Peugeot 208 R5: Nahradí 207 S2000

Pondelok, 28 január 2013

Peugeot už začína finišovať s náhradou za úspešný súťažný model 207 S2000 a naostro testuje nový súťažný špeciál 208 R5. Ako koncept sa tento model predstavil na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži, v súčasnosti ho Peugeot testuje v spolupráci s írskym jazdcom Craigom Breenom.

Peugeot 208 R5
Peugeot 208 R5 je nová zbraň francúzskej automobilky na automobilové súťaže

Nový súťažný špeciál Peugeot 208 R5 by mal byť určený hlavne pre súkromné rallye tímy. Základom je nový malý hatchback 208 , ktorý automobilka výrazne priostrila. Bude náhradou za úspešného súťažného predchodcu Peugeot 207 S2000. Nový špeciál by k nedočkavým záujemcom mal doraziť v druhej polovici tohto roku. Potom by mohol stihnúť väčšiu časť tohtoročnej súťažnej sezóny. Dovtedy chcú v Peugeote pripraviť nový model tak, aby mohol nadviazať na úspešné účinkovanie predchodcu v automobilových súťažiach.

Testovania a dokončovanie vývojových prác nového Peugeotu 208 R5 prebiehalo v decembri minulého roku. Ďalšie takmer týždňové testovanie sa uskutočnilo pred pár dňami pri meste Riboux na juhu Francúzska, aj tentoraz za volantom s Írom Craigom Breenom.

Peugeot 208 R5 pripravuje fabrika v súlade s predpismi FIA pre novú kategóriu R5. Cieľom FIA je znížiť náklady na súťažné špeciály a súčasne nahradiť terajšiu triedu Super2000. Craig Breen už má prvé skúsenosti spoza volantu nového 208 R5. Podľa neho je skvelé testovať tento automobil. Pochvaľoval si najmä motor – výkon i krútiaci moment. Tiež prevodovku s dobrým odstupňovaním, pričom o brzdách sa vyjadril, že sú vynikajúce. Za volantom 208 R5 vraj zažil veľmi vzrušujúci týždeň.

Pod kapotou R5 bude preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, schopný vytočiť sa do 7500 otáčok. Výkon by mal dosahovať 180 koní a najvyšší krútiaci moment 400 Nm, ktoré bude posielať cez dva samosvorné diferenciály na všetky štyri kolesá. Tie budú mať na asfalt obuté pneumatiky 225/45 R18 a na štrkovité trate 215/65 R15.

Technickým riaditeľom projektu je Alexis Avril. Podľa neho decembrový test bol v podstate shakedownom, ale týždeň v januári nám poskytol zrelý pohľad na našu vývojovú prácu. Teraz tím potrebuje najazdiť čo najviac kilometrov, aby si overil správnosť technického riešenia každého detailu.

Peugeot 208 R5 si záujemcovia budú môcť objednávať už od marca tohto roku. Model 208 R5 je po základnom modeli a súťažnej predokolke 208 R2 treťou verziou Peugeotu 208.

Peugeot 208 R5 Peugeot 208 R5 Craig Breen

Video player is loading, please wait...

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.