Peugeot 208 R5: Nahradí 207 S2000

Pondelok, 28 január 2013

Peugeot už začína finišovať s náhradou za úspešný súťažný model 207 S2000 a naostro testuje nový súťažný špeciál 208 R5. Ako koncept sa tento model predstavil na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži, v súčasnosti ho Peugeot testuje v spolupráci s írskym jazdcom Craigom Breenom.

Peugeot 208 R5
Peugeot 208 R5 je nová zbraň francúzskej automobilky na automobilové súťaže

Nový súťažný špeciál Peugeot 208 R5 by mal byť určený hlavne pre súkromné rallye tímy. Základom je nový malý hatchback 208 , ktorý automobilka výrazne priostrila. Bude náhradou za úspešného súťažného predchodcu Peugeot 207 S2000. Nový špeciál by k nedočkavým záujemcom mal doraziť v druhej polovici tohto roku. Potom by mohol stihnúť väčšiu časť tohtoročnej súťažnej sezóny. Dovtedy chcú v Peugeote pripraviť nový model tak, aby mohol nadviazať na úspešné účinkovanie predchodcu v automobilových súťažiach.

Testovania a dokončovanie vývojových prác nového Peugeotu 208 R5 prebiehalo v decembri minulého roku. Ďalšie takmer týždňové testovanie sa uskutočnilo pred pár dňami pri meste Riboux na juhu Francúzska, aj tentoraz za volantom s Írom Craigom Breenom.

Peugeot 208 R5 pripravuje fabrika v súlade s predpismi FIA pre novú kategóriu R5. Cieľom FIA je znížiť náklady na súťažné špeciály a súčasne nahradiť terajšiu triedu Super2000. Craig Breen už má prvé skúsenosti spoza volantu nového 208 R5. Podľa neho je skvelé testovať tento automobil. Pochvaľoval si najmä motor – výkon i krútiaci moment. Tiež prevodovku s dobrým odstupňovaním, pričom o brzdách sa vyjadril, že sú vynikajúce. Za volantom 208 R5 vraj zažil veľmi vzrušujúci týždeň.

Pod kapotou R5 bude preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, schopný vytočiť sa do 7500 otáčok. Výkon by mal dosahovať 180 koní a najvyšší krútiaci moment 400 Nm, ktoré bude posielať cez dva samosvorné diferenciály na všetky štyri kolesá. Tie budú mať na asfalt obuté pneumatiky 225/45 R18 a na štrkovité trate 215/65 R15.

Technickým riaditeľom projektu je Alexis Avril. Podľa neho decembrový test bol v podstate shakedownom, ale týždeň v januári nám poskytol zrelý pohľad na našu vývojovú prácu. Teraz tím potrebuje najazdiť čo najviac kilometrov, aby si overil správnosť technického riešenia každého detailu.

Peugeot 208 R5 si záujemcovia budú môcť objednávať už od marca tohto roku. Model 208 R5 je po základnom modeli a súťažnej predokolke 208 R2 treťou verziou Peugeotu 208.

Peugeot 208 R5 Peugeot 208 R5 Craig Breen

Video player is loading, please wait...

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.