Peugeot 308 po modernizácii: Elegantný a dynamický

Pondelok, 15 máj 2017

Peugeot pokračuje v modernizácii svojho kompaktného modelu 308 druhej generácie, ktorý zdobí titul európske Auto roku 2014, je na trhu od roku 2013 a v týchto dňoch predstavuje francúzska automobilka jeho novú modernizovanú podobu.

1 Peugeot 308
Nový Peugeot 308 pôsobí elegantne i robustne a vyžaruje z neho dynamika

Hlavná zmena je na prednej časti karosérie. Spoznáme ho podľa prepracovanej masky chladiča, ktorej dominuje logo, znak leva, prenesené sem z kapoty a svetelný LED pás denného svietenia, ktorý bude na všetkých úrovniach výbavy. Nový je aj predný nárazník a pod kapotou umiestnený vylepšený benzínový trojvalec. Zmeny nájdeme aj v zadnej časti, kde zadné koncové svetlá dostali novú grafiku.

Novinkou benzínového trojvalca 1,2 PureTech vo variante 130 koní (96 kW) je filter pevných častíc. Motor má teraz vylepšené spaľovanie benzínu kvôli nižším emisiám. Pri benzínových motoroch tejto kategórie je filter pevných častíc zriedkavý. Verzia s týmto motorom spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vrcholnou verziou nového Peugeotu 308 je turbodiesel 2,0 Blue HDi s najvyšším výkonom 180 koní (133 kW) určený výhradne pre model 308 GT. Peugeot ho bude dodávať s 8stupňovým automatickou prevodovkou, ktorú vyvinul v spolupráci s Japoncami a ktorá má ponúknuť užívateľovi hladkú zmenu radenia prevodových stupňov. Nezvyklá je nová činnosť systému stop/start, ktorý má motor vypínať už pri spomalení na rýchlosť 20 km/h pred zastavením.

Novým v ponuke bude aj štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní (96 kW). Bude mať účinnejšie spaľovanie vďaka špeciálnej konštrukcii spaľovacej komory.

Modernizácia Peugeta 308 sa zamerala aj na vyšší jazdný komfort pre vodiča a vyššiu bezpečnosť pre posádku. K tomu slúži vylepšený adaptívny tempomat a systém udržania sa v jazdnom pruhu.

Pre uľahčenie parkovania je nový Peugeot 308 vybavený systémom Visiopark 1 so zadnou kamerou so 180° zorným uhlom a funkciou Park Assist. Ten dokáže premerať voľné parkovacie miesto a počas parkovania ovláda volant namiesto vodiča.

Systém i-Cockpit je obohatený o kapacitný dotykový displej s 3D online navigáciou, ktorá optimalizuje rýchlosť prístupu k funkciám a má novú grafiku.

Elegantný nový Peugeot 308 ponúka vyvážené proporcie hatchbacku. Jeho expresívny štýl je spoločný pre všetkých päť úrovní výbavy: Access, Active, GT Line, GT, GTi. Línie karosérie presne kopírujú mechaniku a vzhľad novinky vyžaruje robustnosť a dynamiku.

1 Peugeot 308 2 Peugeot 308 3 Peugeot 308
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."