Peugeot 301, francúzsky sedan po facelifte

Pondelok, 28 november 2016

Po facelifte Citroënu C-Elysée urobil rovnaký krok aj jeho koncernový brat Peugeot 301. Oba sedany z kategórie globálnych modelov prišli na trh v roku 2012, takže obe automobilky nastúpili teraz na cestu ich modernizácie. Model 301 so znakom leva v znaku prináša vo faceliftovanej podobe viac luxusu i nové technické inovácie, napríklad nový multimediálny systém alebo automatickú prevodovku. Nový vonkajší vzhľad dopĺňa aj vylepšená výbava v duchu doby.

1 Peugeot 301
Peugeot 301 pôsobí robustným dojmom, karoséria je v štýle súčasného dizajnu značky

Peugeot 301 je prvý model francúzskej automobilky vyvinutý špeciálne pre segment, ktorý na medzinárodných trhoch oslovuje zákazníkov hľadajúcich sedan. Od uvedenia na trh v roku 2012 sa vyrobilo viac ako 360 000 týchto sedanov. Zákazníkom imponuje priestranná kabína a veľký objem batožinového priestoru, ktorý je jeden z najväčších v segmente. Peugeot model 301 vyvinul výhradne pre krajiny, ktoré hľadajú trojpriestorový automobil.

2 Peugeot 301
Interiér modelu 301 je v štýle trendu Peugeota, je zbavený množstva tlačidiel či ovládacích gombíkov. Má nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom doplneným o navigáciu TomTom a zadnú parkovaciu kameru. Nechýba ani možnosť prepojenia systému na smartfón.

Karoséria nového modelu je odetá podľa aktuálneho dizajnového trendu značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.

Interiéru vládne veľký sedempalcový dotykový displej. Vďaka použitej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.

Vodičovi a jeho štyrom spolucestujúcim slúži pohodlný a kvalitne spracovaný interiér. Batožinový priestor má objem 640 litrov a patrí medzi najväčšie v segmente. Sklopením zadných operadiel sa zväčší na 1332 litrov.

Základnou pohonnou jednotkou je trojvalcový benzínový 1,2 PureTech 82, ktorý používa vo svete viac ako milión automobilov Peugeot. Ďalším benzínovým je štvorvalec 1,6 VTi 115. V základe pre oba motory je 5stupňový manuál, ale pre posledný to môže byť za príplatok 6-stupňový automat EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift.

Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1,6 BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie. Pre vybrané trhy sa bude do sedanov 301 montovať motor 1,6 HDi 92. K obom sa radí 5stupňový manuál.

3 Peugeot 301
Zadné koncové svetlá Peugeota 301 majú výraznú grafiku, ktorá vraj má pripomínať levie pazúry

Nový Peugeot 301 sa vyrába v španielskom meste Vigo, v závode, ktorý spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.