Peugeot 206+: nová budúcnosť

Piatok, 27 marec 2009

Peugeot zmodernizoval starší model 206 v duchu jeho nástupcu Peugeota 207 a je z toho dvestošesť plus – Peugeot 206+. Súbežne pobeží výroba oboch modelov a Peugeot tým chce dosiahnuť jednak vyššiu predajnosť svojich áut v segmente malých automobilov, zároveň ponúknuť svojim verným automobil, ktorý vyzerá takmer tak ako posledná verzia, ale je cenovo dostupnejší.

Peugeot 206+

Dvestošestka sa predstavila v roku 1998 a jej obľúbenosť bola tak vysoká, že doteraz sa jej predalo 6,5 milióna. To sa v histórii automobilky nepodarilo žiadnemu inému modelu. V Peugeote prišli s originálnym nápadom ako predĺžiť vek tohto v súčasnosti už jedenásťročného modelu, keď vzhľad 206-ky pretvorili na obraz súčasného modelu 207. Teda aspoň v tom, čo upúta už pri prvom pohľade. Predná časť nového modelu 206+, prakticky od nárazníka po predné dvere, je akoby odrezaná z jeho nástupcu. A tak sa zrodil nový model Peugeot 206+, ktorý nahrádza pôvodný model z konca minulého storočia.

Štylistické prelínanie vonkajších zmien Peugeota 207 s modelom 206+ je najmä v prednom nárazníku s novou maskou chladiča, prednej kapote, nových predných blatníkoch, hlavných a hmlových svetlometoch, nových kolesách a bočných lištách, zadnom nárazníku a zadných koncových svetlách. Zmeny smerom k modernizácii sú aj v novej originálnej kabíne 206+ viac prívetivej k cestujúcim, najmä modernejšej palubnej doske s prístrojom akoby zo sveta motocyklov, inovovanom čalúnení a materiáloch s novou povrchovou úpravou.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ nebude ponúkať pôvodnú paletu motorov pôvodného modelu, ale aj nová ponuka určite uspokojí záujemcov o automobil, ktorý je lacnejší, ale dosť podobný modelu 207. Model 206+ bude mať na výber tri pohonné jednotky, všetky s priaznivou spotrebou a nízkymi emisiami. Základným je benzínový motor 1,1/60 k (kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km, emisie CO2 135 g/km), výkonnejším 1,4/75 k (6,3 l/100 km, CO2 150 g/km). Naftu v ponuke zastupuje modernizovaný vznetový motor 1,4 HDi/70 k s kombinovanou spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 110 g/km.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ sa u nás začne predávať od 1. apríla tohto roku. Bude v dvoch úrovniach výbavy Urban a Trendy pre obe karosárske verzie – trojdverovú i päťdverovú. Na Slovensku však bude dostupný len prvý stupeň Urban.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.