Peugeot 208:prvé informácie

Streda, 09 november 2011

Peugeot uvedie na jar budúceho roku nový model 208. Francúzska automobilka tak po piatich rokoch nahradí v triede malých automobilov súčasný model 207. Hneď od začiatku bude k dispozícii v trojdverovej a päťdverovej verzii. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje a chce ním zaznamenať skutočný generačný skok.

Peugeot 208
Nový Peugeot 208 má podľa riaditeľa projektu rozlišovať dobu pred a po modeli 208

Nástupca doterajšieho 207 bude kratší o 7 cm, oproti predchodcovi ľahší od 110 do 173 kg (podľa verzie), keďže má hmotnosť len 975 kg . Nový model má nadviazať na úspechy predchádzajúcich malých modelov, akými boli 205, 206 a 207. Peugeot by s novým malým modelom chcel naviazať na nedávne úspechy predchádzajúceho modelu 207, ktorý bol najpredávanejším modelom značky a v roku 2007 dokonca najpredávanejším automobilom v Európe.

O veľkom očakávaní a význame nového modelu 208 pre Peugeot svedčia aj výroky najvyšších predstaviteľov automobilky. Napríklad generálny riaditeľ Peugeot Vincent Rambaud sa vyjadril, že"s modelom 208 mení značka Peugeot epochu". Alebo riaditeľ projektu Alain Tranzer si myslí, že"budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu".

Peugeot 208
Interiér modelu 208 ponúkne nový dizajn palubnej dosky a výbornú ergonómiu

Nový Peugeot 208 je výsledkom úspešnej optimalizovanej architektúry, je veľmi kompaktný s nízkym aerodynamickým súčiniteľom Cx=0,29, karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia. Napriek tomu má priestrannejší vnútrajšok, viac priestoru pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5cm) a väčší batožinový priestor (+15 litrov).

S modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99 g/km. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop/Start novej generácie e-HDi. Najúspornejšia verzia vykazuje spotrebu paliva len 3,4 l/100km a emisie CO2 len 87g/km, pričom v priemere nové modely 208 neprekročia hodnotu 99 g/km.

Premiéru bude mať nový Peugeot 208 pravdepodobne na jar 2012 na autosalóne v Ženeve a predávať sa začne v priebehu roku 2012. Vyrábať sa bude na Slovensku v závode PSA pri Trnave.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.