad na strechu, kapotu či vonkajšie spätné zrkadlá.

Aj keď ide o najmenší model automobilky, jednoduchosť týchto malých modelov je už minulosťou. Nový model 108 bude mať také vymoženosti, aké boli ešte donedávna doménou vyšších kategórií. Brzdová sústava je sériovo vybavená ABS, elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku, asistentom brzdenia v núdzovej situácii a vypínateľným ESP. Systém bŕzd je vpredu vybavený vetranými kotúčmi s priemerom 247 mm vpredu a 200 mm bubnami vzadu. K dispozícii má model 108 pneumatiky s rozmerom 165/65 R14 alebo 165/60 R15.

Najmenší Peugeot má šesť airbagov už v sériovej výbave, môže mať bezkľúčový vstup a štartovanie, automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru, LCD palubného počítača, 7palcový dotykový displej s možnosťou hlasového ovládania, bezdrôtové prepojenie Buetooht a iné.

Ponuka pohonných jednotiek pozostáva zo štyroch trojvalcových agregátov: 1,0 e-VTi68 BVM 5, 88 g CO2/km, 1,0 VTi68 BVM 5, 95 g CO2/km, 1,0 VTi68 ETG 5, 97 g CO2/km a nového PureTech 1,2 VTi 82 BVM 5, 99 g CO2/km.

Peugeot 108 sa radí svojou hmotnosťou 860 kg do "mušej" váhy. Oproti predchodcovi je o niečo dlhší – má 3470 mm. Objem batožinového priestoru je 196 litrov so súpravou na lepenie, s rezervným kolesom 180 litrov. Zvýšiť na 750 litrov ho možno sklopením operadiel zadnej lavice, ktorá je delená v pomere 50/50.

Premiéra Peugeota 108 sa uskutoční začiatkom marca v Ženeve, do predaja príde potom v priebehu letných mesiacov.

1 Peugeot 108 2 Peugeot 108 3 Peugeot 108 4 Peugeot 108 Top
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.