Peugeot 301: druhý lacný sedan z Francúzska

Utorok, 13 november 2012

Ďalšia automobilka, ktorá sa pustila do výroby cenovo prístupného modelu, je francúzsky Peugeot. Sedan s levom v znaku, Peugeot 301, je pripravený biť sa o svoju pozíciu na trhu lacných sedanov a chce byť tvrdým súperom tak pre koncernového súrodenca Citroën C-Elysée, pre Škodu Rapid a ďalšie konkurenčné modely.

Peugeot 301
Sedan Peugeot 301 zaujme elegantným francúzskym dizajnom, priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a nízkou a nízkou cenou

Peugeot svoj nový model uviedol do predaja koncom minulého týždňa s cenou od 8 490 eur. Vidí sa vám, že toto číslo je vám povedomé. Určite, ak ste zachytili informáciu o Citroëne C-Elysée, ktorý je sesterským modelom nového Peugeota 301. Okrem rovnakej začínajúcej ceny má nový 301 takmer na vlas rovnaké aj vonkajšie rozmery ako C-Elysée. Na dĺžku (4442 resp. 4427 mm) a šírku (1741 resp. 1748 mm) sú len milimetrové rozdiely, výška 1477 mm oboch áut je zhodná. Rovnako aj rázvor náprav 2652 mm , takže aj ponuka priestoru na zadných sedadlách je rovnako veľkorysá.

Ak hľadáme ďalšie zhody medzi novinkami Peugeot 301 a C-Elysée, potom sú rovnaké pohonné jednotky. Aj model 301 ponúka dva benzínové motory a jeden turbodiesel, všetky s identickými objemami i výkonmi. Základný benzínový trojvalec má objem 1,2 litra a výkon 72 koní (53 kW), výkonnejší 4valec má objem 1,6 litra a výkon 115 koní (85 kW). Turbodiesel má objem 1,6 litra a výkon 92 koní (68 kW). Prevodovka je zatiaľ ku všetkým motorom len päťstupňová, čoskoro ju doplní robotizovaná.

Zákazník má na výber rovnako tri stupne výbavy: Access, Active a Allure. Už základná dokáže uspokojiť aj pomerne náročných zákazníkov. Veď bezpečnostných prvkov má protiblokovací systém bŕzd, rozdeľovanie brzdného účinku, systém podpory brzdenia v núdzi, stabilizačný a protipreklzový systém, štyri bočné airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a kotviace body Isofix pre detské sedačky.

Z komfortných prvkov má základná výbava Access centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a elektricky ovládané okná vpredu. Manuálnu klimatizáciu ponúka prostredná výbava Active. Najvyššia Allure pridáva automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, zliatinové 16palcové disky kolies a iné.

Kto by si chcel priplatiť na vyšší komfort, môže mať alarm s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá, metalický lak, predné hmlové svetlá, alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.

Okrem týchto prvkov chce Peugeot 301 zapôsobiť na svojich zákazníkov aj svojim dizajnom, ale predovšetkým vlastnosťami, kvôli ktorým novinka vlastne vznikla: robustným zovňajškom, priestranným interiérom, druhým najväčším v triede, ohromne veľkým batožinovým priestorom, nízkou spotrebou a čo najnižšou cenou.

Peugeot 301 je automobil šitý na mieru slovenského zákazníka: už sme uviedli, že má priestranný interiér, kráľovský priestor na zadných sedadlách, enormne veľký batožinový priestor, nízku spotrebu. Vhodný na každodenné používanie, ale aj plniť požiadavky rodiny, dobrý na víkendy i dovolenkové cesty. Uspokojí elegantným dizajnom, je bezpečný, aj úsporný. A za dobrú cenu.

Peugeot 301 – ceny a výbava

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Access8 490
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Access10 690
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Active9 990
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Active10 990
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Active12 190
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Allure10 790
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Allure11 790
1,6 HDiMan. 5stup.68/92kAllure12 990

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.