Peugeot 308 po modernizácii: Elegantný a dynamický

Pondelok, 15 máj 2017

Peugeot pokračuje v modernizácii svojho kompaktného modelu 308 druhej generácie, ktorý zdobí titul európske Auto roku 2014, je na trhu od roku 2013 a v týchto dňoch predstavuje francúzska automobilka jeho novú modernizovanú podobu.

1 Peugeot 308
Nový Peugeot 308 pôsobí elegantne i robustne a vyžaruje z neho dynamika

Hlavná zmena je na prednej časti karosérie. Spoznáme ho podľa prepracovanej masky chladiča, ktorej dominuje logo, znak leva, prenesené sem z kapoty a svetelný LED pás denného svietenia, ktorý bude na všetkých úrovniach výbavy. Nový je aj predný nárazník a pod kapotou umiestnený vylepšený benzínový trojvalec. Zmeny nájdeme aj v zadnej časti, kde zadné koncové svetlá dostali novú grafiku.

Novinkou benzínového trojvalca 1,2 PureTech vo variante 130 koní (96 kW) je filter pevných častíc. Motor má teraz vylepšené spaľovanie benzínu kvôli nižším emisiám. Pri benzínových motoroch tejto kategórie je filter pevných častíc zriedkavý. Verzia s týmto motorom spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vrcholnou verziou nového Peugeotu 308 je turbodiesel 2,0 Blue HDi s najvyšším výkonom 180 koní (133 kW) určený výhradne pre model 308 GT. Peugeot ho bude dodávať s 8stupňovým automatickou prevodovkou, ktorú vyvinul v spolupráci s Japoncami a ktorá má ponúknuť užívateľovi hladkú zmenu radenia prevodových stupňov. Nezvyklá je nová činnosť systému stop/start, ktorý má motor vypínať už pri spomalení na rýchlosť 20 km/h pred zastavením.

Novým v ponuke bude aj štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní (96 kW). Bude mať účinnejšie spaľovanie vďaka špeciálnej konštrukcii spaľovacej komory.

Modernizácia Peugeta 308 sa zamerala aj na vyšší jazdný komfort pre vodiča a vyššiu bezpečnosť pre posádku. K tomu slúži vylepšený adaptívny tempomat a systém udržania sa v jazdnom pruhu.

Pre uľahčenie parkovania je nový Peugeot 308 vybavený systémom Visiopark 1 so zadnou kamerou so 180° zorným uhlom a funkciou Park Assist. Ten dokáže premerať voľné parkovacie miesto a počas parkovania ovláda volant namiesto vodiča.

Systém i-Cockpit je obohatený o kapacitný dotykový displej s 3D online navigáciou, ktorá optimalizuje rýchlosť prístupu k funkciám a má novú grafiku.

Elegantný nový Peugeot 308 ponúka vyvážené proporcie hatchbacku. Jeho expresívny štýl je spoločný pre všetkých päť úrovní výbavy: Access, Active, GT Line, GT, GTi. Línie karosérie presne kopírujú mechaniku a vzhľad novinky vyžaruje robustnosť a dynamiku.

1 Peugeot 308 2 Peugeot 308 3 Peugeot 308
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.