Peugeot 2008 DKR: Beštia pre Dakar 2015

Streda, 16 apríl 2014

Peugeot už koncom marca oznámil svoje rozhodnutie zúčastniť sa Rallye Dakar 2015. Oznámil tiež mená jazdcov, ktorí sa posadia za volant nových špeciálov: Španiel Carlos Sainz, ktorý už raz pocítil slasť víťazstva na Dakare a päťnásobný motocyklový víťaz tejto diaľkovej rallye Francúz Cyril Despres. Teraz, v polovici apríla, priniesli Francúzi aj prvé fotografie nového Peugeota 2008 DKR, špeciálu pre Dakar 2015.

1 Peugeot 2008 DKR
Špeciál Peugeot 2008 DKR, nová zbraň francúzskeho výrobcu pre Rallye Dakar 2015

Už produkčný model Peugeot 2008 si za krátky čas výroby získal silný imidž všade kde sa predáva. Je najnovší crossover francúzskej automobilky a v Európe je veľkým hitom. Aj preto považujú v Peugeote rozhodnutie štartovať s týmto upraveným modelom za dobré marketingové rozhodnutie.

Carlos Sainz a Cyril Despres budú na Dakare 2015 hájiť farby tímu Peugeot Total. Peugeot, Red Bull a Total sa na tom definitívne dohodli, takže účasť tímu Peugeot Total na Dakare 2015 je hotovou vecou.. Svoje nadšenie vyjadril päťnásobný víťaz Dakaru Cyril Despres slovami:"Motivuje ma tento neuveriteľný projekt Peugeotu aj preto, že Red Bull mi dal krídla vzlietnuť z môjho motocykla na sedadla vodiča špeciálu 2008 DKR."

Rozhodnutie štartovať na Dakare podporil aj minuloročný úspech Peugeota 208 T16 na pretekoch na Pikes Peak, kde tento špeciál s levom v znaku a v sedadle so Sebatienom Loebom suverénne zvíťazil v novom rekorde týchto slávnych pretekov. Aj na ňom sa podieľalo trio Peugeot, Red Bull a Total, ktoré sa teraz sústreďuje na budúcoročný Dakar.

2 Peugeot 2008 DKR
"Beštia" 2008 DKR má fascinujúce tvary, veľké kolesá a raritou sú chýbajúce zadné dvere

Špeciál Peugeot 2008 DKR pôsobí už na prvý pohľad veľmi svalnato, pričom jeho tvorcovia nehodnotia dakarský špeciál 2008 DKR ako siláka, ale ako plnokrvníka, ktorý na Dakare 2015 zabojuje vo farbách tímu Peugeot Total a Red Bullu. Peugeot nepôjde na Dakar v role nováčika, keďže na tejto rallye v rokoch 1987 až 1990 dakarskú rallye vyhral štyrikrát za sebou. Nadviaže návrat na Dakar po dvadsiatich piatich rokoch na tieto úspechy?

Kľúčovou pre konštruktérov bola otázka pohonu dvoch alebo štyroch kolies. Rozhodnutie ovplyvnil aj dizajn vozidla. Vývojový tím urobil dôkladnú analýzu toho, čo už existuje vo svete cross country a zvažoval prínosy rôznych riešení . Nakoniec sa rozhodli pre prístup, ktorý bol odlišný od konkurencie a dospeli k tomu, že schopnosti pohonu dvoch kolies na piesku sú lepšie. To umožnilo, aby pod blatníky dostali väčšie kolesá a profitovalo z toho tiež odpruženie s väčším zdvihom.

Možno je prekvapením, že dakarský model 2008 DKR má pohon len dvoch kolies vyvinutý Centrom Peugeot Styl a Dizajn oddelenia Peugeot Sport . V tejto podobe bude pripravený bojovať v terénoch a púšťach južnej Ameriky. S pohonom dvoch kolies má bohaté skúsenosti najmä Carlos Sainz, ktorý posledné dva roky jazdil na Dakare s buginou s takýmto pohonom a Španiel vidí jeho veľký potenciál hlavne v piesočnatých úsekoch rallye.

3 Peugeot 2008 DKR
Z pohonu dvoch kolies Peugeota 2008 DKR profituje aj odpruženie s väčším zdvihom

Peugeot 2008 DKR nemá zadné dvere, takže pôsobí skôr ako auto, ktoré pripomína karosériou typ kupé. Tvary karosérie 2008 DKR tak pôsobia fascinujúce a tento špeciál Peugeotu určite spôsobí rozruch ešte pred tým ako začne vo farbách Red Bull a Totalu víriť prach na Rallye Dakar.

Aká pohonná jednotka sa skrýva pod kapotou špeciálu 2008 DKR zostáva zatiaľ tajomstvom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.