Peugeot 301, francúzsky sedan po facelifte

Pondelok, 28 november 2016

Po facelifte Citroënu C-Elysée urobil rovnaký krok aj jeho koncernový brat Peugeot 301. Oba sedany z kategórie globálnych modelov prišli na trh v roku 2012, takže obe automobilky nastúpili teraz na cestu ich modernizácie. Model 301 so znakom leva v znaku prináša vo faceliftovanej podobe viac luxusu i nové technické inovácie, napríklad nový multimediálny systém alebo automatickú prevodovku. Nový vonkajší vzhľad dopĺňa aj vylepšená výbava v duchu doby.

1 Peugeot 301
Peugeot 301 pôsobí robustným dojmom, karoséria je v štýle súčasného dizajnu značky

Peugeot 301 je prvý model francúzskej automobilky vyvinutý špeciálne pre segment, ktorý na medzinárodných trhoch oslovuje zákazníkov hľadajúcich sedan. Od uvedenia na trh v roku 2012 sa vyrobilo viac ako 360 000 týchto sedanov. Zákazníkom imponuje priestranná kabína a veľký objem batožinového priestoru, ktorý je jeden z najväčších v segmente. Peugeot model 301 vyvinul výhradne pre krajiny, ktoré hľadajú trojpriestorový automobil.

2 Peugeot 301
Interiér modelu 301 je v štýle trendu Peugeota, je zbavený množstva tlačidiel či ovládacích gombíkov. Má nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom doplneným o navigáciu TomTom a zadnú parkovaciu kameru. Nechýba ani možnosť prepojenia systému na smartfón.

Karoséria nového modelu je odetá podľa aktuálneho dizajnového trendu značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.

Interiéru vládne veľký sedempalcový dotykový displej. Vďaka použitej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.

Vodičovi a jeho štyrom spolucestujúcim slúži pohodlný a kvalitne spracovaný interiér. Batožinový priestor má objem 640 litrov a patrí medzi najväčšie v segmente. Sklopením zadných operadiel sa zväčší na 1332 litrov.

Základnou pohonnou jednotkou je trojvalcový benzínový 1,2 PureTech 82, ktorý používa vo svete viac ako milión automobilov Peugeot. Ďalším benzínovým je štvorvalec 1,6 VTi 115. V základe pre oba motory je 5stupňový manuál, ale pre posledný to môže byť za príplatok 6-stupňový automat EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift.

Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1,6 BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie. Pre vybrané trhy sa bude do sedanov 301 montovať motor 1,6 HDi 92. K obom sa radí 5stupňový manuál.

3 Peugeot 301
Zadné koncové svetlá Peugeota 301 majú výraznú grafiku, ktorá vraj má pripomínať levie pazúry

Nový Peugeot 301 sa vyrába v španielskom meste Vigo, v závode, ktorý spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.