Peugeot 301, francúzsky sedan po facelifte

Pondelok, 28 november 2016

Po facelifte Citroënu C-Elysée urobil rovnaký krok aj jeho koncernový brat Peugeot 301. Oba sedany z kategórie globálnych modelov prišli na trh v roku 2012, takže obe automobilky nastúpili teraz na cestu ich modernizácie. Model 301 so znakom leva v znaku prináša vo faceliftovanej podobe viac luxusu i nové technické inovácie, napríklad nový multimediálny systém alebo automatickú prevodovku. Nový vonkajší vzhľad dopĺňa aj vylepšená výbava v duchu doby.

1 Peugeot 301
Peugeot 301 pôsobí robustným dojmom, karoséria je v štýle súčasného dizajnu značky

Peugeot 301 je prvý model francúzskej automobilky vyvinutý špeciálne pre segment, ktorý na medzinárodných trhoch oslovuje zákazníkov hľadajúcich sedan. Od uvedenia na trh v roku 2012 sa vyrobilo viac ako 360 000 týchto sedanov. Zákazníkom imponuje priestranná kabína a veľký objem batožinového priestoru, ktorý je jeden z najväčších v segmente. Peugeot model 301 vyvinul výhradne pre krajiny, ktoré hľadajú trojpriestorový automobil.

2 Peugeot 301
Interiér modelu 301 je v štýle trendu Peugeota, je zbavený množstva tlačidiel či ovládacích gombíkov. Má nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom doplneným o navigáciu TomTom a zadnú parkovaciu kameru. Nechýba ani možnosť prepojenia systému na smartfón.

Karoséria nového modelu je odetá podľa aktuálneho dizajnového trendu značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.

Interiéru vládne veľký sedempalcový dotykový displej. Vďaka použitej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.

Vodičovi a jeho štyrom spolucestujúcim slúži pohodlný a kvalitne spracovaný interiér. Batožinový priestor má objem 640 litrov a patrí medzi najväčšie v segmente. Sklopením zadných operadiel sa zväčší na 1332 litrov.

Základnou pohonnou jednotkou je trojvalcový benzínový 1,2 PureTech 82, ktorý používa vo svete viac ako milión automobilov Peugeot. Ďalším benzínovým je štvorvalec 1,6 VTi 115. V základe pre oba motory je 5stupňový manuál, ale pre posledný to môže byť za príplatok 6-stupňový automat EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift.

Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1,6 BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie. Pre vybrané trhy sa bude do sedanov 301 montovať motor 1,6 HDi 92. K obom sa radí 5stupňový manuál.

3 Peugeot 301
Zadné koncové svetlá Peugeota 301 majú výraznú grafiku, ktorá vraj má pripomínať levie pazúry

Nový Peugeot 301 sa vyrába v španielskom meste Vigo, v závode, ktorý spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.