Peugeot 301: priestranný a robustný

Piatok, 27 júl 2012

Peugeot pripravil nový sedan, ktorého označením 301 sa vracia do minulosti. Nový Peugeot 301 je určený na trhy s menej kvalitnými cestami a klientelou, ktorá považuje vnútornú priestrannosť a životnosť auta za dosť určujúci faktor. Výsledkom je model 301, v ktorom vládne priestrannosť a má predpoklady pre dlhú životnosť. Nový model má byť tiež odpoveďou konkurencii, ktorá Peugeotu uberá zákazníkov.

Peugeot 301
Peugeot sa označením 301 u svojho nového modelu vracia k pôvodného značeniu

Nový Peugeot 301 ponúkne zákazníkom výhodu v tom, že to bude síce trojpriestorový sedan, ale zároveň aj praktický liftback. Jeho piate dvere so svojou praktickou výklopnou stenou robia automobil variabilnejším oproti klasickým sedanom. S dĺžkou 444 cm a rázvorom náprav 265 cm sa radí do nižšej strednej triedy. Okrem priestranného interiéru poteší budúcich zákazníkov aj objemom batožinového priestoru 506 litrov.

Podvozok je adaptovaný na cesty s horším povrchom s cieľom zabezpečiť posádke čo najlepší jazdný komfort. Jeho pevnosť zvýšili konštruktéri použitím väčšieho počtu spevňovacích skrutiek i ďalšími opatreniami. Model 301 má dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti a automatická klimatizácia s funkciou AC max vyhovie aj pre krajiny s horúcim podnebím. A naopak, pre krajiny s chladným podnebím má model 301 vyhrievanú spodnú časť čelného okna. Pri výrobe modelu 301sa uplatnia rovnaké štandardy ako pri modeli Peugeot 508.

Pod kapotou by sa spočiatku mali objaviť tri pohonné agregáty. Základný benzínový trojvalec 1,2 TVi má mať 71 koní, ďalší benzínový s objemom 1,6 litra by mal produkovať 115 koní a diesel bude zastupovať motor 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Sila na kolesá sa bude prenášať mechanickými prevodovkami s ručným radením, základný motor 1,2 VTi aj s robotizovanou prevodovkou. Výkonnejší "benzín" 1,6 VTi sa bude dodávať aj s klasickou automatickou prevodovkou.

Peugeotu 301 nebude chýbať bezpečnostná výbava, konkrétne štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a upevňovacie body Isofix pre detské sedačky. Z komfortnej výbavy už spomínaná automatická klimatizácia, autorádio s MP3 prehrávačom, vstup pre USB, Bluetooth a iné.

Peugeot 301 sa začne vo svete predávať od 1. novembra 2012. Najprv v Turecku a následne aj v ďalších štátoch.Na Slovensku by sa predaj mal rozbehnúť koncom roka 2012.

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Komentáre
"Nový Peugeot 301 ponúkne zákazníkom výhodu v tom, že to bude síce trojpriestorový sedan, ale zároveň aj praktický liftback. Jeho piate dvere so svojou praktickou výklopnou stenou robia automobil variabilnejším oproti klasickým sedanom."

Tak ja teda neviem, ale všetky portály uvádzajú, že pôjde o bežný sedan. O liftback sa určite jednať nebude...

Pridal Ervín v pondelok 30 júla 2012 o 13:53
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.