Peugeot 301: priestranný a robustný

Piatok, 27 júl 2012

Peugeot pripravil nový sedan, ktorého označením 301 sa vracia do minulosti. Nový Peugeot 301 je určený na trhy s menej kvalitnými cestami a klientelou, ktorá považuje vnútornú priestrannosť a životnosť auta za dosť určujúci faktor. Výsledkom je model 301, v ktorom vládne priestrannosť a má predpoklady pre dlhú životnosť. Nový model má byť tiež odpoveďou konkurencii, ktorá Peugeotu uberá zákazníkov.

Peugeot 301
Peugeot sa označením 301 u svojho nového modelu vracia k pôvodného značeniu

Nový Peugeot 301 ponúkne zákazníkom výhodu v tom, že to bude síce trojpriestorový sedan, ale zároveň aj praktický liftback. Jeho piate dvere so svojou praktickou výklopnou stenou robia automobil variabilnejším oproti klasickým sedanom. S dĺžkou 444 cm a rázvorom náprav 265 cm sa radí do nižšej strednej triedy. Okrem priestranného interiéru poteší budúcich zákazníkov aj objemom batožinového priestoru 506 litrov.

Podvozok je adaptovaný na cesty s horším povrchom s cieľom zabezpečiť posádke čo najlepší jazdný komfort. Jeho pevnosť zvýšili konštruktéri použitím väčšieho počtu spevňovacích skrutiek i ďalšími opatreniami. Model 301 má dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti a automatická klimatizácia s funkciou AC max vyhovie aj pre krajiny s horúcim podnebím. A naopak, pre krajiny s chladným podnebím má model 301 vyhrievanú spodnú časť čelného okna. Pri výrobe modelu 301sa uplatnia rovnaké štandardy ako pri modeli Peugeot 508.

Pod kapotou by sa spočiatku mali objaviť tri pohonné agregáty. Základný benzínový trojvalec 1,2 TVi má mať 71 koní, ďalší benzínový s objemom 1,6 litra by mal produkovať 115 koní a diesel bude zastupovať motor 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Sila na kolesá sa bude prenášať mechanickými prevodovkami s ručným radením, základný motor 1,2 VTi aj s robotizovanou prevodovkou. Výkonnejší "benzín" 1,6 VTi sa bude dodávať aj s klasickou automatickou prevodovkou.

Peugeotu 301 nebude chýbať bezpečnostná výbava, konkrétne štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a upevňovacie body Isofix pre detské sedačky. Z komfortnej výbavy už spomínaná automatická klimatizácia, autorádio s MP3 prehrávačom, vstup pre USB, Bluetooth a iné.

Peugeot 301 sa začne vo svete predávať od 1. novembra 2012. Najprv v Turecku a následne aj v ďalších štátoch.Na Slovensku by sa predaj mal rozbehnúť koncom roka 2012.

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Komentáre
"Nový Peugeot 301 ponúkne zákazníkom výhodu v tom, že to bude síce trojpriestorový sedan, ale zároveň aj praktický liftback. Jeho piate dvere so svojou praktickou výklopnou stenou robia automobil variabilnejším oproti klasickým sedanom."

Tak ja teda neviem, ale všetky portály uvádzajú, že pôjde o bežný sedan. O liftback sa určite jednať nebude...

Pridal Ervín v pondelok 30 júla 2012 o 13:53
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.