Peugeot 208:prvé informácie

Streda, 09 november 2011

Peugeot uvedie na jar budúceho roku nový model 208. Francúzska automobilka tak po piatich rokoch nahradí v triede malých automobilov súčasný model 207. Hneď od začiatku bude k dispozícii v trojdverovej a päťdverovej verzii. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje a chce ním zaznamenať skutočný generačný skok.

Peugeot 208
Nový Peugeot 208 má podľa riaditeľa projektu rozlišovať dobu pred a po modeli 208

Nástupca doterajšieho 207 bude kratší o 7 cm, oproti predchodcovi ľahší od 110 do 173 kg (podľa verzie), keďže má hmotnosť len 975 kg . Nový model má nadviazať na úspechy predchádzajúcich malých modelov, akými boli 205, 206 a 207. Peugeot by s novým malým modelom chcel naviazať na nedávne úspechy predchádzajúceho modelu 207, ktorý bol najpredávanejším modelom značky a v roku 2007 dokonca najpredávanejším automobilom v Európe.

O veľkom očakávaní a význame nového modelu 208 pre Peugeot svedčia aj výroky najvyšších predstaviteľov automobilky. Napríklad generálny riaditeľ Peugeot Vincent Rambaud sa vyjadril, že"s modelom 208 mení značka Peugeot epochu". Alebo riaditeľ projektu Alain Tranzer si myslí, že"budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu".

Peugeot 208
Interiér modelu 208 ponúkne nový dizajn palubnej dosky a výbornú ergonómiu

Nový Peugeot 208 je výsledkom úspešnej optimalizovanej architektúry, je veľmi kompaktný s nízkym aerodynamickým súčiniteľom Cx=0,29, karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia. Napriek tomu má priestrannejší vnútrajšok, viac priestoru pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5cm) a väčší batožinový priestor (+15 litrov).

S modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99 g/km. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop/Start novej generácie e-HDi. Najúspornejšia verzia vykazuje spotrebu paliva len 3,4 l/100km a emisie CO2 len 87g/km, pričom v priemere nové modely 208 neprekročia hodnotu 99 g/km.

Premiéru bude mať nový Peugeot 208 pravdepodobne na jar 2012 na autosalóne v Ženeve a predávať sa začne v priebehu roku 2012. Vyrábať sa bude na Slovensku v závode PSA pri Trnave.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.