Peugeot 2008 DKR: Beštia pre Dakar 2015

Streda, 16 apríl 2014

Peugeot už koncom marca oznámil svoje rozhodnutie zúčastniť sa Rallye Dakar 2015. Oznámil tiež mená jazdcov, ktorí sa posadia za volant nových špeciálov: Španiel Carlos Sainz, ktorý už raz pocítil slasť víťazstva na Dakare a päťnásobný motocyklový víťaz tejto diaľkovej rallye Francúz Cyril Despres. Teraz, v polovici apríla, priniesli Francúzi aj prvé fotografie nového Peugeota 2008 DKR, špeciálu pre Dakar 2015.

1 Peugeot 2008 DKR
Špeciál Peugeot 2008 DKR, nová zbraň francúzskeho výrobcu pre Rallye Dakar 2015

Už produkčný model Peugeot 2008 si za krátky čas výroby získal silný imidž všade kde sa predáva. Je najnovší crossover francúzskej automobilky a v Európe je veľkým hitom. Aj preto považujú v Peugeote rozhodnutie štartovať s týmto upraveným modelom za dobré marketingové rozhodnutie.

Carlos Sainz a Cyril Despres budú na Dakare 2015 hájiť farby tímu Peugeot Total. Peugeot, Red Bull a Total sa na tom definitívne dohodli, takže účasť tímu Peugeot Total na Dakare 2015 je hotovou vecou.. Svoje nadšenie vyjadril päťnásobný víťaz Dakaru Cyril Despres slovami:"Motivuje ma tento neuveriteľný projekt Peugeotu aj preto, že Red Bull mi dal krídla vzlietnuť z môjho motocykla na sedadla vodiča špeciálu 2008 DKR."

Rozhodnutie štartovať na Dakare podporil aj minuloročný úspech Peugeota 208 T16 na pretekoch na Pikes Peak, kde tento špeciál s levom v znaku a v sedadle so Sebatienom Loebom suverénne zvíťazil v novom rekorde týchto slávnych pretekov. Aj na ňom sa podieľalo trio Peugeot, Red Bull a Total, ktoré sa teraz sústreďuje na budúcoročný Dakar.

2 Peugeot 2008 DKR
"Beštia" 2008 DKR má fascinujúce tvary, veľké kolesá a raritou sú chýbajúce zadné dvere

Špeciál Peugeot 2008 DKR pôsobí už na prvý pohľad veľmi svalnato, pričom jeho tvorcovia nehodnotia dakarský špeciál 2008 DKR ako siláka, ale ako plnokrvníka, ktorý na Dakare 2015 zabojuje vo farbách tímu Peugeot Total a Red Bullu. Peugeot nepôjde na Dakar v role nováčika, keďže na tejto rallye v rokoch 1987 až 1990 dakarskú rallye vyhral štyrikrát za sebou. Nadviaže návrat na Dakar po dvadsiatich piatich rokoch na tieto úspechy?

Kľúčovou pre konštruktérov bola otázka pohonu dvoch alebo štyroch kolies. Rozhodnutie ovplyvnil aj dizajn vozidla. Vývojový tím urobil dôkladnú analýzu toho, čo už existuje vo svete cross country a zvažoval prínosy rôznych riešení . Nakoniec sa rozhodli pre prístup, ktorý bol odlišný od konkurencie a dospeli k tomu, že schopnosti pohonu dvoch kolies na piesku sú lepšie. To umožnilo, aby pod blatníky dostali väčšie kolesá a profitovalo z toho tiež odpruženie s väčším zdvihom.

Možno je prekvapením, že dakarský model 2008 DKR má pohon len dvoch kolies vyvinutý Centrom Peugeot Styl a Dizajn oddelenia Peugeot Sport . V tejto podobe bude pripravený bojovať v terénoch a púšťach južnej Ameriky. S pohonom dvoch kolies má bohaté skúsenosti najmä Carlos Sainz, ktorý posledné dva roky jazdil na Dakare s buginou s takýmto pohonom a Španiel vidí jeho veľký potenciál hlavne v piesočnatých úsekoch rallye.

3 Peugeot 2008 DKR
Z pohonu dvoch kolies Peugeota 2008 DKR profituje aj odpruženie s väčším zdvihom

Peugeot 2008 DKR nemá zadné dvere, takže pôsobí skôr ako auto, ktoré pripomína karosériou typ kupé. Tvary karosérie 2008 DKR tak pôsobia fascinujúce a tento špeciál Peugeotu určite spôsobí rozruch ešte pred tým ako začne vo farbách Red Bull a Totalu víriť prach na Rallye Dakar.

Aká pohonná jednotka sa skrýva pod kapotou špeciálu 2008 DKR zostáva zatiaľ tajomstvom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.