Peugeot 206+: nová budúcnosť

Piatok, 27 marec 2009

Peugeot zmodernizoval starší model 206 v duchu jeho nástupcu Peugeota 207 a je z toho dvestošesť plus – Peugeot 206+. Súbežne pobeží výroba oboch modelov a Peugeot tým chce dosiahnuť jednak vyššiu predajnosť svojich áut v segmente malých automobilov, zároveň ponúknuť svojim verným automobil, ktorý vyzerá takmer tak ako posledná verzia, ale je cenovo dostupnejší.

Peugeot 206+

Dvestošestka sa predstavila v roku 1998 a jej obľúbenosť bola tak vysoká, že doteraz sa jej predalo 6,5 milióna. To sa v histórii automobilky nepodarilo žiadnemu inému modelu. V Peugeote prišli s originálnym nápadom ako predĺžiť vek tohto v súčasnosti už jedenásťročného modelu, keď vzhľad 206-ky pretvorili na obraz súčasného modelu 207. Teda aspoň v tom, čo upúta už pri prvom pohľade. Predná časť nového modelu 206+, prakticky od nárazníka po predné dvere, je akoby odrezaná z jeho nástupcu. A tak sa zrodil nový model Peugeot 206+, ktorý nahrádza pôvodný model z konca minulého storočia.

Štylistické prelínanie vonkajších zmien Peugeota 207 s modelom 206+ je najmä v prednom nárazníku s novou maskou chladiča, prednej kapote, nových predných blatníkoch, hlavných a hmlových svetlometoch, nových kolesách a bočných lištách, zadnom nárazníku a zadných koncových svetlách. Zmeny smerom k modernizácii sú aj v novej originálnej kabíne 206+ viac prívetivej k cestujúcim, najmä modernejšej palubnej doske s prístrojom akoby zo sveta motocyklov, inovovanom čalúnení a materiáloch s novou povrchovou úpravou.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ nebude ponúkať pôvodnú paletu motorov pôvodného modelu, ale aj nová ponuka určite uspokojí záujemcov o automobil, ktorý je lacnejší, ale dosť podobný modelu 207. Model 206+ bude mať na výber tri pohonné jednotky, všetky s priaznivou spotrebou a nízkymi emisiami. Základným je benzínový motor 1,1/60 k (kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km, emisie CO2 135 g/km), výkonnejším 1,4/75 k (6,3 l/100 km, CO2 150 g/km). Naftu v ponuke zastupuje modernizovaný vznetový motor 1,4 HDi/70 k s kombinovanou spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 110 g/km.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ sa u nás začne predávať od 1. apríla tohto roku. Bude v dvoch úrovniach výbavy Urban a Trendy pre obe karosárske verzie – trojdverovú i päťdverovú. Na Slovensku však bude dostupný len prvý stupeň Urban.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.