Peugeot 301: druhý lacný sedan z Francúzska

Utorok, 13 november 2012

Ďalšia automobilka, ktorá sa pustila do výroby cenovo prístupného modelu, je francúzsky Peugeot. Sedan s levom v znaku, Peugeot 301, je pripravený biť sa o svoju pozíciu na trhu lacných sedanov a chce byť tvrdým súperom tak pre koncernového súrodenca Citroën C-Elysée, pre Škodu Rapid a ďalšie konkurenčné modely.

Peugeot 301
Sedan Peugeot 301 zaujme elegantným francúzskym dizajnom, priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a nízkou a nízkou cenou

Peugeot svoj nový model uviedol do predaja koncom minulého týždňa s cenou od 8 490 eur. Vidí sa vám, že toto číslo je vám povedomé. Určite, ak ste zachytili informáciu o Citroëne C-Elysée, ktorý je sesterským modelom nového Peugeota 301. Okrem rovnakej začínajúcej ceny má nový 301 takmer na vlas rovnaké aj vonkajšie rozmery ako C-Elysée. Na dĺžku (4442 resp. 4427 mm) a šírku (1741 resp. 1748 mm) sú len milimetrové rozdiely, výška 1477 mm oboch áut je zhodná. Rovnako aj rázvor náprav 2652 mm , takže aj ponuka priestoru na zadných sedadlách je rovnako veľkorysá.

Ak hľadáme ďalšie zhody medzi novinkami Peugeot 301 a C-Elysée, potom sú rovnaké pohonné jednotky. Aj model 301 ponúka dva benzínové motory a jeden turbodiesel, všetky s identickými objemami i výkonmi. Základný benzínový trojvalec má objem 1,2 litra a výkon 72 koní (53 kW), výkonnejší 4valec má objem 1,6 litra a výkon 115 koní (85 kW). Turbodiesel má objem 1,6 litra a výkon 92 koní (68 kW). Prevodovka je zatiaľ ku všetkým motorom len päťstupňová, čoskoro ju doplní robotizovaná.

Zákazník má na výber rovnako tri stupne výbavy: Access, Active a Allure. Už základná dokáže uspokojiť aj pomerne náročných zákazníkov. Veď bezpečnostných prvkov má protiblokovací systém bŕzd, rozdeľovanie brzdného účinku, systém podpory brzdenia v núdzi, stabilizačný a protipreklzový systém, štyri bočné airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a kotviace body Isofix pre detské sedačky.

Z komfortných prvkov má základná výbava Access centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a elektricky ovládané okná vpredu. Manuálnu klimatizáciu ponúka prostredná výbava Active. Najvyššia Allure pridáva automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, zliatinové 16palcové disky kolies a iné.

Kto by si chcel priplatiť na vyšší komfort, môže mať alarm s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá, metalický lak, predné hmlové svetlá, alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.

Okrem týchto prvkov chce Peugeot 301 zapôsobiť na svojich zákazníkov aj svojim dizajnom, ale predovšetkým vlastnosťami, kvôli ktorým novinka vlastne vznikla: robustným zovňajškom, priestranným interiérom, druhým najväčším v triede, ohromne veľkým batožinovým priestorom, nízkou spotrebou a čo najnižšou cenou.

Peugeot 301 je automobil šitý na mieru slovenského zákazníka: už sme uviedli, že má priestranný interiér, kráľovský priestor na zadných sedadlách, enormne veľký batožinový priestor, nízku spotrebu. Vhodný na každodenné používanie, ale aj plniť požiadavky rodiny, dobrý na víkendy i dovolenkové cesty. Uspokojí elegantným dizajnom, je bezpečný, aj úsporný. A za dobrú cenu.

Peugeot 301 – ceny a výbava

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Access8 490
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Access10 690
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Active9 990
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Active10 990
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Active12 190
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Allure10 790
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Allure11 790
1,6 HDiMan. 5stup.68/92kAllure12 990

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.