Peugeot 308 RC Z do sériovej výroby

Pondelok, 28 apríl 2008

Ortieľ je vynesený: štúdia Peugeot 308 RC Z, lev frankfurtského autosalónu z minulého roka, dostal zelenú. Vyrábať sa začne v roku 2010.

Peugeot 308 RC Z

Peugeot oprášil svoj známy koncept 308 RC Z a jeho generálny riaditeľ Jean-Philippe Collin oznámil počas salónu v Lisabone, že sériová výroba štúdiového modelu RC Z bude realitou. Rozhodnutie Peugeotu je v súlade s programom CAP 2010 a akcelerácie celkovej produktovej ponuky značky Peugeot.

Nový sériový model bude odhalený počas autosalónu vo Frankfurte v roku 2009, presne dva roky po svojej prvej prezentácii pred verejnosťou. Komercializácia prebehne na jar v roku 2010. Tento exkluzívny model je prvou konkrétnou aplikáciou v rámci ohlásenej stratégie CAP zacielenej na konkurenciu. Z tohto pohľadu, zadávacie podmienky pre budúci model sa výrazne opierajú o najtypickejšie znaky RC Z.

Výnimočný štýl konceptu vychádza podľa tlačovej správy Peugeotu z tvorivého ducha pracovných tímov Centra štýlu Peugeot a chráni neporušený kapitál obsahujúci očarenie a emócie zo samotnej štúdie. Dynamické vlastnosti ako aj finálna kvalita a realizácia stavia tento automobil na najvyššiu úroveň "savoir-faire" značky Peugeot. Peugeot svojím rozhodnutím o sériovej výrobe modelu RC Z je návratom k tradíciám kupé. Koncept nového modelu je návrhom veľmi originálneho štýlu a stretol sa s veľkým uznaním verejnosti.

Pripomeňme ešte, že cieľom francúzskej automobilky bolo postaviť automobil so zameraním na potešenie z jazdy, ľahký, rýchly a výkonný automobil, no zároveň ohľaduplný k životnému prostrediu. A tak vzniklo kupé 2 + 2, no zároveň všestranný automobil konštruovaný v modernom štýle, ktorý je originálny a mimoriadne vyvážený.

Ladné línie a prúdnicový tvar zabezpečujú vynikajúce aerodynamické hodnoty a vylepšujú jazdné vlastnosti, znižujú spotrebu paliva a tým aj ochranu životného prostredia. S dĺžkou 4276 mm, mimochodom rovnakou ako má nový hatchback 308, šírkou 1840 mm a výškou len 1320 mm rozmery koncepčného modelu 308 RC Z kombinujú mimoriadne dynamický dizajn s vysokým stupňom stability jazdy. Špeciálna metalická sivá farba karosérie vytvára dojem, že automobil je jediný kus kovu, čo ešte zvyšuje čistotu línií a tvarov karosérie.

Celý prístrojový panel je potiahnutý kožou, čo spolu s chrómovými, hliníkovými a čierno lakovanými prvkami vytvára športový dojem. Exkluzívny charakter automobilu podčiarkujú aj anatomicky tvarované škrupinové kožou potiahnuté predné sedadlá. Zadné sedadlá určené na príležitostné využitie sa dajú sklápať, vďaka čomu ponúka vozidlo veľkú variabilitu. Dĺžka a maximálna veľkosť úložného priestoru postačuje aj na prevoz horského bicykla!

Peugeot 308 RC Z

Koncepčný model 308 RC Z by mal podľa starších informácií poháňať motor s objemom 1,6 litra, ktorý vyvinuli PSA Peugeot Citroën a BMW Group a ktorý už používa model 207 RC a má výkon 175 k. Vďaka novému riadiacemu softvéru má teraz motor maximálny výkon 218 k. Vyniká mimoriadnou pružnosťou vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 280 Nm, pričom hodnotu 300 Nm dosahuje v režime overboost. Inovatívne turbo Twin-Scroll optimálne páruje výfukové plyny z dvoch valcov, čím zabezpečuje maximálny prúd do turbíny, kým motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania paliva vylepšuje spaľovanie a celkový výkon.

Motor by mal pracovať v súčinnosti s úplne novou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá napomáha modelu 308 RC Z k zvlášť účinnému kompromisu medzi výkonom a spotrebou paliva. Brzdenie obstarávajú kotúče brzdy, vpredu s vnútorným chladením a so štvorpiestikovými strmeňmi. Devätnásťpalcové zliatinové disky kolies sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19.

Koncept 308 RC Z dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h a z nuly na stovku zrýchľuje za 7 sekúnd. Spotreba paliva zostáva na veľmi prijateľnej úrovni 6,7 litrov/100 km v kombinovanom cykle, pričom produkuje len 160 g/km emisií CO2.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.