Peugeot 4008: dnes predstavené nové SUV

Piatok, 30 september 2011

Peugeot predstavil dnes nový model označený ako 4008 a rozširuje tak svoju modelovú ponuku o nové SUV nižšej strednej triedy. Peugeot 4008 je výsledkom spolupráce PSA a Mitsubishi a nový Francúz vychádza z japonského ASX. Peugeot novým modelom s pohonom všetkých štyroch kolies obohacuje svoju ponuku v nižšej strednej triede o nové SUV.

Peugoet 4008
Nové SUV francúzskej automobilky, Peugeot 4008, má základ v Mitsubishi ASX

Oproti sesterskému ASX od Mitsubishi má Peugeot 4008 zmenený vzhľad, technika prebratá z Mitsubishi vrátane pohonu predných kolies alebo všetkých štyroch však zostala. Peugeot svojim novým modelom 4008 rozširuje ponuku automobilov Peugeot s pohonom štyroch kolies.

K súčasnej štvorkolke Peugeotu 4007 pribudne teraz ďalšia. Tak ako 4007, aj nový Peugeot 4008 používa japonskú techniku. Po väčšom Outlanderi si do francúzskych áut našla cestu aj technika menšieho ASX. Pohon štyroch kolies majú aj model 3008 Hybrid4 a nové kombi 508 RXH predstavené len prednedávnom vo Frankfurte, avšak hybridný pohon 4x4 je iný oproti klasickému v tom, že spaľovací motor poháňa predné kolesá a elektromotor zadné. A tak klasickou štvorkolkou Peugeotu bol doteraz len model 4007.

Francúzi si pri Peugeote 4008 dali záležať na tom, aby nový model bol pre zákazníkov príťažlivý okrem štýlového vzhľadu aj svojou dynamikou. Zabezpečiť ju má aj dvojica benzínových štvorvalcových motorov 1,6/115 k (152 Nm) a 2,0/154 k (198 Nm), oba s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, silnejší na prianie aj s bezstupňovou CVT. Dieselová verzia sa bude v základe ponúkať s francúzskym motorom 1,6 HDi/107 k (280 Nm) a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší japonský turbodiesel bude mať objem 1,8 litra a výkon 150 koní (300 Nm), ale tiež označenie HDi.

Peugoet 4008
Kompaktnému športovo-úžitkovému Peugeot 4008 nemožno uprieť dynamické tvary

Pohon 4x4 ponúkne jazdný režim 2WD, 4WD a 4WD LOCK s uzávierkou diferenciálu. Pri oboch režimoch pohonu štyroch kolies rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá prednej a zadnej nápravy riadi elektronika.

Verejnosti sa nový model 4008 predstaví na budúcu jar v Ženeve. Do predaja príde približne v polovici budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.