Peugeot 301: druhý lacný sedan z Francúzska

Utorok, 13 november 2012

Ďalšia automobilka, ktorá sa pustila do výroby cenovo prístupného modelu, je francúzsky Peugeot. Sedan s levom v znaku, Peugeot 301, je pripravený biť sa o svoju pozíciu na trhu lacných sedanov a chce byť tvrdým súperom tak pre koncernového súrodenca Citroën C-Elysée, pre Škodu Rapid a ďalšie konkurenčné modely.

Peugeot 301
Sedan Peugeot 301 zaujme elegantným francúzskym dizajnom, priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a nízkou a nízkou cenou

Peugeot svoj nový model uviedol do predaja koncom minulého týždňa s cenou od 8 490 eur. Vidí sa vám, že toto číslo je vám povedomé. Určite, ak ste zachytili informáciu o Citroëne C-Elysée, ktorý je sesterským modelom nového Peugeota 301. Okrem rovnakej začínajúcej ceny má nový 301 takmer na vlas rovnaké aj vonkajšie rozmery ako C-Elysée. Na dĺžku (4442 resp. 4427 mm) a šírku (1741 resp. 1748 mm) sú len milimetrové rozdiely, výška 1477 mm oboch áut je zhodná. Rovnako aj rázvor náprav 2652 mm , takže aj ponuka priestoru na zadných sedadlách je rovnako veľkorysá.

Ak hľadáme ďalšie zhody medzi novinkami Peugeot 301 a C-Elysée, potom sú rovnaké pohonné jednotky. Aj model 301 ponúka dva benzínové motory a jeden turbodiesel, všetky s identickými objemami i výkonmi. Základný benzínový trojvalec má objem 1,2 litra a výkon 72 koní (53 kW), výkonnejší 4valec má objem 1,6 litra a výkon 115 koní (85 kW). Turbodiesel má objem 1,6 litra a výkon 92 koní (68 kW). Prevodovka je zatiaľ ku všetkým motorom len päťstupňová, čoskoro ju doplní robotizovaná.

Zákazník má na výber rovnako tri stupne výbavy: Access, Active a Allure. Už základná dokáže uspokojiť aj pomerne náročných zákazníkov. Veď bezpečnostných prvkov má protiblokovací systém bŕzd, rozdeľovanie brzdného účinku, systém podpory brzdenia v núdzi, stabilizačný a protipreklzový systém, štyri bočné airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a kotviace body Isofix pre detské sedačky.

Z komfortných prvkov má základná výbava Access centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a elektricky ovládané okná vpredu. Manuálnu klimatizáciu ponúka prostredná výbava Active. Najvyššia Allure pridáva automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, zliatinové 16palcové disky kolies a iné.

Kto by si chcel priplatiť na vyšší komfort, môže mať alarm s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá, metalický lak, predné hmlové svetlá, alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.

Okrem týchto prvkov chce Peugeot 301 zapôsobiť na svojich zákazníkov aj svojim dizajnom, ale predovšetkým vlastnosťami, kvôli ktorým novinka vlastne vznikla: robustným zovňajškom, priestranným interiérom, druhým najväčším v triede, ohromne veľkým batožinovým priestorom, nízkou spotrebou a čo najnižšou cenou.

Peugeot 301 je automobil šitý na mieru slovenského zákazníka: už sme uviedli, že má priestranný interiér, kráľovský priestor na zadných sedadlách, enormne veľký batožinový priestor, nízku spotrebu. Vhodný na každodenné používanie, ale aj plniť požiadavky rodiny, dobrý na víkendy i dovolenkové cesty. Uspokojí elegantným dizajnom, je bezpečný, aj úsporný. A za dobrú cenu.

Peugeot 301 – ceny a výbava

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Access8 490
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Access10 690
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Active9 990
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Active10 990
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Active12 190
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Allure10 790
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Allure11 790
1,6 HDiMan. 5stup.68/92kAllure12 990

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.