Peugeot 208:prvé informácie

Streda, 09 november 2011

Peugeot uvedie na jar budúceho roku nový model 208. Francúzska automobilka tak po piatich rokoch nahradí v triede malých automobilov súčasný model 207. Hneď od začiatku bude k dispozícii v trojdverovej a päťdverovej verzii. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje a chce ním zaznamenať skutočný generačný skok.

Peugeot 208
Nový Peugeot 208 má podľa riaditeľa projektu rozlišovať dobu pred a po modeli 208

Nástupca doterajšieho 207 bude kratší o 7 cm, oproti predchodcovi ľahší od 110 do 173 kg (podľa verzie), keďže má hmotnosť len 975 kg . Nový model má nadviazať na úspechy predchádzajúcich malých modelov, akými boli 205, 206 a 207. Peugeot by s novým malým modelom chcel naviazať na nedávne úspechy predchádzajúceho modelu 207, ktorý bol najpredávanejším modelom značky a v roku 2007 dokonca najpredávanejším automobilom v Európe.

O veľkom očakávaní a význame nového modelu 208 pre Peugeot svedčia aj výroky najvyšších predstaviteľov automobilky. Napríklad generálny riaditeľ Peugeot Vincent Rambaud sa vyjadril, že"s modelom 208 mení značka Peugeot epochu". Alebo riaditeľ projektu Alain Tranzer si myslí, že"budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu".

Peugeot 208
Interiér modelu 208 ponúkne nový dizajn palubnej dosky a výbornú ergonómiu

Nový Peugeot 208 je výsledkom úspešnej optimalizovanej architektúry, je veľmi kompaktný s nízkym aerodynamickým súčiniteľom Cx=0,29, karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia. Napriek tomu má priestrannejší vnútrajšok, viac priestoru pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5cm) a väčší batožinový priestor (+15 litrov).

S modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99 g/km. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop/Start novej generácie e-HDi. Najúspornejšia verzia vykazuje spotrebu paliva len 3,4 l/100km a emisie CO2 len 87g/km, pričom v priemere nové modely 208 neprekročia hodnotu 99 g/km.

Premiéru bude mať nový Peugeot 208 pravdepodobne na jar 2012 na autosalóne v Ženeve a predávať sa začne v priebehu roku 2012. Vyrábať sa bude na Slovensku v závode PSA pri Trnave.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.